mange spørgsmål ang Canon

  • Hejsa jeg står og vil gerne købe et Canon eos 450d til min kæreste, min viden ang alt det her foto geil er lig 0 så jeg har seriøst brug for hjælp her :)


    hun har en linse nu Tamron AF 28-200mm f/3.8-5.6 Di (IF) for Canon EOS


    link til denne http://www.shopping.com/xPF-Ta…-Hood-for-Canon-EOS-6-Yea


    og en Canon Speedlite 580EX II



    jeg vil nu høre om denne linse passer til det nye 450d ?


    ps grunden til jeg ikke bare kan høre hende er det er en julegave :P

  • De ting vil passe på et 450D ja.


    Hvilket kamera har hun nu siden du vil give hende et nyt ?

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    De ting vil passe på et 450D ja.


    Hvilket kamera har hun nu siden du vil give hende et nyt ?



    ikke et digitalt og det ønsker hun sig kraftigt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK



    ikke et digitalt og det ønsker hun sig kraftigt


    Jamen det skulle fint virke med et 450D hvis hun skal røv forkæles kan du kigge på et 50D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Jamen det skulle fint virke med et 450D hvis hun skal røv forkæles kan du kigge på et 50D


    jeg har fundet det og siger tusinde tak for seriøst hurtig hjælp :) og håber på hun bliver glad til jul :)

  • Ville ihvertfald til hver en tid hellere bruge lidt ekstra på noget glas også. Ved ikke hvor god den 28-200 er optisk, men 28mm i den korte ende er ret langt hvis man tager billeder indenfor eller hvis man godt kan lide landskaber.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK
    oki skær det lige ud i pap hvad er glas ? hehe


    Det han snakker om er hvad du ser som zoom. De tal der 28-200 fortæller noget om zoomområdet. Jo lavere tal jo mere kan du få med. På de digital kameraer som du snakker om skal men gange tallet med 1.6 det skyldes at den chip der laver billedet er mindre end et normalt stykke film.


    Jeg syntes du skal købe hende den 450D som er en helt udmærket start. Kan du få 40D til de samme penge ville jeg tage den. Hvis det ikke går helt op til det hun skal forkæles med så giv hende et gavekort ved siden af på hjælp til objektiv.


    Det er jo umuligt for dig at vide hvad hun savner hvis noget ved et objektiv.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • jeg takker igen for de gode inputs i kommer med et sidste spørgsmål betyder det noget hvad slags flash ram kort / sd w/e :P jeg køber ? skal det være et highspeed eller ?

  • Vil klart anbefale du køber noget med lidt fart i.


    Der er selvfølgelig lidt forskel i pris, men det er ikke noget vildt. Snup et Sandisk Extreme III kort. Husk at tjekke hvilken kort type kameraet bruger.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Vil klart anbefale du køber noget med lidt fart i.


    Der er selvfølgelig lidt forskel i pris, men det er ikke noget vildt. Snup et Sandisk Extreme III kort. Husk at tjekke hvilken kort type kameraet bruger.


    yessir det regnede jeg også lidt med der skulle til så hun ikke skal vente i 40år på det får gemt billedet :)



    jeg lader tråden stp åben da der sikkert kommer flere spørgsmål :P