Vil OC og et nyt grafikkort hjælpe?

• Hey har et spørgsmål ang. OC af min computer, ved godt den er gamle og er igang med at spare sammen til en ny, men der går lidt tid endnu, da jeg er blevet nød til at prioritere anderledes desværre:(
    Jeg er helt ny indenfor OC og faktisk har jeg ingen anelse om hvad man skal gøre og hvordan, men ville høre om jeg kunne speede min computer lidt op, så jeg kan holde lidt ud endnu, indtil jeg har sparet nogle penge sammen til en ny computer.
    Det skal lige siges at jeg overvejer at sætte et nyt grafikkort i, XFX Geforce 7600GS 512 MB DDR2 AGP8X, DVI-I/tv out, 400/533 MHz.

Håber der er nogle som kan hjælpe mig og om det er spild af penge at opgradere til det andet grafikkort, regner nemlig først med at få råd til en ny computer om lidt over 8 mdr.

Computeren er ca 4 år gammel
    Intel(R) Pentium 4
    3.06 GHz
    2.5 GB Ram
    ATI All-in-wonder X800 VE 256 MB ram

Intel(R) Pentium(R) 4
    3.06 GHz
    2.5 GB Ram
    ATI All-IN-WONDER X800 VE 256 MB

Rettet en gang, sidst af Neck ().

Oprindeligt indlæg af Neck
    Hey har et spørgsmål ang. OC af min computer, ved godt den er gamle og er igang med at spare sammen til en ny, men der går lidt tid endnu, da jeg er blevet nød til at prioritere anderledes desværre:(
    Jeg er helt ny indenfor OC og faktisk har jeg ingen anelse om hvad man skal gøre og hvordan, men ville høre om jeg kunne speede min computer lidt op, så jeg kan holde lidt ud endnu, indtil jeg har sparet nogle penge sammen til en ny computer.
    Det skal lige siges at jeg overvejer at sætte et nyt grafikkort i, XFX Geforce 7600GS 512 MB DDR2 AGP8X, DVI-I/tv out, 400/533 MHz.

Håber der er nogle som kan hjælpe mig og om det er spild af penge at opgradere til det andet grafikkort, regner nemlig først med at få råd til en ny computer om lidt over 8 mdr.

Skal computeren bruges til spil?

Asus P5Q3 DELUXE.
    C2D E8500 @ 4100 MHZ
    - m. NorthQ siberian vandkøling.
    Asus EAH4870 - 750/900@809/1125.
    Corsair PC3-12800 - . @ 855 mhz / 8-8-8-23 2T
    Samsung spinpoint F1 750gb.
    NorthQ 650w
    LG DVD-brænder.

• Ja den bruges til WoW og Warhammer Online, det har gået nogenlunde i WOW, men i War går det rigtig dårligt med FPS og kører med laveste grafik indstillinger

Intel(R) Pentium(R) 4
    3.06 GHz
    2.5 GB Ram

Oprindeligt indlæg af JensAnker

Skal computeren bruges til spil?

Det skal lige siges at det er en
    Intel Pentium 4 3.06 GHz
    2.5 GB Ram
    ATI all-in-wonder X800 VE 256 MB Ram

Intel(R) Pentium(R) 4
    3.06 GHz
    2.5 GB Ram

• Jeg syntes du skal vente.

Asus P5Q3 DELUXE.
    C2D E8500 @ 4100 MHZ
    - m. NorthQ siberian vandkøling.
    Asus EAH4870 - 750/900@809/1125.
    Corsair PC3-12800 - . @ 855 mhz / 8-8-8-23 2T
    Samsung spinpoint F1 750gb.
    NorthQ 650w
    LG DVD-brænder.

Oprindeligt indlæg af JensAnker
    Jeg syntes du skal vente.

Okay så det vil være spild af penge, at købe et nyt grafikkort?

Intel(R) Pentium(R) 4
    3.06 GHz
    2.5 GB Ram

Oprindeligt indlæg af Neck

Okay så det vil være spild af penge, at købe et nyt grafikkort?

Jeg ville mene det er penge ud af vinduet. Hvis jeg var dig, ville jeg bruge de penge på den nye computer du vil samlet.
    Hvis du nu kunne købe et pci-e gfx, havde der nok ikke været et problem, for så kunne du jo bruge det i den nye... Selvom det til den tid sikkert er rimeligt forældet...

• er ret enig...kan du fnde et brugt x850gt eller x800xt kan det give en smule hvis du ocer..men den cpu bliver meget varm når du ocer den, så der skal formodentligt highend køling som fx vand til før du får en rimelig forøgelse...så du kan lige så godt vente til du har til et nyt bundkort, ram, gfx og cpu inden du køber noget nyt.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• x800ve modellen er såvidt jeg husker en billig model, og slet ikke så kraftig som xtpe modellen....som var et rent monster dengang, og stadig ret kraftigt...

og nej en sempron er værre..oc eller ej....det er billig modellen af amd, og svarer til en celeron.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.