Pakker sendt mellem private?

• Jeg har en kammerat der er i Japan og ville høre om nogen ved noget om told/skat og moms hvis han køber et objektiv og sender det til mig som en gave F.eks?

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Hvis det bliver taget i tolden så ja. Du kan ikke modtage toldfri gaver fra andet end nærmeste familie, og selv i det tilfælde er grænsen for hvor stor værdi der må gives toldfrit ret lille.

Der bliver tjecket en del i øjeblikket, og chanchen for at komme igennem er måske en anelse større for privatpakker.

/ask

Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hvis det bliver taget i tolden så ja. Du kan ikke modtage toldfri gaver fra andet end nærmeste familie, og selv i det tilfælde er grænsen for hvor stor værdi der må gives toldfrit ret lille.

Der bliver tjecket en del i øjeblikket, og chanchen for at komme igennem er måske en anelse større for privatpakker.

/ask

Super, takker for svaret :)

Burger: hvor havde jeg oprettet tråden? :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Du kan få ham til at sende det med et fragtfirme - tænker på UPS, TNT eller GLS og sådan i den stil.
    Hos alle dem er told/moms som regel inkluderet (check selvfølgelig lige først om de har ændret det) så der ikke kommer nogen ubehagelige overraskelser - til gengæld er de dyrere end den almindelige post, men tænk på det sådan her, hvis din alm post bliver taget i tolden tager det snildt 3-4 uger før den bliver færdig behandlet og den er pludselig blevet mindst 35% dyrere - det er et fragtfirma dog ikke.

Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Du kan få ham til at sende det med et fragtfirme - tænker på UPS, TNT eller GLS og sådan i den stil.
    Hos alle dem er told/moms som regel inkluderet (check selvfølgelig lige først om de har ændret det) så der ikke kommer nogen ubehagelige overraskelser - til gengæld er de dyrere end den almindelige post, men tænk på det sådan her, hvis din alm post bliver taget i tolden tager det snildt 3-4 uger før den bliver færdig behandlet og den er pludselig blevet mindst 35% dyrere - det er et fragtfirma dog ikke.

De afgifter der skal betales er ikke forskellig mellem fragtfirmaerne (postDK inkluderet), og de 3-4 uger er noget højt sat. Jeg har aldrig haft noget liggende i tolden mere end 3-4 dage (også ved postDK).

/ask

Oprindeligt indlæg af jacobask

De afgifter der skal betales er ikke forskellig mellem fragtfirmaerne (postDK inkluderet), og de 3-4 uger er noget højt sat. Jeg har aldrig haft noget liggende i tolden mere end 3-4 dage (også ved postDK).

/ask

Så må jeg have været utrolig uheldig - flere ting jeg har self-imported fra Kina samt US har taget nogle uger at få ud af tolden.. :crazyeyes:
    Men er da rart hvis de har oppet sig :clap: