Hylen fra computer ved opstart

  • Hej tweak brugere!



    Jeg er lige kommet hjem fra skole, og vil starte min PC op, for at lave nogle lektier. Den starter også fint, og lyder som den plejer - lige indtil den når dertil hvor man skal logge ind på sin bruger(har windows XP home), så begynder den at hyle helt vildt. Jeg prøver så at genstarte et par gange, og få renset min pc, taget rammene ud og sætte dem i igen osv.. Altså alle de "normale ting".
    Selvfølgelig kunne det være en hardware fejl, men det der undre mig er, at hyletonen forsvinder lige så snart jeg logger ind på min bruger, og kommer ind i selve windows.


    OBS: Lyden kommer ikke fra min PC-speaker, da den hyler lige meget om den er sat til eller ej.


    Jeg er lidt lost over hvad det kan være, da den så sent som igår aftes virkede perfekt, og lukkede præcis som den har gjort siden jeg samlede den.


    Håber virkelig at i kan hjælpe mig, da det er en høj og pisse irreterende tone!


    På forhånd tak!


    //Jalle

    Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.5 @ Cooler Master Hyper TX3
    Gigabyte P35-DS3
    Inno3D 8800GTS 320MB @ stock cooler
    2x 1GB Corsair TwinX PC6400 4-4-4-12
    OCZ PowerStream SLI-Ready 600W
    WD 250GB 7200rpm 16mb
    Antec P182

  • lyder som en spole der mangler lidt isolering..den bliver måske ikke brugt til noget inde i windows.


    ellers måske gfx kortets blæser der så kun kan høres når den kører 100% ..dvs inden driveren er loadet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Nej, det er min fejl - dårlig beskrivelse :)


    Det er en hyle lyd der lyder som en bippe lyd fra de ældre maskiner hvis man holdte for mange taster inde på samme tid, dog bipper denne lyd ikke, men siger bare *BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP*

    Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.5 @ Cooler Master Hyper TX3
    Gigabyte P35-DS3
    Inno3D 8800GTS 320MB @ stock cooler
    2x 1GB Corsair TwinX PC6400 4-4-4-12
    OCZ PowerStream SLI-Ready 600W
    WD 250GB 7200rpm 16mb
    Antec P182