bærbar lukker ned uden varsel

  • Hey Folks


    ved ærligt talt ikke om det er en hard- eller software fejl, men min bærbare (hp pavillion dv2130ea) er gennem den sidste uge begyndt at lukke ned på mystisk vis. Det sker altid når man bruger krævende programmer, at computeren, før eller siden, lukker ned.
    Der er ingen blå skærm, ingen ildevarslende tegn, man kan bare høre at processoren tager et sidste åndedrag og sætter så ud.
    Man kan starte den igen lige efter og uden problemer. Windåse melder ikke engang om en ureglmæssig nedlukning.


    Spg. er så- er det hard eller software?


    Jeg har forsikring på den, men tror kun det dækker hardwaren. Den har været til reperation 3 gange (af 1½md) på et lidt over et år - så overvejer seriøst at hælde en kop kaffe i den... (virker den undskyldning overhoved?)

  • Hvad er det for en CPU der sidder i ?


    Hvis det er en Intel CPU så prøv at hente coretemp eller realtemp - det lader nemlig til at din cpu bliver for varm.
    Min tidligere bærbar havde samme problem. Den slukkede også spontant ved hård brug. Det viste sig så ved brug af disse programmer at temperaturen sneg sig op på 105grader hvorefter den slukkede :evil:


    Du kan evt prøve at rense din blæser og køler for smidt og møg, men så mener jeg at garantien ryger på den, så det skal kun være hvis den er uden garanti.....

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • det er en "Intel Centrino duo t2250" mener det er 1,73ghz.


    jeg kigger lige på de programmer...


    Er der evt. et af dem der logger temperaturen, så jeg kan gå tilbage og se hvad der gik galt?


    Det er ikke urealistisk at den er skidtet til, da den nærmest køre i døgndrift. På den anden side har den som sagt været til rep. 3 gange (sidste gang for 1 md siden). alle 3 gange er Mb blevet skiftet, dog med forskellige fejl. Nå det jeg mener er bare at hvis hp har den inde og skilt ligger det så ikke lige for at lave den?


    Der er ikke garanti mere, men forsikring... ved ikke om den dækker hvis jeg begynder at åbne den.