Hjælp til køb af Camcorder ifm rejse

  • Min kone og børn har besluttet at tage 4 uger til Sydafrica (J'burg) medio oktober dette år. Billetterne er købt så jeg har lidt udestående på min TODO-list jeg skal have afklaret inden afrejse.


    Jeg står nu og vil undersøge, hvad markedet kan byde på indenfor camcordere. Svigerfar selv har en camcorder, som jeg synes er en smule klodset rent størrelsesmæssigt. Men jeg er personligt ikke tilfreds med vores Fujii Finepix 5700 og dets videooptagekvalitet, så derfor leder jeg efter noget andet med bedre billedkvalitet.


    Hvilken producent skal man satse på? Jeg har hørt at Samsung skal man holde fingrene fra.
    Kan det svare sig, at vente med at købe til vi er dernede - Hvad med garanti osv?
    Hvad mht lagringsmedie - Bruger man da nu memorykort eller DVD-skiver?


    Jeg har intet begreb på dette emne, så al hjælp er påskønnet. Forbrugermagasinet <Tænk> har lavet en anslyse omkring forskellige cams, men jeg tror den er forældet. Kunne forestille mig, at CAM-markedet udvikler sig lige så hurtigt som digital kamera markedet.

  • Har nogle gange på arbejde brugt den der hedder Canon HF10i og syntes sgu det er et helt ok kamera og dejlig lille og kompakt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg mener nu at være kommet frem til, at vi hellere må investere i et Canon DSLR i stedet for. Hvad kan man få i prislejet omkring kr. 5000 incl hus og linse? Behovet for camcorder efter rejsen er ikke så stort som først antaget, så derfor vil vi hellere skifte Fujii Finepix 5700 ud.


    Har før haft alm. Minolta spejlrefleks med xtralinse Tamron 28-300, men fokussen var enormt langsom. Er der noget specielt, man skal kigge efter mht linser, eller findes der en hurtig allround.


    Hvor købes i øvrigt til god service og levering / pris de bedste Canon'er?