problem med netværk i vista

  • hej alle sammen.


    jeg er i gang med at sætte et netværk oppe herhjemme, med nogle pc´er der kører vista og nogen på xp. alt er kørt som på skinner, komputerne har fundet hinanden, og kan se de delte drev osv., men hvis jeg prøver at gå ind på et af de delte drev på de maskiner med vista får jeg følgende meddelelse: "//komputer/drev is not accessible. You might not might not have permission to use this network ressource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions."
    Jeg har været ind under netværk i kontrolpanelet, og sat file sharing til, og slået pasword protected sharing fra, og jeg er løbet tør for ideer til hvad jeg mere kan slå fra.



    på forhånd tak for hjælpen
    konni

  • Hejsa, mit svar bliver lige ud fra hukommelsen, så detaljerne er måske ikke 100%.


    Hvis du skal tilgå en vista maskine vil du blive promted for et brugernavn og et password.
    Denne bruger og dette password skal oprettes via kontrolpanelet og noget konto styring. Når du har oprette denne konto kan du logge ind på vista maskinen med bruger+kodeord (husk at du ikke kan undlade et kodeord).
    Derefter skal du huske når du deler en mappe at give den enkelte bruger adgang til mappen. Mener at dette gøres ved at højreklikke på mappen, og så under egenskaber, eller deling.


    Det var sådan lige ud fra hukommelsen.


    Håber det hjælper.


    Venligst


    ps. hvis der er fejl eller kommentare (f.eks. kan man lave en åben tilgang i vista???), så ret mig endelig folkens:)

    Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten


    - Albert Einstein -