Indlæg af konni

    Hej, og tak for hjælpen.


    Kan godt være det er hul i hovedet med store skærme ;), men har desværre brug for dem. Forskellen er bare, at computeren skal være tændt 24/7, hvorimod skærme måske skal køre 4 timer i døgnet, og kun på arbejdsdage. Derfor jeg tror det kan betale sig at lave et energibesbarende system. Desuden er det nemmere at køle lortet ned hvis det bruger færre watt, og så er slatten hardware som bekendt også billigere.


    I øvrigt har jeg samlet maskinen næsten som foreslaget ovenfor, og den kører rigtig godt, så mange tak for hjælpen. Tog lidt tid at finde ud af hvordan BIOS skulle stå for at få hybrid crossfire til at virke, men det kører upåklageligt (selv om de guides jeg har kunnet finde mener at crossfire skal være slået til for at køre sorroundview, så skulle det altså slåes fra).

    Hej Tweakers.


    Skal til at bygge en ny pc til opsamling af data. Kravene er at den skal kunne trække vista, og jeg skal kunne sætte mere end to skærme til den(indtil videre skal jeg gerne have 1x24 tommer og 2x22 tommer sat til). Derudover er der hverken krav til grafik eller regnekraft. Vil gerne have et så lavt strømforbrug på systemet som muligt, og så støjsvagt som muligt.


    Har overvejet et bundkort med onboard grafik til den ene stærm, og så et billigt grafikkort af en art til de to næste, med mulighed af at udbygge via sli eller crossfire til 5 skærme(hvis dette da overhovedet er muligt). Har desuden overvejet at bruge en SSD i stedet for HDD for lavere forrbug og mindre støj.


    Regner med at sætte det hele i et hjemmebygget kabinet med 120mm kølere, og med passiv køling så mange steder som det kan lade sig gøre. Men da udstyret skal være strømbesparende og ikke high-end regner jeg ikke med køling bliver et problem.


    Hvis noget med ideer til strømbesparende hardware, eller har gode råd til opsætning af mange skærme er de meget velkomne til at hjælpe.


    På forhånd tak, og god jul, Konni.

    hej alle sammen.


    jeg er i gang med at sætte et netværk oppe herhjemme, med nogle pc´er der kører vista og nogen på xp. alt er kørt som på skinner, komputerne har fundet hinanden, og kan se de delte drev osv., men hvis jeg prøver at gå ind på et af de delte drev på de maskiner med vista får jeg følgende meddelelse: "//komputer/drev is not accessible. You might not might not have permission to use this network ressource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions."
    Jeg har været ind under netværk i kontrolpanelet, og sat file sharing til, og slået pasword protected sharing fra, og jeg er løbet tør for ideer til hvad jeg mere kan slå fra.



    på forhånd tak for hjælpen
    konni