Brug af ordet "noob"

• Og det kan vi debatere i en evighed. Wikipedia er skrevet af tilfældige, som ikke nødvendigvis har nogen konkret vidden om emnet, vilket betyder at man ikke skal tro på alt hvad du læser.
    Noob og newbie er 2 vidt forskellige ord hvis du ser på deres mening.
    Lad os sige lille lasse på 13 lige har lavetsin første UD mage og render rundt i tirisfal. Han stiger til level 4 og undrer sig over hvorfor hans spells ikke laver så meget skade. Han spørger en af hans venner (dig) hvorfor og du svarer om han har trænet nye ranks. Han svarer "ranks"? Hvad ville du så sige? Noob eller newbie?[/quote]

Og prøv lige at læse første sætning på din egen quotede side:

"Noob" (ofte forvekslet med ordet "Newbie" som betyder nybegynder) er et nedladende ord, som bruges om irriterende, uvidende personer.

Forveksles er nøgleordet her. For at 2 ting skal kunne forveksles skal der være både ligheder og forskelligheder. Derfor kan de to ord ikke være det samme ifølge wikipedia. Da den som sagt er skrevet af tilfældige kan man jo selvfølgelig debatere om det der står er sandt.

Her så den engelske version

In internet usage the spelling "newbie" has been the norm. The variant "n00b" is used as a pejorative for a user who fails to learn from experience.

Oversat:
    Newbie: en nybegynder
    Noob: En erfaren person der ikke har lært noget, og stadig opfører sig som en nybegynder, til trods for hans "erfaring".

Since the invention of the Internet, the Earth's rotation has been powered primarily by English teachers rolling in their graves...

Rettet 2 gange, sidst af AcetaL ().

• h33t.

Sådan som jeg opfatter det på den måde du skriver. Så ligner det for mig, at det sårer dig at du bliver kaldt noob, selvom der er smileys bagved.

Oprindeligt indlæg af AcetaL

Sorry men nej

jo...uanset hvordan du og andre opfatter det, så er det sådan det startede....selvom du pludseligt synes at det betyder noget, ændrer det ikke på hvordan det er opstået, eller hvor forkert eller rigtigt det er.....at en 14 årig kalder mig for noob i et spil jeg har spillet inden han kunne sidde ved en pc fx kan jeg da kun grine af, det viser kun mangel på intelligens og viden om ordets betydning, og dem han bruger det overfor...at man forkorter You til U gør det jo heller ikke til noget helt 3. selvom nogen gerne vil bruge det helt ude af kontekst.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• #AcetaL:

Ok den var ny den der, men jeg må give mig så. Udover det vil jeg våge at påstå, at Wikipedia's sider ikke er oprettet at hvem som helst

#Phoque:

Jeg har personligt oprettet oplægget til debatten til trods for de mennesker, som jeg har oplevet at blive udsat for at blive kaldet noob. Jeg bliver kaldet noob nogle gange. Rimelige tilfældigt og uden betydning, men det har intet med mine smileys at gøre. Det er et frit forum. :D

Om det såre mig? Det snarere overrasker mig. :ohmy:

Og nu sidder vi her og debatter om brug af ordet "noob", og så lavede jeg lige sjov med nogle smileys, siden der nok ikke så pokkers mange der debatter om det.

CPU: AMD Phenom II X2 550 Black Edition (Callisto) 3100 @ 3500 Mhz (Rev. C2), mobo: Gigabyte GA-MA785GT-UD3H (Rev. 1), RAM: Kingston HyperX PC2-10600, 2048, GFX: Club 3D Radeon HD 4890 Superclocked Edition (GPU clock: 950 @ 1000 Mhz), HDD: WD Caviar Blue WD3200AAJS 320 GB, PSU: Corsair TX650W & OS: WinXP SP3