Shg laver failer i RMA ordre hvad gør jeg nu?

• Jeg står i den herlige situation at jeg har en RMA sag kørene med Shg på en defekt Asus Maximus Extreme bundkort.

Jeg har venter i over 4 uger på det nu og i sidste sendte jeg en mail til dem om jeg ikke snart ville få pakken og spurgte efter et T&T nummer hvilket jeg også fik. Der i T&T nummeret står der pakke ner blevet sendt og afhentet i Frederikshavn og jeg tænker bare WTF! :crazyeyes:

De viser sig så at Shg har sendt pakken til første ejer af bundkort som bor i Frederikshavn men jeg tjekker så på både krak og de gule sider og ser at personen ikke bor mere på den adresse men pakken er blevet udleveret :boxed:

Shg siger jeg skal kontakte ham personen for at få ham til at sende bundkortet til mig men da det er deres fejl og manden ikke bor på adressen mere hvad gør man så lige der :rolleyes:

Mit spørgsmål er så da fejlen så som jeg skriver ligger ved shg kan jeg så tillade mig at opkræve et nyt bundkort på deres regning efter som pakken jo er væk i mine øjne da manden jo ikke bor på adressen mere?

Det er jo Shg som skal tage kontakt til ham right?

Synes bare det er træls at få af vide fra en flabet supporter at jeg bare skal ringe til ham ja tak for lort du lidt svært når manden ikke bor der mere!

Skal jeg opkræve et nyt bundkort af dem eller skal jeg selv gøre noget i sagen og kontakte manden som nu bor på adressen og høre om han kender til pakken?

Håber i kan komme med nogle gode svar evt paregrafer i købe loven som kan bruges hvis jeg skal klemme shg lidt på maven

• Shg har ligeledes bekræftet at jeg er ny ejer af bundkort

Hej

Det er modtaget på rma xxxxxx

Der kan gå lidt tid inden asus’ får det ombyttet.

Det er noteret at du er ny ejer af kortet.

• Det var da heldigt, men så er der en der sidder med et spritnyt kort helt gratis ;(

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet en gang, sidst af dasjap ().

Oprindeligt indlæg af dasjap
    Det var da heldigt, men så er der en der sidder med et spritnyt kort helt gratis :D

Synes faktisk ikke det er sjovt X(

For jeg har jo venter over 4 uger nu på en bundkort som de ikke gider at hjælpe mig med at finde
    Nu har jeg en ven ind over det også som har kontakt med ejeren af shg så nu sender vi lige en mail som opfølger det hele.

• Hmm kan ikke se problemet.. SHG har dummet sig, og sendt dit bundkort til en eller anden random person, er det dit problem? NEJ! Hvis de ikke kan finde dit bundkort hvor de end har sendt det ud til, så må de bare skaffe et nyt hurtigst muligt, og jeg mener ikke at der er urimelig at kræve en form for kompensation, da du har ventet i urimelig lang tid nu...

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

• Jeg forstår heller ikke problemet. Hvis de har sendt kortet til personen der er registreret som køber, er der da noget der tyder på at du ikke har fået sagt tydeligt nok, at du er den nye ejer. At du så først tjekker op på det 4 uger efter, og kortet allerede er blevet afhentet, det kan da ikke være SHGs fejl?

Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Jeg forstår heller ikke problemet. Hvis de har sendt kortet til personen der er registreret som køber, er der da noget der tyder på at du ikke har fået sagt tydeligt nok, at du er den nye ejer. At du så først tjekker op på det 4 uger efter, og kortet allerede er blevet afhentet, det kan da ikke være SHGs fejl?

Jeg har 2 beskeder på at det er bekræftet at jeg er ny ejer.
    Men nu har jeg sendt min opfølger mail men det kan sku ikek være rigtig at jeg står som privat person og skal ringe rundt til gud og hver mand for at finde mit bundkort som shg jo sådan set har sendt forkert selv om jeg er noteret som ny ejer.

• Tydelig fejl af SHG, men som altid står du ringe som privat forbruger. Håber da du kan appelere til deres fornuft og løse det uden en længere kørende sag.

ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

BenQ 27" LED GW2760HM

• Jamen hvorfor tager du ikke bare kontakt til vedkommende der bor på den nye adresse?
    Det kan jo være det er en gammel dame der bare ikke kan overskue at skulle sende en pakke tilbage, eller har glemt at hun har modtaget den og at den bare står et sted. Det behøver jo nødvendigthvis ikke være en der har behold det eller solgt det videre.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

Oprindeligt indlæg af nano
    Jamen hvorfor tager du ikke bare kontakt til vedkommende der bor på den nye adresse?
    Det kan jo være det er en gammel dame der bare ikke kan overskue at skulle sende en pakke tilbage, eller har glemt at hun har modtaget den og at den bare står et sted. Det behøver jo nødvendigthvis ikke være en der har behold det eller solgt det videre.

Har jeg skam også overvejet men synes nu mere det er en princip sag at shg ikke indrømmer at de har lavet en brøler og retter op på tingene istedet for at sige at for dem er saget lukket selv om jeg står uden noget bundkort mellem hænderne.

• Såer der update.

Shg holder stadig fuldt og fast på at jeg selv står til at skulle finde mit bundkort da de mener jeg selv har sendt bundkortet ind frivilligt også står jeg selv med alt arbejdet :boxed:

Har sendt en mail tilbage til dem for lige at banke lit fornuft ind i deres hoved og nu må jeg se.

For hele problemet er at de har sendt pakken til en gut i Frederikshavn som ikke står registeret på den adresse mere og jeg har mail på at jeg er blevet registeret som ny ejer og derfor skal det jo sendes til mig på min adresse i stedet for at de sender det til den anden ende af landet

• Har du overvejet at finde ud af hvem der bor der og ringe og forklarer situation?

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Oprindeligt indlæg af RAC
    Har du overvejet at finde ud af hvem der bor der og ringe og forklarer situation?

læst tråden?.. :pokey:

Han skriver jo han har overvejet det, men mener det er en princip sag for ham at SHG har lavet fejlen og derfor er det dem som skal rette den og ikke ham selv

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

• Er også begyndt og ringe rundt for det ser ikke ud til at shg har tænkt sig at få hovedet ud af røven X(

Har lige snakket med fmp som jeg købte boardet af om han havde nogle kontakt oplysninger om ham men uden held :(

Men nu ringer jeg til nummeret på den adresse som shg angiveligt har sendt pakken til

EDIT:

Nu er jeg da kommet så langt så jeg har fået et nummer på ham mark som har købt bundkortet i sin tid.
    Jeg prøver derfor lige til ham og ser om det nu passer at han har modtaget det :)

Men igen det er en princip sag jeg har kørene med shg og det har taget med ca 5 min at komme så langt her og det vill nok have taget shg et halvt år eller mere

• Er godt nok kedelig overrasket over det du fortæller, normalt aflevere jeg godt nok selv mit hw til RMA, men der får jeg bare ind og siger det fejler det og det, evt med beviser, test af HD eller noget andet og så plejer jeg bare og få noget nyt hvis de har det hjemme, ellers sender de det til mig ganske hurtigt.

Asus Maximus III Gene
    Gainward GTX470

Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Er godt nok kedelig overrasket over det du fortæller, normalt aflevere jeg godt nok selv mit hw til RMA, men der får jeg bare ind og siger det fejler det og det, evt med beviser, test af HD eller noget andet og så plejer jeg bare og få noget nyt hvis de har det hjemme, ellers sender de det til mig ganske hurtigt.

Jeg må også ærligt indrømme at jeg er virkelig skuffet over shg have virkelig forventet mere af dem.
    Jeg har nemlig høet om nogle meget gode sager som de har løst meget godt også laver de et nummer som dette.

Men som sagt så har jeg muligvs et nummer på ham der har købt bundkortet i sin tid så jeg skal lige have ringet til vedkommende og have hørt om det er ham.

• shg har jo fået nye ejere efter krakket, så der er måske kommet andre boller på suppen..men så må vi jo bare ind på forhandler sektionen herinde og give dem karakterer derefter, samt holde op med at anbefale folk at handle der på alle de forskellige hardware forums..

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• jeg giver dem også en dårligt rygte efter sådan en oplevel ser X(
    Men det er utroligt hvor hjælpsomme folk bliver når de chefen har været inde over emnet.
    De har lige pludselig haft ringet til ham og det hele og de har sendt en retur label op til ham så han kan sende den til mig

• Utroligt at der skal så meget til for at du får din sag igennem.. :S men håber da du har dit board i løbet af næste uge så.. =)

Asus Maximus III Gene
    Gainward GTX470