Køb af Passat

  • Jeg står og skal bruge en ny(ere) bil, og har bestemt mig for VW Passat 1.9 diesel.
    Dog aner jeg ikke meget om biler, men ved denne modle er kvalitet.


    Er der ting jeg skal være obs på, og kan I evt finde en spændende model.


    Krav:


    Diesel
    St. car
    Max 250.000kkr
    Tæt på Aalborg
    Helst hos forhandler
    Skal være nysynet, have service ok og ny udført.


    Andet man bør vide ?

  • Ikke noget specifikt, bare til generel information :)

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • et kig forbi FDM.dk er nu aldrig noget skidt at gøre :)


    Desuden kan du også finde folk som ved meget om den type bil hos VAGcars.org (beklager med reklame for andet fora.. men de ved mere om den end jer hehe)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Toyota Avensis
    http://www.bilbasen.dk/brugt-b…st.car-5d_ID292901443.htm


    VW Passat
    http://www.bilbasen.dk/brugt-b…st.car-5d_ID291001618.htm


    Ford Mondeo
    http://www.bilbasen.dk/brugt-b…st.car-5d_ID294301490.htm



    Jeg ville ikke gå efter Passaten, da jeg ikke synes man får nok bil for pengene, og den kører heller ikke nær så godt som de andre jeg linker til. Jeg roder med biler til dagligt.


    jeg skal ikke bestemme dit valg, men kunne godt finde andre, hvis det er du ønsker det;)


    Held og lykke med bilkøbet.


    Hilsen Shooqer - Automekaniker

  • Læste lige i Motor at hvis man sammenligner en Passat 1,9 TDI vs en Passat 1,4TSi (købt fra ny selvfølgelig), så skal du køre mere end 35000kr om året for at det kan betale sig at købe Diesel... Den artikel er dog skrevet for et par måneder siden da Dieselpriserne var oppe at ramme Benzin-niveauet, men det er alligevel værd at regne lidt på inden du blindt farer ud og køber diesel.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.


  • Man kan sige meget om Passat, men det er sgu kvalitet, og de holder prisen langt frem.
    Hvad angår diesel, så er der stadig penge og spare, men ja, forskellen er ikke så markant mere.


    I må gerne finde alternativer!

  • Passat er nu en god og stabil bil. Men må give Shooger ret i at kvaliteten ikke retfærdiggører prise.
    Hvis jeg skulle vælge noget. Havde det været japansk. Man kan sige meget om dem men det laver nogle gode biler. Men dog er det røv kedelige at køre i.


    Ellers Hyundai ville også være et godt valg.
    Eller PSA da de efter min mening laver verdens bedste diesel motor.



    Mvh
    Daniel
    Også Bilsmed

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • En passat 1.9 TDI er fra før årtusind skiftet så den burde ikke koste i nærheden af den prisklasse du snakker om , de er et sted fra 95+ , de nye passat 2.0tdi er fra 00+.


    Så hvis du skal have en god passat 1.9tdi ville den koste dig i nærheden af 20.000 max.


    Der var en som ville bytte med min vectra 2.0i som er fra 95 ligeover med hans 1.9tdi passat og det er ca. en bil til omkring 10k vi snakker om her.


    ellers kan du fint bruge bilbasen.dk og finde en bil efter dit hjerte derinde :)

  • Prøv en Peugeot. Det gjorde jeg i 2003 det har jeg ikke fortrudt. :D
    Men passat er da en dejlig bil men også dyr.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate


  • Hvad snakker du om!!!
    Du kan sg da ikke få en passat fra 04 til 20, 30, 40 eller 100.000kkr!
    Træd nu lige ind i kampen mester ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Flæske


    Hvad snakker du om!!!
    Du kan sg da ikke få en passat fra 04 til 20, 30, 40 eller 100.000kkr!
    Træd nu lige ind i kampen mester ;)


    Det skriver han da heller ikke. Han skriver at du kan få en Passat 1,9 TDI fra 1995 til i nærheden af 20.000 kr.


    Men ok, det er stadig ret optimistisk. :))

  • Quote

    En passat 1.9 TDI er fra før årtusind skiftet så den burde ikke koste i nærheden af den prisklasse du snakker om , de er et sted fra 95+ , de nye passat 2.0tdi er fra 00+.


    En Passat 1.9TDI fra før årtusind...
    Hvordan kan dette tolkes som du gør ?
    Den jeg omtaler er ikke fra før årtusind

  • Ved at læse efter hvad der bliver skrevet:



    Han skriver faktisk slet ikke "2004" nogen steder, så det er da nok nærmere dig der skal forklare din tolkning. ;)

  • En passat 1.9 TDI er fra før årtusind skiftet så den burde ikke koste i nærheden af den prisklasse du snakker om , de er et sted fra 95+ , de nye passat 2.0tdi er fra 00+.


    Så hvis du skal have en god passat 1.9tdi ville den koste dig i nærheden af 20.000 max.


    Jeg opretter en tråd med henblik på omtalte Passat fra 04. Her kommenterer han med ovenstående.
    Jeg tolker den som han skriver den fra 04 er fra før årtusind, og dermed er en for dyr handel for mig.


    Hvor er det lige du ikke forstår det.


  • Jeg kan så tilføje at bare fordi det er fra en forhandler bør du insistere på en FDM attest. Det gjorde jeg da jeg købte min bil i 2003 og det har jeg ikke fortrudt. Man skal ikke bare smide ca 250.000 på bordet for en bil selvom det er hos en forhandler. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Nu vil jeg lige blande mig lidt :)


    Jeg kan kune sige at hvis du tror at vw er lige så godt kvali som det var før i tiden, så glipper det lidt.. da de faktisk bliver dårliger :P nu kan man self ikke sammeligne bilerne.. men vi ser tit flere og flere fejl. kender også nogen der bare skal af med deres.. fordi der er begyndt at komme rigtig mange fejl. den er fra 2002. Men helt klart det er en lækker bil at køre i..


    Det eneste jeg kan sige om ford. er at det er den dårlige ende af tyske biler.. dørene ruster efter få år.. og de har ikke løst problemet endnu sidste gang jeg snakket med nogen der inde fra.


    citroen peugeot bunden af kvali!! også bevist i dvs blade. hvor de endelig skriver at de er så dårlige i deres el systemer.. hvis du spøger alle mekanikerne i danmark vil der nok være 80% af dem som siger at det er noget lort.. bilen køre godt men når en bil har så mange fejl er det nederen.. det skal dog siges at der sikkert er nogen her inde som har en som køre unden problemer..


    som en anden siger toyota.. Jeg elsker dette mærke.. Køre selv rundt i en Carina E har aldrig nogen problemer. og som mange blade siger er toyota kvali..



    nogen er sikkert ikke eni med mig.. men så er det jo godt man har sin egen mening :)


  • Ja er meget enig med dig, men du rakker ford ned, hvilket jeg gerne vil have du uddyber lidt nærmere. Ja det kan godt være deres døre ruster, men Ford er en kanon familie bil, med massere af overskud i motoren, og så er de sporty både med kørsel og udseende. Jeg vil 100gange hellere have en ford end en opel, som i mine øjne er noget skrammel, men de køre bare derudaf.


    PSA gruppen: Vil jeg også holde mig fra, men du må give mig ret i, de køre skide godt (når de kører).
    Ja de har deres elfejl, men de ruster IKKE, hvilket er et kæmpe plus i mine øjne, da rust er dyrt at få lavet.


    Toyota, som jeg selv kører (corolla GSi 1991) de er sq kedelige, de sætter komfort og kvalitet højest.
    De kører stille og roligt ud af vejen, der er ikke noget sporty kørsel over dem. Mht rust, ja de ruster, men opvejet i forhold til at holde på værksted her og der, i de franske biler, vil jeg stadig tage en Toyota frem for en VW.