Hvilket program bruger i til at formindske billeder så de kan lægges ind her på siden? Har selv brugt dette i lang tid http://www.imageoptimizer.net/Pages/Home.aspx, men nu når jeg prøver skriver den at den har optimized billedet til 800*600 og 30kb og det er jo godt nok, men når jeg så vælger at downloade det, er det tilbage til udgangspunktet på 5,49mb?

Formindske billeder?
-
-
Lægger dem bare herind har aldrig tænkt på det.
Oh Undskyld læste det ikke ordentligt igennem
-
Bare ok
Men hvad bruger du selv når du lægger billeder herind?
-
Hvis der bare er tale om et par billeder, så er http://www.imageshack.us vel fint til upload og samtidig resize ...
-
Ja det er bare når jeg skal lægge lidt screenshots osv herind. Har ikke lagt mærke til det på imageshack:-) måske fordi jeg bruger den danske? Men det bliver lige afprøvet, mange tak.
-
Må desværre kun være 1,5mb på imageshack og det billede jeg skal have formindsket er 5,49mb.
-
Hehe ja jeg bruger også imageshack
Du kan bare dowloade et eller andet fotoredigeringsprogram(GIMP :$)og formindske det der...
-
Paint kan gøre det (Attributes ctrl+e).
Hvis du har mange billeder kan jeg anbefale FastStone Photo Resizer, det kan også meget mere. -
IrfanView er et glimrende gratis program til det formål.
-
Mange tak for svarene. Har prøvet irfanview men kan ikke rigtig få det til at gøre som jeg vil. Men prøver lige de forskellige forslag.
Kan sagtens få det ned på 800*600, men hvor online image optimizer kunne få det ned til 30kb kan jeg ikke få det længere ned end til 1,5mb ca på de andre programmer. Nok mig der gør noget galt, det er bare hvad
Det er nok ikke andet at gøre end at blive ved med at prøve til jeg blir´ gasblå i hovedet..
Har lige prøvet paint igen og gør som noxon siger. Sætter den til 800*600 men den er på 1,37mb(lagt fra de tilladte 170kb:-))
-
Oprindeligt indlæg af dasjap
Ja det er bare når jeg skal lægge lidt screenshots osv herind. Har ikke lagt mærke til det på imageshack:-) måske fordi jeg bruger den danske? Men det bliver lige afprøvet, mange tak.QuoteOprindeligt indlæg af dasjap
Må desværre kun være 1,5mb på imageshack og det billede jeg skal have formindsket er 5,49mb.Screenshots på 5,49 mb ? - Prøv JPEG eller PNG ?
Hvis du ikke har Photoshop, så kan det jo være at du kan bruge GIMP.
Hvis man dog ikke er så kræsen, så kan PAINT nu også forminske billeder ... Dog kun %-mæssigt ...
PS. Til at tage screenshots er Gadwin PrintScreen genialt
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Screenshots på 5,49 mb ? - Prøv JPEG eller PNG ?
Hvis du ikke har Photoshop, så kan det jo være at du kan bruge GIMP.
Hvis man dog ikke er så kræsen, så kan PAINT nu også forminske billeder ... Dog kun %-mæssigt ...
PS. Til at tage screenshots er Gadwin PrintScreen genialt
Giver det mulighed fro at markere et område af skærmen som man vil have i SS, som man kan på mac. Ikke et vindue, men en del man selv vælger.
-
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Giver det mulighed fro at markere et område af skærmen som man vil have i SS, som man kan på mac. Ikke et vindue, men en del man selv vælger.Ja, bl.a.
-
Ok, vil prøve alle muligheder og nej lige dette billede er en baggrund på 5,49mb.
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Ja, bl.a.
Uhh må jeg lige prøve og have hentet ned kunne gøre nogen ting en del nemmere
-
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Uhh må jeg lige prøve og have hentet ned kunne gøre nogen ting en del nemmere
-
Mange tak for linket, det hjalp også en del at jeg ændrede formatet ra bmp til jpeg