XBox 360 vs. PS3

  • Jeg hører så tit fra folk at Xboxen er så meget bedre og billigere end en PS3, så jeg tænkte jeg ville prøve at lave en lille undersøgelse om det nu egentlig passer..


    Men jeg skal bruge jer Xbox fans til at finde ud af noget, så har nogen få spørgsmål..


    - Er der built-in Wi-Fi i Xbox?
    - Hvor meget koster Xbox live om måneden og hvor godt er det?


    Bare et par enkelte spørgsmål.


    Jeg vil ikke ha nogen flameposts i den her thread, og vil ikke svine nogen konsoller til, vi har alle hver vores smag, jeg vil bare prøve at forstå det hele bedre.


    På forhånd tak.

  • Hvis jeg stod og skulle købe en af de to konsoller, så tror jeg valget ville falde på en PS3, blot fordi den kan afspille blu-ray.
    Men hvis man ser bort fra det famøse blu-ray drev, så er Xbox'en efter min mening klart at foretrække.
    Alene det at dens controller føles langt mere komfortabel end PS3'ens gør en stor del, og desuden virker spiludgivelserne til Xbox'en noget mere tiltalende end dem til rivalen.


    Men det er jo blot en smagssag i sidste ende.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus
    Hvis jeg stod og skulle købe en af de to konsoller, så tror jeg valget ville falde på en PS3, blot fordi den kan afspille blu-ray.
    Men hvis man ser bort fra det famøse blu-ray drev, så er Xbox'en efter min mening klart at foretrække.
    Alene det at dens controller føles langt mere komfortabel end PS3'ens gør en stor del, og desuden virker spiludgivelserne til Xbox'en noget mere tiltalende end dem til rivalen.


    Men det er jo blot en smagssag i sidste ende.


    Ja det er en utrolig smagssag..


    Og hvis jeg folk ikke går op i High Def. så ville jeg også forslog Xbox, selv om den næsten render op i det samme som en PS3, hvis du skal ha Wi-Fi og Xbox Live.


    Men ang controllerne, så er jeg mest til PS3, Xbox' controllere er bare ikke lavet til mine hænder hehe..

  • Ja :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Kig på spil exclusives. Har selv en PS3, og den er jeg glad for.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Kan godt nok ikke se, at valget skulle være så svært. Eller jo, hvis man absolut vil have en Bluray afspiller, så har PS3 self en fordel.


    Men du kan få en xbox til 1540 inkl. 2 trådløse controllere, og grafikken er fuldt ud på højde med PS3. Og prisen er jo en helt anden. Jeg købte min xbox for en 14 dages tid siden, og jeg er utrolig glad for den!

  • Jeg vil faktisk mene at i de fleste tilfælde (når vi ikke snakker ps3 exklusive spil) er grafikken bedre på xbox'en.
    Det kan godt være PS3'eren har en kæmpe CPU, men de siger at GPU'en er bedre på xboxen.
    Men klart gå efter spilene. Hvis grafiken betyder meget for dig, så slå nogle comparison video'er op, og se hvad for en du hælder mest til.


    Xbox'en klarer fuld HD, ligesom PS3'eren og du kan bruge den til at vise h264 film fra din computer, istedet for fra et blu-ray drev.


    Var klart sony fanboy indtil Carlsen lokkede mig til at prøve xbox360'eren. Nu er jeg klart Xbox fanboy.
    Bare xbox live alene, var nok til at overbevise mig. Det fungerer virkelig godt.

  • Jeg har haft Xbox i godt 2 år (tror jeg nok)...


    Og i mandags fik jeg så min første PS3, og må sige at online delen på Xbox'en er laaaaaangt bedre..


    Er godt nok ikke ret meget på Playstation Store..


    Xbox Live er jo fyldt med masser af demoer og arkade spil..


    Med hensyn til grafikken, har jeg ikke oplevet de store forskelle..
    Har så heller ikke samme spil til begge konsoller..


    Har dog lagt mærke til at langt de fleste spil til PS3'en (har selv 8 spil) kører 720p,
    hvor mange af de spil jeg har til Xboxen kører 1080p..


    Om det er noget opskalleret noget eller hvad ved jeg ikke,
    men i det mindste skal TV'et ikke skifte opløsning hele tiden med Xboxen..


    Fx Metal Gear Solid 4 til PS3, der er introvideoer 1080p, men spillet 720p,
    så der skifter TVet opløsning et par gange inden man kan spille..


    Det kan godt være PS3'en er mere "åben" med hensyn til linux, opgradering af harddisk, bluray osv.,
    men min favorit er klart stadigvæk Xboxen..


    Håber mit input kan hjælpe lidt..

  • Har haft en X360 20GB og nu en PS3 250GB.


    X360:


    For/Imod:
    - Billigere end PS3
    - Flere demoer, bedre onlinedel
    - Den larmer, ALT for meget
    - Mindre HDD (Kan selvfølgelig opgraderes)
    - Billigere spil
    - Mulighed for "homebrew"
    - Dårlige media center muligheder (Synes jeg)


    PS3:


    For/Imod:
    - Dyrere end X360
    - Bedre Grafik (Synes jeg)
    - Dårlig onlinedel (Indtil videre)
    - Larmer ikke så meget som X360
    - Dyr
    - Nemt at opgradere HDD
    - Gode media center muligheder
    - BluRay drev


    Er alt i alt klart gladest for min PS3!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Foretrækker også klart PS3, grundet controlleren, spillene og blu-ray... Er som de andre siger en smagssag... :)


    Ja det må man sige..


    For jeg foretrækker nemlig Xbox'ens controller..
    Synes den ligger meget bedre i hånden end den lille bitte PS3 controller..


    Og så synes jeg også at det er mega dumt at man ikke kan hente trial versioner
    af de ting der er på playstation store..


    Man kan ikke prøve de fulde spil uden at købe dem..
    Mega dumt imo..


    På det punkt vinder Xbox live mange plus point her..
    Alt der koster penge af arcade spil har en trial version..


    Og med hensyn til bluray har jeg alligevel en stationær blurayafspiller..
    Den bruger 30 Watt i forhold til PS3'en der bruger op til 170 Watt ved bluray afspilning..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher
    Hvad mener du der gør ps3 bedre som mediacenter?


    WiFi og nemmere streamningmuligheder.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • Der kan også skiftes blæser i xboxen så den ikke larmer

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty


    Der kan også skiftes blæser i xboxen så den ikke larmer


    Ved det, men så ryger garantien ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • På de to Xbox 360 jeg har haft har det nu ikke været blæseren der larmer men derimod dvd drevet..


    Men nu når man kan installere spillene på harddisken siger den intet dejligt..


    Nu larmer min PS3 noget mere end Xboxen..