Nyt grafikkort til de nyeste spil

  • Hej :)


    Først og fremmest vil jeg lige sige, at jeg overhovedet ikke har forstand på grafikkort. Derfor tænkte jeg, at jeg hellere måtte spørge her. :D


    Min computer er efterhånden rimelig gammel, og grafikkortet er, så vidt jeg ved, meget dårligt og forældet.
    Mit grafikkort er et ATI Radeon X300 (256mb). Det har kunnet tage spil som CS, Battlefield, GTA og Far Cry uden størrere problemer. Men i går fik jeg Call of Duty World at War og efter at have læst lidt rundt omkring på nettet, har jeg fundet ud af, at grafikkortet simpelthen ikke kan køre spillet. Det er jo lidt af en katastrofe. ;)
    Jeg har længe tænkt over at skaffe mig et bedre kort, så nu skal det vidst være..


    Jeg leder altså efter et nyt grafikkort, der kan tage spil som Call of Duty, Crysis osv. Da jeg som sagt overhovedet ikke har forstand på grafikkort, har jeg lidt svært ved at sige, hvad det må koste.


    Håber I kan hjælpe mig.


    Jeg har aldrig før prøvet at skifte et grafikkort i en computer. Åbner man den bare op, tager det gamle ud, sætter det nye i og så kører det, heller hvordan? Altså...alle grafikkort duer vel ikke til alle computere?
    Som i måske kan forstå, er jeg lidt ude på dybt vand, så jeg håber I kan hjælpe lidt :)


    På forhånd tak :)

  • Du er nød til at skrive hvad din maskine ellers indeholder samt hvad for skærm du har(Opløsning).
    Men jeg tror du nok skal ha en større opgradering for det vil sikkert ikke hjælpe at kun skifte gfx.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Okay..


    Min maskine er en hp med en AMD Athlon 64 processor 3500+, 1 GB DDR og 250 GB Harddisk.
    Min skærm er en hp pavilion f1723 med en opløsning på 1280 x 1024.


    Er det nok informationer, eller?

  • Køb et brugt billigt 7900GT eller lign til en 2-300 kr - Hvis du køber noget nyere vil resten af dit system være flaskehals.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Hmm..Okay..
    Så man kan ikke få noget nyt, uden at systemet vil være flaskehals? :rolleyes:


    Er måske ikke så meget for at købe et brugt...Hvis det ikke skulle være 7900GT, hvad kunne så bruges?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hartlev
    Hmm..Okay..
    Så man kan ikke få noget nyt, uden at systemet vil være flaskehals? :rolleyes:


    Er måske ikke så meget for at købe et brugt...Hvis det ikke skulle være 7900GT, hvad kunne så bruges?


    Nej.
    Ta sådan et hvis det skal være nyt
    http://www.edbpriser.dk/Produc…140&searchArea=&Soegeord=


    edit: eller sådan et
    http://www.edbpriser.dk/Produc…091&searchArea=&Soegeord=


    edit2: her begynder det så at sparke lidt røv, men igen resten af dit system vil være en flaskehals
    http://www.edbpriser.dk/Produc…918&searchArea=&Soegeord=


    edit3: Hvis du vil ofre en tusse så er det her det bedste til prisen
    http://www.edbpriser.dk/Produc…746&searchArea=&Soegeord=

  • Er det helt sikkert at du har en pci-e x16 port i, det kunne sagtens være agp x 8, det ville være ret katastrofalt at købe et pci-e kort og så opdage at det ikke kan bruges.


    Prøv at downloade cpu-z og kør programmet, der får du alle oplysninger om dit bundkort.


    cpu-z

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Jeg ville nok tage det 4670 som Pvt.P.Nutz linker til, det tror Jeg passer fint til din cpu.
    Jeg kørte selv med et aTI HD2900 xt på en 4600+ x2 indtil for 3 mdr. siden, den er godt nok dual core, men det er de færreste spil der udnytter flere kerner og Jeg havde ingen problemer med at afvikle de fleste spil i 1680 x 1050. 8)

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

    Rettet en gang, sidst af Razorblade ().

  • Du vil kunne spille de nyeste ja, men nok med begrænset settings, men det er pga din cpu osv.


    Mht "flaskehals" så kan du se på det som ordsproget: "En kæde er ikke stærkere end det svageste led" Så hvis du smider det vildste gfx i din maskine til f.eks. 3500kr. Så vil du kun kunne udnytte en lille del af dens performance pga. din cpu ikke kan følge med, derfor skal du "nøjes" med mindre.


    Mvh Madsen

  • Okay.
    Tænkte bare på hvorfor dette:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…140&searchArea=&Soegeord=
    frem for dette:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…091&searchArea=&Soegeord=


    Men ja, jeg er klar over at min cpu er ret svag ;(


    Men mange tak for hjælpen :)
    Nu har jeg aldrig prøvet at skifte et grafikkort før. Er det bare at tage alle kabler ud, lægge computeren op på et bord og åbne den. Tage det gamle grafikkort ud og sætte det nye i, og så burde det bare køre, eller ?


  • I bund og grund er der tale om en smagssag mht de 2.
    Dit nuværnde er vist ati så vidt jeg husker så behøver du ikke fjerne den gamle driver. Du kan bare hente den nyeste hvis du vælger ati igen så vil den overskrive den gamle. Vælger du Nvidia kortet skal du fjerne den gamle ati driver først. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    I bund og grund er der tale om en smagssag mht de 2.
    Dit nuværnde er vist ati så vidt jeg husker så behøver du ikke fjerne den gamle driver. Du kan bare hente den nyeste hvis du vælger ati igen så vil den overskrive den gamle. Vælger du Nvidia kortet skal du fjerne den gamle ati driver først. :)


    sådan burde det at være, men selvom der sjældnere er problemer fra 1 ati kort til et andet, så er det bedste stadig at fjerne de gamle drivere med driver cleaner pro og reboote inden du installerer nye.


    men du vil aldrig kunne spille crysis flydende med det system....din cpu er slet ikke kraftig nok.


    jeg ville nok pensionere det nuværende helt, eller max bruge psu, kabinet dvd drev og hdd, og så købe nyt gfx, cpu, ram og bundkort.......hvis du vælger et 4850 istedet for 4670 vil du kunne genbruge gfx kortet i et fremtidigt system...gpuen har en del flere kræfter end 46** modellen.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg ville købe dette:


    http://edbpriser.dk/Products/L…307&searchArea=&Soegeord=


    -God ydelse


    -Stille -lydløst, når der ikke spilles og lydsvagt når der gør.


    -indbygget hdmi direkte på kortet, rigtig godt og fremtidssikret, hvis du vil bruge det til filmafspilning på tv.


    Review her:http://www.tweak.dk/tests2.php?id=2185


    -Jeg køber det selv en af dagene. I går var det nede i 870kr, så priserne svinger vist lidt dagligt. Det var i øvrigt hos shg.dk.


    Mvh


    Velsing

    Asus A8N SLi
    AMD Athlon X2 4400+
    3Gb Noname Ram
    Gigabyte Ati 4850 1Gb passivt kølet
    X-Fi Fatality

  • Køler løsningen på det Velsing linker til ser noget mere effektiv ud + at det leder den varme luft ud af kabinettet.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .