Nyt grafikkort til de nyeste spil


  • Din psu?

  • Ehm..På siden af den står der Bestec atx-300-12z REV.: BC. Og nedenunder en masse tal om input og output...Der står 300W max.


    Jeg var egentlig også lidt i tvivl da jeg skulle installere kortet..Der skulle jo strøm til det? Det har jeg sgu aldrig prøvet før :) Men der fulgte sådan et stik med:
    http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie6.jpg
    Jeg har sat det i grafikkortet og den ene af de to ender til en ledig strømdims :) Hvis du forstår...Er det rigtigt? Hvis jeg bruger begge ender vil pc'en ikke tænde..?


    Håber ikke du/I blev forvirrede over mit lidt kringlede svar.. ;)

  • begge ender skal faktisk i for at det burde virke....du har været heldig at din nuværende psu ikke har smadret dit ne gfx kort...sluk skidtet, og køb en corsair 500w eller bedre....du kører på grænsen af hvad din psu kan klare, og den kan jo ikke give stabilt strøm nok lader det til.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hmm..Lyder lidt mærkeligt...Er du helt sikker på, at det er strømforsyningen, der er problemet? Det kører jo fint, når jeg bare ikke spiller..
    Fik jo anbefalet kortet, så det er sgu lidt ærgerligt også at skulle bruge 600 kr. på en ny strømforsyning..


    edit: hvis det endelig er, kan jeg så ikke nøjes med en billigere psu?

  • Det er helt klart din psu der er for svag, du risikerer at dræbe din pc helt med så lidt strøm, over 450 Watt har nærmest været et must de sidst 3 - 4 år.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Det ser ud til at der er en enkelt der har haft en dårlig oplevelse med den VX550, til gengæld er alle enige om den gode kvalitet af denne Corsair TX 650 til næsten samme pris. 8)

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Selvfølgelig kan man nøjes med noget billigere, men min erfaring med psu'er de sidste par år, er at der er utroligt meget lort på markedet, så hellere betale de par hundrede ekstra og få noget der bare virker fra starten.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Kig hos komplett.dk, de har tilbud på storebroren TX750 Watt til 699.-

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Altså...Jeg har ikke ændret i indstillingerne? Den kører på 1280x1024 og alle grafiske detaljer er sat til...Og det kører bare super, så det er udmærket :)


    Kan i øvrigt lige fortælle at jeg fik købt min psu (Corsair TX650W) og den er nu installeret og fungerer perfekt. Så endnu engang tak for hjælpen :)

  • AAARRRGG!!!! (Råber meget højt)


    Den nye psu fungerer fint, men da jeg skulle spille, skete det samme problem igen. Skærmen slukker, og pc'en kører videre :-(
    Det var altså ikke psu'en, der var problemet? :-//


    Jeg tror jeg begynder at græde snart.. ;(


    Edit: Altså...Grafikkortet er 50-60 grader i windowsmode...Kan det tænkes, at det bliver for varmt under spil? Synes bare, det er underligt, eftersom det sker allerede efter 15 minutters gaming..

  • Prøv at gå ind catalyst controll center/ avanceret og så ind under ati overdrive, prøv at sætte din blæser til køre hurtigere manuelt, så temp kommer ned, du kan altid slå det fra igen.


    Jeg tror godt nok ikke det er det, det lyder mere som noget driver/dx relateret, prøv at søg efter dxdiag og start det, test direct draw og dx 7, 8 og 9, går ud fra du kører xp.


    du skal ikke være ked af at du købte den nye psu, 300 Watt er meget i underkanten af det krav der er til din maskine, min kollega købte en billig Raptoxx på 500 Watt, den smadrede hans bundkort efter en uge.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Jeg er heller ikke ked af mit køb, er meget glad for det faktisk..
    Har sat blæseren op og kan allerede se at temperaturen falder...Det er sgu smart :) Hvor meget kan man tillade sige at sætte den op på? Den stod på 40%, har sat den op til 80% nu :)
    Men det er nok ikke problemet...


    Har kørt testene:


    Der blev ikke fundet nogen problemer.
    Testresultater for DirectDraw: Alle test blev udført korrekt.
    Testresultater for Direct3D 7: Alle test blev udført korrekt.
    Testresultater for Direct3D 8: Alle test blev udført korrekt.
    Testresultater for Direct3D 9: Alle test blev udført korrekt.


    Der var ingen problemer.
    Ja, jeg kører xp..


    Edit: Det er vel ikke min skærm, der er for dårlig? Det er en hp pavilion f1723, men den kan vel ikke skabe problemerne..

  • Med mindre den hopper op i op i en opløsning den ikke kan klare, du har ikke et spil der garanteret starter i en lav opløsning.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Prøv at køre en 3dmark06, den kører default i din max opløsning på 1280 x 1024.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Hvis du kan køre den benchmark skal den også kunne spille, prøv at give det et forsøg. 8)

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .