CPU for varm?

• Godaften MOL, jeg har et forfærdeligt problem med min computer (som forresten stort set lige er blevet sendt hjem igen efter reparation), den fryser når jeg vil game. Jeg har downloadet nogle forskellige programmer som måske kunne lede mig i retning af en eller anden løsning på problemet.

Jeg downloadede for nyligt et program, ved navn SpeedFan, som måler temperaturen af ens CPU, og jeg fik følgende resultat:

[Blocked Image: http://img253.imageshack.us/img253/6346/sdfgsfgix3.th.jpg]

skyldes problemet at min CPU bliver for varm? Temperaturen har endda været højere end dette.

Det skal siges at jeg har en quadcore CPU som også fremgår af screenshottet, og jeg vil da umiddelbart mene min køler er udmærket (Arctic Cooling Alpine 7 S-775).

Er det virkelig nødvendigt at anskaffe sig vandkølingssystem eller sådan noget for at køle en Quadcore CPU?

Mvh Gunni

Oprindeligt indlæg af Gunni
    Godaften MOL
    Mvh Gunni

MOL? Du poster vist for meget på motion-online.dk min ven ;)

Men som du har andre siger, prøv at afmontere din køler, tørre den ren med sprit og tilføj noget nyt godt kølepasta. Det er vigtigt den sidder godt fast og har fuld kontakt med CPU'en.

Jeg ville ikke tænde min computer indtil du har gjort det, 90c er ALT for meget.

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

• Tak for svarene.

Ja jeg fik sgu skrevet præcis den samme besked på MOL i håb om at nogen kunne svare mig der, pinligt jeg ikke lige fik det rettet :(

Det med kølerpasta har jeg fået anbefalet før, men jeg ved bare ikke lige om jeg er kompetent nok til at kunne gøre det :S

Er det svært at montere hele lortet på igen?

• Kølepasta er ekstremt vigtigt, da du eller ikke vil få ordenlig kontakt mellem CPU og Køler,
    og du kan i værste fald skade din CPU permanent.

Hvis du ikke overclocker, kan du sikker købe noget pasta i din lokale radio/TV biks.

Men hvis du vil have noget ordenligt så køb noget Articsilver eller ligende produkt.

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240