Trådløs Flash ??

  • Hej Alle


    er der nogle der ved om Canon Speedlite II kan udløses externt enten af studieflash eller denne int 411: IRX INFRARØD TRIGGER
    monteres i kameraets Hotshoe og giver en bred infrarød stråle, som vil udløse (op til 10m) enhver flash, der er følsom for infra rødt lys.
    Ekstra kort forbindelseskabel for synkrostik medfølger til
    kameraer der ikke giver forbindelse via kameraets Hotshoe.


    eller skal det være canons ST-E2 speedlite transmitter ?? jeg er ikke interesseret i at bruge synk. kabel.


    Mvh Merling :roller:

  • Du kan ikke via studie flash. Jeg bruger selv en radio udløser i stedet for infrarød da det er noget møj at arbejde med for at sige det pænt.


    Om den du skriver med vil virke ved jeg ikke det kommer helt an på hvordan den er lavet. Køb det ikke før du ved det virker.


    Min løsning er radio trigger som bliver sat i sync stikket på 580exII.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Merling
    Det vil sige en modtager på blitzen og en sender på kameraet ? ;) hvad er det for en du bruger ??


    Mvh Merling


    Ja en modtager og en sender. Der er to gode systemer at vælge imellem Elinchrom Skyport og Pocketwizzards.


    Jeg har selv brugt Skyports endnu til nu, men de har nogle problemer med specifikationer og hotshoe på canon kameraer så jeg er ved at skulle skifte over til pocketwizzards.


    Elinchrom kommer dog med en løsning på dette, efter hvad de selv siger til foråret 2009.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg er ked af at bringe dette gamle topic op igen, men gad ik til at starte et nyt når vi alligevel havde noget der handlede om det..


    Jeg er lidt i tvivl, har siddet og kigget på disse pocketwizards, men kan ikke rigtig blive klog på dem,.


    Jeg skal gerne bruge en radio transmitter til en 430EX II, som skal sidde på et stativ, og synes at det 0.6m kabel fra Canon bare ikke er godt nok.


    Men hvad skal jeg vælge, og findes der nogen danske sider hvor du kan købe dem. (Har kigget google igennem)

  • Kommer an på hvad du vil have.


    Elinchrom laver skyport som er en radio trigger og som kan udeløse flashen.


    Om ca. en måneds tid vil vi få nogle nye pocketwizzard til danmark flex og mini som også laver radio overførsel, men som har mulighed for ettl via radio. Der er andre fordele ved dem også som hypersync der øger sync hastigheden.


    Nedturen er dog priser... en flex koster 1295,- +moms og en mini 1195,- +moms og du skal have en af værd fot at kunne trigger de 430ex.


    Skyport forhandles hos CAV og pocket hos Goecker.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Der findes også så kaldte ebay triggers som er ganske fine.


    Og fåes til meget små penge


    http://cgi.ebay.co.uk/YN-Wirel…286.c0.m14&_trkparms=66:2|65:15|39:1|240:1318|301:0|293:1|294:50#ht_2485wt_1165


    Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Ebay kan man fint være heldig med bare husk at du ofte for hvad du betaler for :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det er jo det, jeg har købt dem som The Brain linkede til, de kostede 141 kr, så kan de gå i stykker hvis de vil :) Ikke det helt store tab.

  • Jeg har selv både Pocket Wizards og et sæt af de Ebay triggers.


    Klart e r Pocket Wizards noget andet at have i hånden men koster også 30gange mere eller deromkring.


    Men funktionelt, kan jeg faktisk ikke mærke nogen forskel (ikke til sådan som jeg bruger det ihvertfald)


    Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • prøv evt den her side.
    http://www.dealextreme.com/pro…category.806~search.flash


    de ligger i singapore men har gratis ffragt på næsten alle deres varer.
    leveringstiden kan være lang men de er meget5 billige med de fleste af deres ting...
    har dog ikke prøvet noget af deres foto udstyr endnu.
    men de har nogle ret gode user reviewws af deres varer...


    vh dwmc