Hvilket backup program bør jeg bruge..?

  • Efteråret er ved at nærme sig, og det bliver atter tid til at sætte sig i varmen og overclocke sin maskine.


    Sidst jeg rigtig gav den gas, knækkede min XP nakken, men selvfølgelig havde jeg været smart og tage en Acronis backup af mit system,-men... Da jeg så ville genindstallere mit system, ville Acronis ikke lege med. -Så det blev en forfra..!


    Jeg kører Raid 0, og formoder at dette er årsag til problemet.


    Er der nogle gode gratis programmer derude, der er simple og sikre (min backup skal på et eksternt FAT 32 drev)

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

  • hmm, det svære ord i dit spørgsmål er her gratis.
    Personligt ville jeg bare tage et ghost af din maskine, med f.eks. symantec ghost console.

    Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten


    - Albert Einstein -

  • Har tidligere brugt Gohst, men der har jeg kun mulighed for at ligge data ud på DVD´ere, og ikke til på mit eksterne drev.


    Dette ville være nemmere hvis jeg bare havde min backup på et drev.

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

  • Så er det fordi du ikke har brugt et ordentligt ghost-program. Jeg kan anbefale acronis true image - det fungerer temmeligt godt, og er nemt at gå til.


    /ask

  • Det program jeg omtalte hedder GOHST (fra Norton), og det program jeg havde brugt er Acronis -True Image.

    Core i7 920, Rampage ll Extreme, 6 x SSD OCZ Vertex MLC 30 Gb i Raid 0(630 Mb/s!) ..
    6 Gb 1866 Mhz OCZ Reaper,
    1000 HX Corsair,
    GTX 260 core 216,
    X-Fi Extreme Audio og en fin lille TRUE cooler i et CoolerMaster Cosmos S kabinet...

  • partimage er gratis og open source og kan lave image filer af diske, og komprimere dem ret meget.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU