Billeder uge 46: Ensomhed

• Dare_Devil
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/liv4rg5.jpg]

|Henrik|
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/ensomhedhf5.jpg]

Aagaard1000
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/fdhgdfgdggh6.jpg]

Toby
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/DSC_3635copy-1.jpg]

Dare_Devil
    Som jeg sagde før, så syntes jeg der mangler lidt... syntes det er fot tæt på ansigtet, der måtte gerne ha været lidt mere luft omkring hovede så man fik en beder fornemmelse af personen er alene i verden...

|Henrik|
    Fedt billede, der er ikke så meget andet at sige hehe... det enste minus du måske skulle ha fjernet, som mine øjne bliver ved med at kigge på, er det lille lys glimt ude i venster side

Aagaard1000
    Stolede på dig ;) hehe.. og syntes det er et Super fedt billede!!

• Tak for kommentaren Toby.

Dare_Devil

Jeg synes ikke det er for tæt på, når det som dette er et closeup portræt, det er bare beskåret forkert efter min mening, personen er for langt ude i siden.
    De sarte farver er flotte, skarpheden er knap så go' som formentlig skyldes den langsomme lukker.
    Du har ramt rigtigt med ensomheden, blikket i øjnene og ansigts udtrykket siger det hele. ;)

Aagaard1000

Noget af det flotteste jeg har set fra dig, rigtig flot stillebens billede, ensomheden kommer lidt til sin ret her, der er ikke ret' meget ensomhed i billedet. ;)

Toby

Det oser af ensomhed dette billede, lyset oppe i venstre hjørne er for kraftigt synes jeg, da det er det der fanger øjnene først, og det skulle gerne være personen der skulle fange ens øje med det samme. ;)

• Takker... Ja jeg vil nok godt gi dig ret i det er lidt lidt for skarpt det lys.. men det var også meningen, da man ikke skal se personen med det samme... da hun er ensom ;) og bliver glemt... det var ivertifald min mening med billede :)

Aagaard1000
    Lige før jeg vil spørge dig om hvor go en pløsning dette billede er, og om man måtte bruge det til Print i ens hjem ;) så vild er jeg med det :)

Oprindeligt indlæg af Toby

Takker... Ja jeg vil nok godt gi dig ret i det er lidt lidt for skarpt det lys.. men det var også meningen, da man ikke skal se personen med det samme... da hun er ensom ;) og bliver glemt... det var ivertifald min mening med billede :)

Ok fint nok :) , gudskelov har vi jo ikke alle samme mening om hvordan et billedet skal ses på, ellers ville det jo også være kedeligt. ;)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Ok fint nok :) , gudskelov har vi jo ikke alle samme mening om hvordan et billedet skal ses på, ellers ville det jo også være kedeligt. ;)

nemlig :)

• Dare_Devil

Kan tydeligt se ensomheden i dit billede, men synes ikke det er det mest spændende motiv.
    Der udover virker det en anelse uskarpt, hvilket er en skam - især ved sådan nogle close-ups.

|Henrik|

Går udfra at bilen til venstre er der med vilje, for ellers kan jeg ikke se noget ensomhed i billedet.
    Kan godt li' at det er meget mørkt og så en anelse lyst mod venstre - det giver en fed kontrast og tanken om at "en ny dag er på vej".

Aagaard1000

Flot billede, og i modsætning til nogle af de andre så kan jeg sagtens se ensomheden i dit billede.
    Dejlig simpelt, alene døren fortæller nærmest en historie og det er sådan noget jeg elsker ved billeder.

Toby

Lygterne er alt for dominerende og straks der man lægger fokus, hvilket efter min mening er en skam.
    Der er et fedt samspil af farver i dit billede og en lækker himmel.
    Kan ikke rigtig blive enig med mig selv om jeg gerne ville have haft lidt mere fokus på kvinden eller ej, for det virker fedt at det ikke lige er hende man starter med at lægge mærke til.

Oprindeligt indlæg af Toby

Takker... Ja jeg vil nok godt gi dig ret i det er lidt lidt for skarpt det lys.. men det var også meningen, da man ikke skal se personen med det samme... da hun er ensom ;) og bliver glemt... det var ivertifald min mening med billede :)

Aagaard1000
    Lige før jeg vil spørge dig om hvor go en pløsning dette billede er, og om man måtte bruge det til Print i ens hjem ;) så vild er jeg med det :)

Jeg er sgu glad for at høre at folk kan lide mit billede. Rart når ens arbejde bliver anerkendt. Tak for kommentarerne.

Selvfølgelig kan du få det i fuld opløsning. Jeg sender det til dig i morgen. Er rimelig træt lige nu.
    Du kan add'e mig på msn, så sender jeg det til dig der
    Aagaard1000@hotmail.com

EDIT: Mine kommentarer kommer højst sandsynligt også i morgen. Jeg skal jo helst gengive alle de kommentarer jeg efterhånden har fået.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

Oprindeligt indlæg af Maleficus

|Henrik|

Går udfra at bilen til venstre er der med vilje, for ellers kan jeg ikke se noget ensomhed i billedet.
    Kan godt li' at det er meget mørkt og så en anelse lyst mod venstre - det giver en fed kontrast og tanken om at "en ny dag er på vej".

Tak for kommentaren, ja bilen er med vilje, som jeg skev da jeg postede billedet: Skulle nogle være i tvivl om ensomheden i dette billede, ja så er det den ene bil der kører over broen. ;)

• Dare_Devil
    Jeg kan godt lide lyset og farvemætningen, men jeg synes desværre ikke om billedet i sin helhed. Som Henrik også siger virker billedet ikke helt skarpt, og der er en del støj i højre side af billedet. Desuden synes je at øjenkontakt, eller i det mindste mulighed for rigtigt at se øjnene ville have gjort billedet meget mere udtryksfuldt. Du skulle have været op i øjenhøjde med hende.

Henrik
    Kan rigtig godt lide billedet. Elsker lyset på bropillerne/stolperne, hvad det end kaldes. Jeg kan ikke forstå når folk siger at et billede ikke passer ind under ugens tema. Vi er alle forskellige og vi forholder os alle forskelligt til hvad vi ser. Hvis fotografen ser ensomhed i motivet så passer det perfekt ind under emnet.
    Hvis jeg var dig ville jeg skære lidt af top og bund af. Der er lidt for meget sort synes jeg.

Toby
    Som Henrik også siger fange lygtepælens lys ens øjne. Læseretningen i et billede går fra øverste venstre hjørne til nederste højre. Derfor er det ofte vigtigt at der ikke er noget i øverste venstre hjørne der virker alt for fangende for ens øje. Det gør billedet mindre harmonisk og fjerner fokus fra det egentlige hovedmotiv.
    I dette tilfælde kunne du have gået tættere på skurene hvor personen befinder sig, og helt undlade at få lygtepælene med. Derved ville du komme tættere på personen (hovedmotivet), samtidig med at du stadig udnyttede lygtepælens lys og den flotte himmel i baggrunden.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Oprindeligt indlæg af Aagaard1000

Henrik

Kan rigtig godt lide billedet. Elsker lyset på bropillerne/stolperne, hvad det end kaldes. Jeg kan ikke forstå når folk siger at et billede ikke passer ind under ugens tema. Vi er alle forskellige og vi forholder os alle forskelligt til hvad vi ser. Hvis fotografen ser ensomhed i motivet så passer det perfekt ind under emnet.
    Hvis jeg var dig ville jeg skære lidt af top og bund af. Der er lidt for meget sort synes jeg.

Tak for kommentaren, jeg var også temmelig ensom da jeg tog billedet :), en øde parkeringsplads - total mørkt og helt nede ved vandet, ret spooky sted om natten. :)