Blæsere til kabinet og TRUE

  • Hej,


    Jeg vil lige samle mig nogle informationer over gode blæsere. Jeg har kigget på et Cooler Master HAF 932 LINK. Jeg ved ikke hvor godt den køler, men hvis jeg nu skulle sætte nogle ekstra 120mm blæsere ind, hvilke skulle jeg så vælge?


    De skal være rimelig støjsvage og så også flytte en del luft. Hvis de er billige gør det heller ikke noget :D



    Hvad ville i anbefale hvis jeg købte en TRUE? Der gælder samme krav som ved kabinet.


    Jeg har kigget lidt på følgene tre:


    Yate Loon - D12SL-12 beregnet til kabinet. Der står 28 dBa. Er det larmende?


    Noctua NF-P12-1300 beregnet til TRUE. Den er vel rimelig dyr?


    Xigmatek XLF-F1253 beregnet til TRUE og/eller kabinet. Samme lyd som nr. 2, flytter bare mere luft og er billigere.


    Har i andre gode eller hvad siger i til det jeg har fundet?

  • http://www.vcore.dk/shop/scythe-s-flex-120mm-1261p.html dem her bruger jeg på min true og har en del af dem i kabinettet også, mine harddiske siger mere end dem.. =) De er ikk billige nej, men synes tit billige blæsere har det med at begynde og larme mere og mere efter et par mdr.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg hælder mest til den xigmatek lige nu.


    #1 Jeg synes måske din blæser er lidt for svag, i forhold til prisen. Kan man høre forskel på 8 dBa og 20 dBa?

  • Måske flytter den ikk så meget luft hvis man kun har 1, men hvis man fx har flere af dem, på min true har jeg 2 stk (push-pull) det siger intet og køler fint til mit behov.


    Du kan evt lige prøve og oplyse hvad du har af hardware i din maskine, har jo "kun" en e8400 i min og et GF9600 så varme vil aldrig rigtig blive store problem for mig... =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Må nok sige at jeg syntes at luftgennemstrømmen på den Scythe er lidt lille, 33CFM er ikke meget, mens den Noctua har 92,00 m3/hour (ca. 55CFM) ok Noctua'en larmer mere en den Scythe men de rundt regnet 20dB som Noctua'en er på er næsten ikke til at høre inde i et kabinet.


    Larm er en objektiv ting, har haft Noctua blæserne og jeg blev bims af det, min maskine står så også lige ved siden af mig og arbejder meget ved den uden musik og så kan man altså sagtens hører forskel på det.


    Man skal også tænke på at når der bliver flyttet "store" mængder luft vil der tit fremkomme en "susen" når luften går igennem kølere og blæsegitre. Oplever i hvertfald personligt stor forskel på hvor meget en blæser larmer når den står på mit bord og så når jeg sætter den ind hvor der er et blæsegitter.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg har to P12 på min TRUE Black, og de er sq nice, og S12 1200 til resten.


    Men om de er det værd ved jeg ikke, jeg kan bare godt lide kvaliteten af dem som IMO er ret høj, og så yder de jo ikke helt dårligt vs. hvor meget de larmer.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Jeg har en e4600 oc til 3 ghz, Et 8800gt med aftermark køler, abit fp-in9 sli (Nvidia 650i)


    Er der intet du vil vide?


    Hvad synes i om den der xigmatek, da jeg synes den ser bedre ud med specifikationer end Noctua

  • Hvad siger i til hvis jeg køber 1 eller to Xigmatek blæsere til TRUE og så et par stykker af Yate Loon til kabinet, da de er så billige?


    Jeg kan jo få ca. få 2 xigmatek blæsere for en p-12. Og så larmer de ca. det samme

  • E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

    Rettet en gang, sidst af Nuller-Joe ().

  • Quote


    Den der JET Xilence ser da lovende ud. Har du nogen erfaringer med den? Har du den selv? Hvordan ville den performe på en TRUE eller er det mest en kabinet blæser?

  • Kender intet til den, så den bare lige...


    Men hvad er forskellen på om den skal bruges til kabinet eller cpu? Begge ting går det vel bare ud på at få så mange cfm som muligt ved lav db

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Har ingen anelse... Men kunne også godt tænke mig at vide hvor meget der er meget :)


    Men mener vidst jeg læste at for det meste er det der larmer mest ens psu

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182