Netværkskort Hvad?

• Hej for ikke så lang tid siden købte jeg en ny computer men der er desværre ikke noget netværks kort i den!

Så jeg vil selvfølgelig købe et netværks kort men hvilket netværkskort??

Det skal bruges til online gaming som f. eks. CS:S eller crysis(online selvfølgelig).

Så hvad skal jeg købe...

Det skal kunne købes i eller omkring Silkeborg(f. eks. Merlin eller fona).

Tak på forhånd.

-FredeK

• er du sikker på at der ikke gemmer sig et onboard netkort - på dit motherboard. Der gør der med næsten alle nye motherboards - men det er muligvis disabled i BIOS. prøv lige at tjekke en gang til. Hvis der er ikke er noget så bare køb et eller andet 100/1Gbit kort.

Oprindeligt indlæg af xenon

er du sikker på at der ikke gemmer sig et onboard netkort - på dit motherboard. Der gør der med næsten alle nye motherboards - men det er muligvis disabled i BIOS. prøv lige at tjekke en gang til. Hvis der er ikke er noget så bare køb et eller andet 100/1Gbit kort.

Hvordan sætter jeg de så til???

• nogle af dem kræver at man installerer netkort driver fra den cd rom der var med bundkortet, mens andre genkendes i windows, men stadig vil fungere bedre med en ny driver........

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Har ingen ide om hvad mit bundkort er men der står dog at jeg har et netværkskort... "Netværkskort Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s On Board" Men da jeg startede fejlfinding(eller hvad nu det hedder)sagde windows at jeg ikke havde noget netkort.

Så jeg går ind i BIOS(hvordan)Og hvad gør jeg så bagefter??

• Undskyld hvis jeg er lidt utolmodig(stavehat) men please hjælp mig... Hvordan går jeg ind i bios??

Hvis mine specs gør nogen forskel så...
    Intel Core 2 Quad Processor Q6600
    2,40 Ghz, 8 MB L2 Cache med 1066 MHz FSB
    3072 MB DDR2 SDRAN
    500 GB Harddisk
    7200 o./min, Serial ATA Interface.
    Dual Layer DVD-RW Brænder
    maks. 10x DVD+R9 (DL)/
    10x DVD-r9 (DL)/20x DVD+r/
    20x DVD-r/8x DVD+RW/6x DVD-RW/
    48x CD-R/32x CD-RW/5xvDVD-RAM

Nvidia Geforce 8800 GT
    PCI Express Grafikkort med 512 mb
    DVI-I, DVi-i (understøttelse HDCP, incl.
    Vga adapter) og TV-out
    Netværkskort Gigabit LAN
    10/100/1000 Mbit/s On Board

DEt var hvad der stod på papkassen jeg fik computeren i.

-FredeK

• Please jeg har for 100$ Spil inde på steam som jeg ikke kan spille pga min nye computer ikke har internet og min gamle computer er for dårlig!!!

• Dit net kort er aktivt kan du se i bios, der står jo ENABLED.

Med til pc'en bør du have fået nogle driver cd'er, en af dem er til bundkortet. På den cd skal der gerne ligge nogle Ethernet/LAN drivers. Så kig lige den igennem :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Oprindeligt indlæg af DXC
    og du har sat internetstikket i porten i dit bundkort? .. Har du vista eller xp?

Intenetstikket i hvad?????

Jeg har vista.

Har installeret alle drivere og det virker stdigvæk ikke. Jeg har dog et eller andet program som hedder noget med realtek ethernet eller sådan noget.

Så hvad skal jeg gøre??

_fredeK

• Det er det du skal bruge (realtek ethernet)

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Oprindeligt indlæg af dasjap
    Det er det du skal bruge (realtek ethernet)

Ok men jeg kan ikke finde det i programlisterne eller noget kun i "fjern programmer"

-Fredek

• Hvis det er i tilføj/fjern programmer må det jo ligge på computeren. Hvilket bundkort har du? Hvis du ikke ved det kan du downloade dette program http://www.cpuid.com/cpuz.php

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet en gang, sidst af dasjap ().