Lydkort? Lyd problemer

  • Hej..!


    Jeg har dette underlige problem. Det der er galt er alt mit lyd krasser og hakker. Specielt i venstre højtaler. Og det er 100% ikke højtalerne da de er blevet bygget til nogen nye og afprøvet på en anden PC. Det er nogen Altec Lansing med subwoofer. Nå men... Jeg har et lydkort indbygget i bundkortet. Bunkortet er et ASUS af ukendt model da det er en "færdig" bygget PC fra Fujitsu Siemens der er halv andet år gammel. Den har ca. 4 huller bag på af forskellige farver til lyd ud. Lydkortet er et slags AC´97 Realtek. Driveren er HD Audio Manager. Jeg mener at opdateret driveren men er ikke helt sikker. Nu til det underlige - Jeg skifter hul, så går der et par dage imens lyden er perfekt også begynder den igen. Så skifter jeg hul også stopper det. Er det nogen codecs, drivers eller andet der mangler? Skal jeg måske ud og investere i et billigt lydkort?


    Håber nogen forstår og kan hjælpe!

  • Jeg ville nok købe et nyt kort. Mit onboard lavede lignende småting, inden det brændte mit headsæt af.
    Lyden var dårlig der var knas, når hd loadede meget blev det endnu værre, og til sidst råg headsættet.


    Du vil ikke fortryde at købe dig et ordenligt lydkort :)


    Prøv eventuelt at finde et brugt Audigy.. Korte kort tid med et Audigy et (100kr brugt) og det var lysår bedre end onboard :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nano
    Et lydkort der brænder et headsæt af? Ahhh, det er vidst en røver.


    Den eneste røver var lydkortet ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H