knallert hastighed og regler

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC



    Jeg kan da se ordet "er" mindst to gange..


    Når du nu ikke selv kan se det, så skærer jeg det lige helt ud for dig.



    "de billigere" skulle have været "de er billigere"
    "plus det meget sundere" skulle have været "plus det er meget sundere"
    "har hørt det muligt" skulle have været "har hørt at det er muligt"



    Derudover er der nogle småting. Men ovenstående er virkelig bonde-jysk :D

  • Ha ha... Det sgu for langt ude Boris.. Men ja, nogen gange kan man bare ikke lade vær.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Nej 30 må kører 30, 45 må kører 45.
    En af mine kollegaer blev tage for nyligt med sin 30ér. Kørte 41 km/t han fik 1000 kr i bøde og pålæg om at komme og vise han havde lavet den lovlig. Der sad en begrænser plade i varioen den var fjernet så han måtte ned og få sat den i igen.
    Nu har han solgt knallerten og købt en motorcykel. :))


    lol baloo tror det måtte ha været en MC bitch af en betjent da jeg tit er blevet stoppet hvor jeg har kørt 45km på min 30scooter hvor de bare skulle se forskring så måtte jeg køre igen, den jeg normalt køre på lige pt. kan ik begrænses da den så slet ik vil køre, og den render 60 plus minus :)

  • Roooolig nu..
    Første gang du bliver stoppet på en 45 får du kun en bøde, du skal stoppes flere gange på en 45 før de udsætter dit kort og riv evt pladerne af og sig du troede det var en 30..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Anden91
    Roooolig nu..
    Første gang du bliver stoppet på en 45 får du kun en bøde, du skal stoppes flere gange på en 45 før de udsætter dit kort og riv evt pladerne af og sig du troede det var en 30..

    '


    den går ik Anden91, fordi der sidder en mindre begrænser skrive i en 45'er end. 30'er derfor køre den hurtigere :)

  • Nok ikke en særlig god ide.. Forestil dig at du f.eks. bliver stoppet i en rutine kontrol, og fremviser forsikring til en 45 knallert, men kører på en knallert uden nummerplader! Nu ved jeg ikke hvad straffen er, men du slipper nok ikke med 500,-.


    Hvis jeg skulle ud og have en knallert som dig nu tog jeg helt klart en 30ér. Pil skiverne og fjern blindrøret, så kører den 60+, ser original ud. Så bliver du ikke busted, medmindre du kører forbi dem i en fartkontrol med 60 km/t eller bliver nuppet på en af deres smarte nye rullebånd. Gjorde det selv da jeg var 16-17 og selvom min knallert kørte 60+, så blev jeg aldrig nuppet i de 5-6 kontroller jeg har været ude for.



  • okaaaay regel rytter :D .. Men jeg sgu' også fra århus :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boka
    Nok ikke en særlig god ide.. Forestil dig at du f.eks. bliver stoppet i en rutine kontrol, og fremviser forsikring til en 45 knallert, men kører på en knallert uden nummerplader! Nu ved jeg ikke hvad straffen er, men du slipper nok ikke med 500,-.


    Hvis jeg skulle ud og have en knallert som dig nu tog jeg helt klart en 30ér. Pil skiverne og fjern blindrøret, så kører den 60+, ser original ud. Så bliver du ikke busted, medmindre du kører forbi dem i en fartkontrol med 60 km/t eller bliver nuppet på en af deres smarte nye rullebånd. Gjorde det selv da jeg var 16-17 og selvom min knallert kørte 60+, så blev jeg aldrig nuppet i de 5-6 kontroller jeg har været ude for.


    Det er altså razziaer. Det jeg omtaler var en razzia på harreskovbyvej i starten af dec. De sætter din knallert på nogle ruller som måler hvor stærkt den kører og så begynder de at skrive bøde ud.
    Så det er ikke risikofrit at lave de ændringer. Selvfølgelig kan man kører mange år hvis man er heldig men man kan også blive taget den første dag man suser afsted. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • ja det kan jeg godt se

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZYBER GAMER

    ja det kan jeg godt se


    Nu er det politiet der har til opgave at opretholde lov og orden. Og der er en grund til at det hedder Knallert 30 og eu scooter 45.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    nu har jeg kørt på scooter siden jeg var 13 så kender reglerne godt nok :)


    At du har kørt scooter siden du var 13 er vel ikke nogen garanti for du kender reglerne? ;)



    Quote

    45scooter skal du være fyldt 18 og ha bil kørekort for at må køre på den.


    Du må også køre på 45-knallert hvis du har motorcykelkørekort.


    Quote


    30scootere må max rende 43,4km i timen og 45scooter må max rende 63,4km time stod i avisen i sidste månede :)


    I teorien må en almindelig knallert kun køre 30 km/t. Politiet lader imidlertid tvivlen komme dig til gode. Dvs. de medregner en usikkerhed (i deres målinger osv.) når de måler din hastighed - det samme gælder i øvrigt også for biler (er hastighedsbegrænsningen 50 km/t må du kun køre 50 km/t - men de knalder dig ikke for at køre 52, fordi dit speedometer og politiets målinger aldrig vil være 100% præcise) og 45-knallerter.