Uge 46: Ensomhed

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Ensomhed behøver jo ikke være et tomt rum eller en tom bro ;)

Jeg synes pigens udtryk siger det hele.

helt enig, udtrykket siger rigtig meget og syntes det er et flot personligt billede som kan beskrive mange ting.

Henrik, syntes det er et rigtig flot billede du har fået skudt af der, selv uden bilen syntes jeg det virker ensomt, en tom bro der helt i mørket. bestemt et billede der tilegner sig titlen :)

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Lukketiden er hvor lang tid kameraet er om at tage billedet. Henrik har her brugt stativ og indstillet kameraet så det giver ham en lang lukketid. Det kræver at kameraet står 100% stille da billederne ellers bliver rystede. Henrik har brugt en lukketid på 30 sekunder hvilket er maximum for lagt de fleste hvis man ikke bruger det der hedder bulb som betyder at kameraet tager billede så længe man holder knappen nede. Det kan give tider på flere minutter.

Helt korrekt, ydermere har jeg brugt fjernbetjening. :)

En anden go ting ved nat fotografering er, at i visse tilfælde kan det være bedre at bruge manuel focus, da auto focus kan snyde lidt i mørke.
    Men i det billede jeg har taget her, har jeg brugt autofocus, det virkede fint grundet det skarpe lys på broen.

• Det lyder faktisk ret spændende.
    Er det primære formål med at forøge lukketiden at gøre billedet skarpere? Har i evt. noget læsestof for dummies. Er helt grøn på området med synes det lyder spændende.

Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m