Rensning af vandkøling

  • Hej


    Nu er det efterhånden 1½år siden jeg skiftede vand sidst, og jeg har lagt mærke til der er kommet noget hvidt snask i mit resovoar og i et af kølehovederne. Det sidder nok også alle andre steder, radiator, pumpe og de sidste to kølehoveder.


    ...Men hvordan er den bedste måde og få renset det på? Jeg tænker jeg kan jo sagtens skille det hele ad og give det en spuler, men hvordan så med bakterier?? Det skal jo blive helt klinisk rent.


    Jeg mener jeg engang læste noget om citronsaft etc... men jeg kan virkelig ikke huske det


    Jeg håber en kan give en hurtigt svar :-)


    Mvh


    Jesper

    -- Amd Phenom II 720BE X3/X4 @ stock GHz -- Gigabyte MA790XT-UD4P --
    -- 9600 GT -- DDR3 2x2gb Corsair XMS 3 pc126000 @ 8 8 8 24 --
    -- Laing DDC pro -- EK-Supreme water block (cpu) --
    -- AC Aquaero usb unit -- Alphacool NexXxoS Pro II (dual) --

  • det som kan skilles ad og renses med blød børste (gammel tandbørste evt.) gøres.
    det som ikke kan, skylles igennem med vand gerne sæbevand.


    efter dette samles det igen, kør colgate mundskyl igennem systemet for at dræbe bakterier


    skyl igennem med vand (helst demi-vand) så alt mundskyld kommer ud derefter tappes det af.


    så er dit sys klar til ny påfyldning af nyt vand

  • da jeg kørte med mit vand skiftede jeg slanger vel min. 1 gang om året. Pga de simpelthen blev for grimme og grumsede. Et par af dem har jeg også oplevet at de begyndte at blive lidt hårde i det også har de en mulighed for at blive utætte med tiden, så hvis dine slanger er meget stive efter 1½ år ville jeg nok udskifte dem.


    men en god lille børste kan tage det meste, man kan også få nogle små fine børster i den lokale dyre pusher som har fisk. De har normalt nogle der ligner små toilet børster og de er gode til at rense studserne på kølehovederne med.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • det her er godt http://www.coolerkit.dk/cleaning_agent_sysclean_hpd___50ml-p-470.html
    du kan også bruge rodalon
    men spul det hele godt i gennem inden rens og du opblander Cleaning Agent Sysclean HPD eller rodalon med demineraliseret eller destilleret vand og lader systemet køre i 30-60 minutter og du skyller blot efter , med demineraliseret eller destilleret vand

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home