HD4800 serien: HDMI overførsel af lyd til AV reciever?

  • Er igang med at sætte et hifi setup sammen og modtager en af de næste dage min nye AV reciever, en Onkyo TX-SR606 :clap:


    Den skal spille mine dali concept 8 højtalere igennem og lyd kilden indtil videre vil være min pc som er udstyret med bla. et HD 4850 kort. Pt. har jeg ikke et lcd tv endnu men det køber jeg om et par måneder så jeg kan se en masse HD film via pc'en, via HD 4850 kortets DVI -> HDMI adapter som også kan føre lyd ud igennem dette stik.


    Men ud af denne lange forklaring kommer mit spørgsmål så :crazyeyes:
    Nu hvor jeg ikke sætter en skærm til HD 4850 kortet men en reciever, vil ATI driveren så accepterer udgangen og lade mig føre lyd ud igennem det HDMI stik?


    Som det er nu kan jeg i vista godt vælge HDMI, men har endnu ikke et kabel og reciever så kan ikke teste om det virker uden overhovedet at pille ved drivere.


    Det hele bunder egentlig ud i om jeg skal starte med bare at købe et S/PDIF kabel eller om jeg kan købe et HDMI kabel med det samme.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg tror godt dit kort vil "godkende" din reciver så du kan spille lyd, den HDMI-Swich som sidder i den vider fører jo billedet, men prøv evt og ringe til sådan nogle som Tapeconnection deres Marantz har også HDMI-Swich ( de har sikkert også andre og bedre som har det) og hør om de tror det kan lade sig gøre, men kan ikke se hvorfor det ikk skulle virke for dig..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Der skulle ikke være nogen ben i der.
    Btw fin forstærker du får dig der. Hvis du vil køre hdmi og se film og høre musik fra compen, så bliver alle detaljerne alligevel spildt, hvis du kører igennem Microsfts kmixer - så kør hellere udenom, for ellers kan det ikke betale sig.