Måne billede, hvordan?

• Er der nogle der kan fortælle mig hvad der sker her?

Jeg har prøvet med lang lukketid og står F værdi, og med kort lukketid og lille F værdi.. men de bliver alle sammen sådan her.

Skal man ha Pol filter på for at tag et billede af månen?

Har ikke prøvet det før og det undre mig lidt det her

• Det handler jo om et samspil mellem blænde og lukketid.

Det billede du har postet er jo tydeligvis overbleyst.

Prøv at tage billedet på fuld manuel. Sæt så blænden til 8 eller 10, og eksperimenter dig frem med lukketiden. Hvis månen bliver for lys, så kortere lukketid, og hvis den bliver for mørk så længere lukketid.

Prøv så vidt du kan at undgå lang lukketid, da månen jo ikke står helt still på himlen.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• har skam prøvet at stille på det hele... leget med forskellige tider, timer, lukketid, blædne, selvudløser... ja..

• Til en fuldmåne prøv: ISO 100, f/8, 1/250 sek.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Malk
    Til en fuldmåne prøv: ISO 100, f/8, 1/250 sek.

kan godt prøve igen i aften... men syntes bare jeg har prøvet en masse forskellige indstillinger

• Men hvis det billede du poster er det bedste af dem, så har du kun prøvet forkerte kombinationer. Det er tydeligvis overbelyst. Du skal eksponere anderledes.

I do not do that thing.

Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Men hvis det billede du poster er det bedste af dem, så har du kun prøvet forkerte kombinationer. Det er tydeligvis overbelyst. Du skal eksponere anderledes.

Jeg har som sagt, prøvet at ha lang lukkeitd, og kort, og meget og lidt f-værdi, osv osv.. jeg gik efter havd kameraet sagde, at der ville være bedst, med den der linje hvor den viser den der streg i midten, kan sq ikke lige huske hvad man kalder den...

når jeg kigger i søgeren eller LW (bruger den Aldrig, men prøvede igår) så ser det rigtigt ud.. men billede er fuckt :s

• Den kan du logisk nok ikke bruge til så meget i det her tilfælde. Så skal du sætte den til spot og måle på månen så kan nok.

Lysmåleren i kameraet forsøger bare at opnå 18% grå hvilket ikke giver så meget mening med dit motiv :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Den kan du logisk nok ikke bruge til så meget i det her tilfælde. Så skal du sætte den til spot og måle på månen så kan nok.

Lysmåleren i kameraet forsøger bare at opnå 18% grå hvilket ikke giver så meget mening med dit motiv :)

den stod på spot.. Men jeg prøver lige igen iaften.. så må vi se hvad der sker

Oprindeligt indlæg af Toby

Jeg har som sagt, prøvet at ha lang lukkeitd, og kort, og meget og lidt f-værdi, osv osv.. jeg gik efter havd kameraet sagde, at der ville være bedst, med den der linje hvor den viser den der streg i midten, kan sq ikke lige huske hvad man kalder den...

når jeg kigger i søgeren eller LW (bruger den Aldrig, men prøvede igår) så ser det rigtigt ud.. men billede er fuckt :s

Det er derfor jeg siger du skal prøve på fuldmanuel, eller som WHAT siger spotmåling.

Det er lettere på manuel. Der har du selv kontrol, og kan selv vælge hvor lys du synes månen skal være.

I do not do that thing.

• Jeg behandlede faktik et pic igår aftes som jeg havde age for et par måneder siden, kan lige smide det op og give dig info om lukketid osv :) Ska dog lige hjem fra skole

• De settings jeg gav ham er brugt med succes til måne fotografier, så det er bare om at komme igang :)
    Men til måne shots kan jeg ikke forestille mig at bruge andet end Manuel.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr