Vista 64 bit, hjælp

  • Hej alle sammen


    Jeg har netop anskaffet mig en ny zepto nox a15 og er ved et tilfælde kommet til at bestille den med vista 64 bit. Nu viser det sig, at jeg har flere problemer, og i følge nogle venner kan det meget vel skyldes vista 64 bit.


    For det første har jeg problemer med mange spil. Blandt andet warcraft, assasin creed m.m. Med warcraft siger den at jeg ikke har installeret Direct X (hvilket jeg har), eller at min displaydriver ikke virker korrekt? Og med assasins creed siger den Assasin Creed er hold med at fungere.. Et problem var skyld i, at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver dig besked, hvis der findes en løsning.. Det samme siger den med mange andre spil. Nogle der har nogle ide om hvad det kan skyldes eller hvad jeg kan gøre?


    Et andet problem har været et så simpelt problem som at se dvd-film. Når jeg sætter en helt normal dvd i, så kan hverken windows mediaplayer, divx player eller vlc mediaplayer afspille filmen. De to sidstnævnte kan afspille filmens lyd, med uden billede.. Igen har jeg ingen ide om hvad det skyldes, nogle ideer?


    Håber nogle af jer har en ide om hvad mine problemer kan skyldes, og hvordan jeg i så fald ordner dem :)

  • Jeg ville ikke lige frem sige at din computer er vild god til at køre vista 64 bit med 1024MB DDR2 800MHz PC6400.
    Du vil få comuter til at køre meget bedre med et vista 32bit
    Tror at 64bit er for stor til din computer og det er der for at den laver alt det den gøre


    Har du prøvet at update driver til GFX?

  • Tror ikke på det er vista 64 bit som er skyld i dine problemer, men der ud over dine drivere som ikke er installeret ordenligt, eller up to date...


    Har endnu ikke mødt et spil i 64 bit jeg har haft problemer med..


    Ang Direct X så hent de nyeste Direct 9.0xxx drivere, Det vil nok hjælpe dig... Hvis jeg tager en ren vista på uden og installere dem kan jeg f.eks heller ikke køre 3Dmarks 06, selv om den er fuld opdateret via windows update, bare som eksempel... Men når de er installeret er der ingen problemer...

    - MSI GT70 2PC DOMINATOR
    - Intel PM87
    - Intel Core I7-4810QM 2,8Ghz
    - 1x8196 Kingston PC12800 Ram DDR3 800Mhz / 11-11-11-28
    - nVidia GTX870 (941-2500)@(1010-3100)
    - 256GB Samsung EVO840 (C+E) / 1000GB HGST 7200 rpm (D) / 3TB Seagate (Extern)
    - 17,3" Widescreen 1920x1080/60Hz / 180Watt PSU / Logitech G3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af himedimarn
    Den har intel core 2 dou, P8400 2,26 GHz 4gb ddr2 ram. Så uden at have ret meget forstand på det, så tror jeg det er nok til at køre det okay


    ho undskylde have ikke set det var 4GB ram tro det kun var 1GB :O


    Ja så er det nok ikke Vista, har du prøve det med driver ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Txfire
    Jeg ville ikke lige frem sige at din computer er vild god til at køre vista 64 bit med 1024MB DDR2 800MHz PC6400.
    Du vil få comuter til at køre meget bedre med et vista 32bit
    Tror at 64bit er for stor til din computer og det er der for at den laver alt det den gøre


    Har du prøvet at update driver til GFX?


    Tror du ikke du skulle holde dine "gode råd" for dig selv når du ikke aner hvad du taler om?
    64 bit vista kræver ikke mere RAM end 32 bit.
    Hvis han havde ahft 1 GB ville der ikke være nogen forskel om han kørte 32 eller 64 bit.
    Jeg er sikker på du mente det godt, men råd som intet har med virkeligheden at gøre fra folk der ikke aner hvad de snakker om gør tit mere skade end gavn. :rolleyes:

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk


    Tror du ikke du skulle holde dine "gode råd" for dig selv når du ikke aner hvad du taler om?
    64 bit vista kræver ikke mere RAM end 32 bit.
    Hvis han havde ahft 1 GB ville der ikke være nogen forskel om han kørte 32 eller 64 bit.
    Jeg er sikker på du mente det godt, men råd som intet har med virkeligheden at gøre fra folk der ikke aner hvad de snakker om gør tit mere skade end gavn. :rolleyes:


    Nu er det faktisk sådan at han har ret, Vista 64bit bruger faktisk mere ram end 32bit ca. 200mb hvis jeg har regnet korrekt.

  • Ikke på min maskine, Tværtimod faktisk.
    Men som jeg nævnte vil du ikke kunne mærke forskel på 32 vs 64 bit med 1 GB, de ville være lige langsomme, måske med en meget lille fordel til 64 bit pga bedre memory allokering.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Det lyder meget hårdere end det er ment, men efter at have læst en anden tråd hvor det var tydeligt hvilket niveau Txfire´s viden om PC´er ligger er det blot ment som et venligt råd, for det kan gå grueligt galt når en nybegynder råder en anden.


    Og lige for at gøre det helt klart, jeg prøver ikke at gøre mig selv bedre end jeg er på en andens bekostning, jeg har selv været super grøn engang (og er det til dels stadigvæk), jeg sad for ikke lang tid siden og læste nogle af mine første posts herinde som er 7-8 år gamle og måtte krumme tåer ved nogle af dem :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Ikke på min maskine, Tværtimod faktisk.
    Men som jeg nævnte vil du ikke kunne mærke forskel på 32 vs 64 bit med 1 GB, de ville være lige langsomme, måske med en meget lille fordel til 64 bit pga bedre memory allokering.


    du tager altså fejl, personligt er jeg osse til 64 bit altid., men det ændrer ikke på sagen at det stortset kræver 4 gb for at få det til at yde ordentligt, og det er ikke noget jeg synes det er noget jeg ved, 64 bit vista ER langsommere end 32 bit, hvis man har mindre end 4 gb ram,


    men synes du skal google lidt forskellige bench´es, ved der ligger en del,
    eller osse står der et par timers læsning om det på XS

  • Hej igen


    Tak for jeres hjælp alle sammen.
    Jeg har fået løst problemet, da jeg fik opdateret min driver, som jeg ellers troede jeg havde fået gjort..


    Jeg har dog et andet problem nu.. Warcraft 3 kører fint, men når jeg vil installere Warcraft 3 Frozen Throne, så siger den, at jeg skal have installeret det normale Warcraft 3 først, hvilket jeg jo har.. Den opfatter altså ikke at jeg har installeret det..


    Nogle der ved hvad det kan skyldes?

  • Jeg har haft et lignende problem med et andet spil.


    Hvis du har installeret spillet under Programmer, så prøv at installere det igen under en anden mappe, fx c:/games/. Det virkede i hvert fald for mig.