Nyt grafikkort til de nyeste spil

  • det kommer altså helt an på forskellige ting, du kun selv kan tage stilling til.


    1. støj, varmeudvikling og strømforbrug - nogle vægter de ting højere end andre
    2. effekt der er høj nok til at det kan betale sig at flytte med over hvis man snart skal opgradere resten.
    3. så billigt som muligt, da budgettet er beskedent.
    4. preference for nvidia/ati


    hvis man alligevel snart overvejer at opgradere/uskifte resten ville jeg nok tage et 8800GT(nvidia) eller 4850 (ati) da begge er billige men meget effektive, et gf 260gtx er også et godt valg...


    et low/midend kort koster desværre ikke så meget mindre, så ville ikke just give 700-900 kr for et 9600gt

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hartlev
    Jeg overvejer ikke at opgradere i den nærmeste fremtid.
    Jeg vil have et kort med høj ydeevne, som samtidig ikke laver mit system om til flaskehals.


    Mon ikke Phoque's forslag om ATI 4830 http://www.edbpriser.dk/Produc…roducts&Soegeord=Ati+4830 er meget godt?



    alle de kort vil lave din cpu om til en flaskehals...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Kan du uddybe lidt? Det er da ikke den opfattelse, jeg har fået tidligere.
    Med flaskehals, hvad mener du så?
    Hvis du så skulle anbefale et kort, som gjorde, at jeg kunne spille alle de nye spil, men som samtidig kunne fungere sammen med mit system, hvilket et skulle det så være?


    Det er dælme forvirrende nu.. :idea:


    Edit: Hvad med dette, som også er blevet nævnt tidligere? Passer det ikke med min cpu?http://www.edbpriser.dk/Produc…140&searchArea=&Soegeord=

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hartlev
    Kan du uddybe lidt? Det er da ikke den opfattelse, jeg har fået tidligere.
    Med flaskehals, hvad mener du så?
    Hvis du så skulle anbefale et kort, som gjorde, at jeg kunne spille alle de nye spil, men som samtidig kunne fungere sammen med mit system, hvilket et skulle det så være?


    Det er dælme forvirrende nu.. :idea:


    Edit: Hvad med dette, som også er blevet nævnt tidligere? Passer det ikke med min cpu?http://www.edbpriser.dk/Produc…140&searchArea=&Soegeord=


    det betyder blot at alle de herlige billige grafikkort er så effektive og krafitge at det er cpuen der ikke kan sende nok data til grafikkortet.......et 3500+ er gammelt, sådan er det bare.


    men du vil sikkert nok kunne spille de nye spil i en nogenlunde kvalitet stadigvæk, tag ikke fejl. men et 4850 vil være et noget bedre valg end 46** serien.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • den eneste forskel er vidst kølerne, men sapphire havde en del defekte kort i den serie...hvis du vil have den forholdsvis stille, så se om du kan finde en med en dual-slot køler på.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hej folkens.
    Det her ligner et sted hvor man kan få vedledning til hardware junglen, og det er lige hvad jeg har brug for!


    Jeg har lige anskaffet mig en ny computer, en Dell Optiplex 755 med Core 2 Duo 2.33 GHz og 2 GB ram, som jeg skal bruge et grafikkort til, så den kan bruges til spil, helst i kaliber med de krav Hartlev stiller til sit maskineri (derfor skriver jeg i denne tråd).


    Jeg har pt et Radeon X800 fra min gamle computer, som jeg ikke kan tilsluttes den nye, da strømforsyningen mellem grafikkort og computer er ATA, og computeren kun har SATA strømforsyning.


    Mine 2 spørgsmål er:
    1) Passer mit Radeon X800 til maskinen, eller vil I anbefale mig at få et andet?
    2) Hvis det passer til, hvordan skaffer jeg så et kabel der passer til computeren, har søgt på det på nettet og spurgt i Brinck Elektronik ved Nørreport forløbig uden held...


    På forhånd tak for hjælpen

  • tror du nu har misforstået noget...et grafik kort har intet at gøre emd ata og sata.....det er udelukkende drev, og primært hdd.


    dit x800 (hvilken model er det, for der var en del forskellige) har stadig rimeligt med kræfter men kan nok ikke fodre en e8500, et gf260gtx ville lige nu være mit valg, men et billigt 8800gt giver god valuta for pengene stadigvæk.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Oh..
    Der er et stik i grafikkortet der har 6 pins i den ene ende (i selve grafikkortet) og et stik der ligner ATA i den anden ende. Måske det bare er strøm til grakkort køleren?


    Dette stik passer i hvert fald ikke til strømforsygningen i mit kabinet. I mit gamle kabinet var der ATA strømforsygning, og der passede det.


    Måske jeg bytter om på nogle termer, det kan jeg ikke udelukke, men det passer i hvert fald ikke i kabinettet...


    Grafikkortet hedder Club 3D Radeon X800XL


    Håber det hjælper :rolleyes:

  • nej din gamle psu var måske en atx psu....alt det du skriver giver altså ikke mening.


    ja der er muligvis et 6 pins stik i gfx kort, og der skal der et stik i....men der er der sikkert også en adapter med til hvor man kan sætte 2 stk 4 pins molex stik i, hvis psuen ikke har 6 pins stikket.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ok, der er tydeligvis nogle termer jeg roder rundt i =)


    Grafikkortet skal på en eller anden måde have et stik fra computeren. Det lader til at en evt. adapter der fulgte med da jeg købte det er blevet smidt væk, så hvad er det jeg skal bruge?
    Hvis det kan beskrives her kan jeg se om ikke det kan købes i Brinck Elektronik ved Nørreport, eller hvis nogen kan linke til et sted hvor det sælges på nettet ville det også være super.


    Vil rigtig gerne ha det sat til, så computeren kan komme til at fungere ordentligt =)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Det er et kabel til at overfører lyd fra dit bundkort til dit grafikkort så det kan komme ud via HDMI. Du behøver ikke at tilslutte det og det har ingen funktion medmindre du tilslutter et fjernsyn eller lign. via HDMI.


    Er det rigtigt? Behøver jeg slet ikke stikket? Troede det bla. forsynede strøm til køling mm...?

  • stikket der giver ekstra strøm til grafikkort er et 6 pins, hvis der er andre slags er det sandsyneligvis et hdmi stik der er plads til.


    strømadapteren er 6 pins i den ene ende, og 2 stk 4 pins molex, som passer til de almindelige strømstik der er i din strømforsyning, i den anden ende.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ok. Så nu skal jeg bare have fat i det stik der går fra grafikkort til strømforsygning.


    Ved du hvad det hedder, eller hvordan jeg kan få fat i det? På nettet, i en butik, ligemeget. Jeg har bare tilsyneladende smidt det væk hvis det oprindeligt fulgte med

  • Da der nu ikke har været skrevet i denne i tråd i tre dage, tillader jeg mig lige at stjæle den tilbage :)


    Jeg fik købt mit ati 4850 grafikkort og installeret det. Det hele fungerede perfekt, indtil jeg gik i gang med at spille.
    Har kun prøvet med COD5, men når jeg har spillet det et stykke tid, slukker skærmen simpelthen, mens computeren kører videre. Jeg kan ikke tænde skærmen igen, og eneste mulighed er at 'dræbe' pc'en...Når jeg tænder den igen er mine farvekvalitet automatisk sat ned på 16 bit, hvor det normalt kører på 32..


    Problemet ligger vel helt klart i grafikkortet, men tvivler på at det er temperaturen, som er for høj. Jeg har både oplevet at skærmen er gået ned efter 10 minutters gaming og efter næsten en times. Hvad kan være problemet? Strømforsyningen? Eller?
    Har installeret de nyeste drivers.


    Jeg har søgt lidt rundt omkring på nettet og fundet folk med stort set samme problem, har bare ikke fundet en løsning :)


    Håber I kan hjælpe igen :)