Mangler hjælp til at bygge "value for money" pc

  • Kære tweakers.


    Nu er jeg efterhånden en rimelig rusten dreng hvad angår viden om hvad der er "the shit" mht. hardware lige for tiden - ihvertfald når vi snakker value for money. Står og skal bygge et nyt system for en ven, og har desperat brug for lidt hjælp.



    Budgettet er 6000,-


    Skal ikke bruges penge på skærm, keyboard etc. Dog er prisen inkl. PSU og kabinet.


    * Han vil gerne bruge den til gaming, så den må gerne kunne performe lidt inden for hvad budgettet tillader. Udover det skal den bare bruges til internet, tekstbehandling etc. Ingen andre "krævende" opgaver end gaming. Så den må selvfølgelig gerne have lidt levetid på den front.
    * Mht. plads kræver han ikke alverdens. Han har nu en 120gb hdd og han har ikke brokket sig over pladsmangel endnu. Så det kan næppe vælte budgettet.
    * Den skal være støjsvag.
    * Den skal ikke have en masse fancy features på motherboardet osv. eller noget stylish kabinet. Bare plain og stabil. Den skal heller ikke OC's så value ram gør tricket.
    * Skulle helst gerne være Intel


    Beder ikke folk herinde om at samle et komplet system for mig (og håber ikke på at blive flamet eller noget). Ville gerne høre jeres bud på evt. et motherboard, cpu og gfx der kan give ham et fair system til prisen.



    På forhånd tak og glædelig jul ;)



    Mvh DH

  • Hvis jeg stod i samme situation, havde jeg valgt disse dele:


    Bundkort
    955 kr
    Cpu
    1307 kr
    RAM
    687 kr
    GFX
    1000 kr
    PSU
    686 kr
    I alt: 4635 kr


    Hvis der skal være lidt mere performance, kan man jo osse vælge et noget dyre 4870..


    Alt. GFX
    1660 kr


    Med dette gfx kommer den samlede pris op på 5295 kr..


    Kabinetter er jo en smagssag, så nu har jeg bare valgt nogen jeg synes er pæne og nemme at have med at gøre..


    Kabinet 1
    896 kr


    Kabinet 2
    574 kr


    Edit: Jeg er lige kommet til at glemme DVD-brænderen..
    Det kunne være sådan en her til 140 kr

    |iPhone SE|64GB|iOS 9.3|


    |iPad Air|16GB|iOS 9.3|

    Rettet en gang, sidst af enoC ().

  • Tag den her psu det er mere value for the money.
    http://edbpriser.dk/Products/L…210&searchArea=&Soegeord=
    Så gør op med dig selv om om ikke du har brug for et lidt hurtiger gfx.
    http://edbpriser.dk/Products/L…ea=products&Soegeord=4870
    Mushkin redline kan det samme som de der Kingston så der også lidt at spare.
    http://edbpriser.dk/Products/L…801&searchArea=&Soegeord=

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate


  • PSU`en du har forslået er mere value for money, men nu valgte jeg 520`eren fordi den er modelær og det gør bare hele installationsprocessen meget nemmere imo.. Og samtidigt har man måske mulighed for at få et bedre airflow. Men det kommer nok mest an på hvilket kabinet man har, altså om det har mulighed for at skjule kablerne bag mb-tray`et..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    Til spil - ja.


    Kommer an på hvor meget du har kørende i baggrunden mens du spiller. Har du ikke noget så vælg E8500.
    Eller vent og se hvad de nye Amdér kan. 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate