Nyt grafikkort

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pingomann
    Jeg ledte lidt videre for at se hvad man kunne få for de penge mit budget lyder på.
    Jeg fandt dette: Zotac 9800 GTX


    Kan det ikke bedre betale sig?


    Igen :)

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pingomann


    Hvad er det præcis der er bedre ved Club 3D 4850 fremfor Zotac 9800GTX ? Som jeg ser det, er Zotac bedre på flere punkter.


    grafikkort baseret på ATI's 4580 chip er stærkere end grafikkort baseret på nVidia's 9800GTX chip.
    Du kan f.eks. læse den review af et Asus 4850.
    http://www.techspot.com/review/103-asus-radeon-4850/
    samt driverene til 4850 er langt fra perfekte endnu og da det stadig skår et 9800GTX med relativt dårlige drivere så kan det jo kun blive bedre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af pingomann


    Hvad er det præcis der er bedre ved Club 3D 4850 fremfor Zotac 9800GTX ? Som jeg ser det, er Zotac bedre på flere punkter.


    hvilke punkter skulle det være?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty


    hvilke punkter skulle det være?


    Kernoclock hastighed, hukommelses hastighed - sådan noget.
    Men jeg har ligefundet et review med hd 4850 og 9800gtx på hexus.net som viser at ati'en er bedre, men ikke med det store. :)

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

  • Man kan ikke sammenligne corespeed på forskellige grafikkort chips, det er som at sammenligne en 3Ghz Intel QuadCore med en 3GHz Intel P4, det kan man bare ikke, ja rammen køre lidt hurtigere på det 9800GTX men hellere købe et grafikkort som har en stærk gpu end et grafikkort som har nogle ram som køre lidt hurtigere og så ellers er langsommere i spil end et 4850.


    Men rigtigt meget tyder på at du har bestemt dig for det 9800GTX selv om alle i denne tråd siger at det bedste køb er et 4850, så gå ud og køb det 9800GTX, det er også et godt kort, bare ikke nær så godt som et 4850.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Man kan ikke sammenligne corespeed på forskellige grafikkort chips, det er som at sammenligne en 3Ghz Intel QuadCore med en 3GHz Intel P4, det kan man bare ikke, ja rammen køre lidt hurtigere på det 9800GTX men hellere købe et grafikkort som har en stærk gpu end et grafikkort som har nogle ram som køre lidt hurtigere og så ellers er langsommere i spil end et 4850.


    Men rigtigt meget tyder på at du har bestemt dig for det 9800GTX selv om alle i denne tråd siger at det bedste køb er et 4850, så gå ud og køb det 9800GTX, det er også et godt kort, bare ikke nær så godt som et 4850.


    Er helt enig!

    CPU: AMD Phenom II X2 550 Black Edition (Callisto) 3100 @ 3500 Mhz (Rev. C2), mobo: Gigabyte GA-MA785GT-UD3H (Rev. 1), RAM: Kingston HyperX PC2-10600, 2048, GFX: Club 3D Radeon HD 4890 Superclocked Edition (GPU clock: 950 @ 1000 Mhz), HDD: WD Caviar Blue WD3200AAJS 320 GB, PSU: Corsair TX650W & OS: WinXP SP3