Ny bil - Alfa ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Der er mange med alfa-problemer, så jeg ville ikke vælge sådan en.


    For Alfa Ejere hedder det charme :D


    Og ja helt enig, find noget der virker istedet for det skrammel

  • Enig med jer begge. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Har et par Alfister i familien,156 største svagheder er rust skumle steder og flimsy gearkasser,som allerede nævnt.


    :offtopic:


    Mint condition Alfa 159 1,9 4d. JTD 16V,2007,25000km,sælges grundet skilsmisse(ikke min) for kun 299.000,mail for info.

  • Jeg har en bekendt som havde en 156er. Det her er 3 år siden og han var så skuffet over bla gearkassen. Han var alfa mand af hjertet men at se, som da jeg besøgte ham, en oliepøl under gearkassen.. ikke fedt. Den kørte godt, men havde en del små ting. Skal man have 156er så skal den have fuld service bog og ikke kørt 300.000km.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB


    Hvilke problemer har du oplevet?


    (hint ikke hvad du har hørt din nabo snakke om med din svogers bedste vens hund..)


    Du skal holde dig langt væk fra deres automat-gear - det er noget lort der ikke holder!


    madz --> Man kan nemt finde en der koster en del mindre, og som har kørt en hel del kortere. Overpris :) Men okay, nu er det også et hardware forum.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Du skal holde dig langt væk fra deres automat-gear - det er noget lort der ikke holder!


    madz --> Man kan nemt finde en der koster en del mindre, og som har kørt en hel del kortere. Overpris :) Men okay, nu er det også et hardware forum.

    '


    Mon ikke lige du skulle se efter hvilken model der er tale om inden du lukker den slags mundlort :) ud.

  • Jeg synes han er konkret nok. Han skriver jo det er noget lort der ikke holder. Ergo han må ha erfaringer med det. Ellers skriver han vel ikke sådan tænker jeg. :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB


    Kan du være mere konkret end "det er noget lort"


    Det holder bare ikke. Går hurtigt i stykker, og så er det afsted på værksted, igen og igen.
    Og når det så er en Alfa, så er det ikke de billigste reservedele der er.


    Find en anden bil, det kan ikke betale sig at købe en alfa, medmindre man har en nr2 bil man kan køre i mens alfaen er på værkstedet.



    madz --> Læste det som 250k km. Har intet med modellen at gøre, men det lader jo til at du ved så meget mere om det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rolis
    Tak Tweakers, det har været lærerigt :-)


    Øv bøv, typisk Italiensk ingeniør arbejde som ikke kan holde til det store i forhold til svensk og tysk kan jeg høre :-(


    Ah pjat. Vil da hellere have en ferrari eller lamborghini frem for en volvo eller saab :))


    Tror sgu der bliver lavet gode og dårlige biler i alle bilproducerende lande ;)


    Undtagen frankrig altså ... De laver kun lortebiler :))


  • Nej de gør ej jeg kører:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • heh....franske elektrikere er ihvertfald ikke på tyskernes niveau......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheOriginalTB


    Så er det da forbandet godt at der ikke er elektrikere med til at lave en bil :)


    Øhm ... autoelektrikkere :$


    Det er da forbandet godt at du ikke er med til at lave en bil :))