Problemer med routere

  • Jeg har pt internet hos Cybercity men har lidt problemer med forbindelsen.


    Min forbindelse består af en zyxel P-2602hW-D1A fra CC som er koblet sammen med min egen router en Linksys WRT54GL. Jeg har lavet Linksys routeren til et Acces Point, ved at slå DHCP fra og ændre LAN IP-adressen til 192.168.1.2.


    Mit problem består i at ca 1 gang dagligt slår roteren fra Cybercity fra, det eneste der er lys i er "Power" og "Ethernet" alle de andre lamper "DSL", "Internet" og "Phone" lyser ikke.
    Jeg slukker og tænder derefter for Routeren fra CC 1 gang hvorefter det kører upåklageligt igen. En sjælden gang kan jeg også løse problemet ved bare at genstarte min egen router


    Jeg er ret sikker på at det ikke er routeren fra CC der er noget galt med, da det er den 3 fra dem som laver akkurat samme fejl. De snakker om at de vil have TDC til at overvåge forbindelsen i 3 uger, men den tror jeg ikke på da de altid har målt fin forbindelse når jeg har snakket med kundeservice, Samtidig vil routeren jo genstarte automatisk hvis forbindelsen er væk 1 par sekunder.
    Jeg tror mere på at det er routerne som ikke kører perfekt sammen, har prøvet at have min router, slået til som alm router og som Acces point, men den laver samme fejl


    Er der nogen som kan hjælpe, da mine evner ikke rækker længere :D

  • Din WRT54GL fungere stadig som router selvom du slår DHCP fra. Den vil stadig lave NAT mellem sin WAN og LAN side.


    I princippet er der ikke noget galt i at sidde bag en dobbelt NAT, men du kan få problemer med spil og programmer som prøver at komme online. (f.eks. Remote Assistance fra MS).


    Jeg synes ikke det lyder logisk at Linksys routeren skulle få din zyxelboks til at gå i defunct mode!
    Men hvis du gerne vil teste det, så fjern din linksys boks fra opsætningen, og se om det forsætter.


    Jeg synes mere det lyder som en fejl i den firmware der er i din zyxel boks.


    Når du siger at zyxel boksen virker, efter at du har taget strømmen på den. Så tyder det på en softwarefejl i firmware'en. Måske kommer programmet ud i en løkke den ikke kan komme ud af, og hvis der ikke er nogen watchdog i boksen, så vil den blive stående der. Men når du så tager strømmen på boksen, så genindlæses programmet hvorefter det virker igen.

  • Tak for svaret KasperB


    Jeg tror ikke det har noget med ADSL modemmet fra Cybercity, da det er nr 3 de prøver at sende til mig. Jeg har derimod en lille mistanke om at det er mit eget modem, har prøvet at flashe den med ny firmware, hvilket ikke gør en forskel.
    Tror iøvrigt ikke det er nødvendigt at lave min egen Linksys om til et Acces point, da ADSL modemmet fra CC jo egentlig ikke virker som et router og derfor vel sagtens kan arbejde sammen med min egen router.


    Har fundet en gammel SMC router frem som jeg vil prøve at bruge, hvis det ikke virker ANER jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre ;(