ps3(hdmi) -> 32"lcd(DVI) ~ Hvorfor virker det ikke?

  • hejsa.


    jeg er nu den lykkelige ejer af den seje ps3 og et knap så sejt 32" LG Flatron LCD tv (uden hdmi)


    jeg har så gjort det, at jeg har købt en konverter fra hdmi kablet og ind i DVI stikket på TVET. (smart ik)
    og derefter kørt lyden over coax til mit z5500.


    men hvorfor kommer der ingen billede ?


    jeg har prøvet flg:


    * manuel opsætning til hdmi på ps3'en
    * holdt power knappen på ps3'en i bund i 20 sek


    - uden held.



    håber i kan bringe lys over sagen.


    vh jesper

  • Kan du ikke stille på noget på dit tv? Det er nok et handshake problem som tit kan ske når det hdmi til dvi.


    På min gamle projektor havde jeg samme problem, men der kunne jeg vælge imellem nogle forskellige ting.


    pc hdcp mener jeg den ene hed, ihvertfald noget der omkring.
    pc digital var den anden vidst.

    Og min ps3 virkede kun når den stod på pc hdcp (på projektoren)

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

    Rettet en gang, sidst af Susperia ().

  • Kan ikke komme med nogen løsning desværre, men kun sige at det du prøver godt kan virke da jeg har gjort det med min lillebrors ps3 og lcd tv :)


    Men ja, jeg ville også kigge lidt på tv'ets indgangsindstillinger, tror ikke det er ps3'en der laver problemer hvis du har sat det ordentligt op (hvilket du jo skriver at du manuelt har gjort).

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jeno
    det er det mest skrabede menusystem jeg længe har set på mit tv.


    finder hverken hdcp eller digitale instillinger :/


    nå det er vel også ved at være tid til et nyt tv :) overvejer at købe en panasonic th-42px80


    Ja det vil helt sikkert være en god ide. Jeg har selv 50px70, og det er jeg glad nok for, og har hørt at det px80 skulle være noget bedre.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Ja du har sikkert fået fat på en DVI->HDMI adaptor og ikk en HDMI->DVI som det er du skal bruge..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Ja du har sikkert fået fat på en DVI->HDMI adaptor og ikk en HDMI->DVI som det er du skal bruge..


    Øøøh hvad?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Mener nogle af de billige er "envejs" convertere, ellers er DVI indgang måske gået på hans TV, men dette virker også underligt..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Mener nogle af de billige er "envejs" convertere, ellers er DVI indgang måske gået på hans TV, men dette virker også underligt..


    Hvad fanden fabler du om :D


    Envejs convertere. dette er jo ikke en converter men derimod bare en adapter, som laver DVIstikket's digital port om til en HDMI port :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jeno
    okay jeg anede faktisk at der fantes envejs adaptorere.. men god pointe! jeg prøver lige at høre AV-Cables. om der er noget om snakken.


    Jeno der findes ikke envejs adaptere! en adapter i dette tilfælde er bare at de ben som sidder på et DVI-D stik bliver lavet om så de kommer til at passe til et HDMIstik. det er ikke noget hokus pokus. Det som kunne være er, at dit tv kun understøtter DVI-I, men dette lyder fuldkommen ude i hampen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    Jeno der findes ikke envejs adaptere! en adapter i dette tilfælde er bare at de ben som sidder på et DVI-D stik bliver lavet om så de kommer til at passe til et HDMIstik. det er ikke noget hokus pokus. Det som kunne være er, at dit tv kun understøtter DVI-I, men dette lyder fuldkommen ude i hampen.



    okay tak for klarheden :) jeg vil lige google lidt rundt om jeg kan finde nogle specs på tv'et.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jeno
    nå ja.. hjælper det at fortælle at tv'et til dagligt er tilsluttet windows vista media center (via DVI) og det virker fint


    Hmm så ved vi da at DVI indgangen på tv'et ikke er i stykker. Så det en god hjælp :)
    Er du så sikker på at du har sat ps3'eren op ordentligt?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Hmm så ved vi da at DVI indgangen på tv'et ikke er i stykker. Så det en god hjælp :)
    Er du så sikker på at du har sat ps3'eren op ordentligt?


    ja altså jeg er ret sikker..


    jeg har endda prøvet at


    1 sætte et crt tv til via scart stikket + lcd tv'et via HDMI->DVI
    2 tændt playstation
    3 ændret fra scart til hdmi under indstillinger


    tv'et(lcd) registrere at der kommer et input når jeg skifter men den slår over i en (lysere)sort skærm og så sker der aldrig mere.



    yderliger setup har jeg somtidligere nævnt, forbundet et coax kabel til lydudgangen.

  • Du har ikke prøvet at forbinde LCD tv'et med scart til ps3'eren?
    Og så skifte indstillingerne til HDMI sådan.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • ARGON 5405 Højkvalitets adapterstik fra DVI til HDMI
    ARGON 5406 Højkvalitets adapterstik fra HDMI til DVI


    http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div_kabeladaptor/


    ja ved ikk om der er noget om det, men kunne da godt se sådan ud?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW