Raid0 - Hvilken controller?

  • Hejsa,


    Jeg har 2 Raptor diske som jeg overvejer at sætte i Raid0, er der nogen der ved om det kan svare sig?


    Det er 74 GB. diske med 16 MB. cache.


    Hvilken controller vil I evt. anbefale at bruge? Der er desværre ikke onboard controller på mit MB.... :(

    MB: Asus P5K SE
    CPU: C2D E8400
    GFX: Zotac 8800GT AMP!
    RAM: 2x1 GB & 2x512 MB PC6400
    HDD: 2 x Raptor 74 GB.@Raid0


  • ja det kan helt sikkert svare sig, desværre kan jeg ikke svare dig på hvillen controller du skal bruge
    bruger selv denne

  • Tak for dit svar,


    Den er vist lige en tand over mit budget, nogen der kan anbefale en lidt billigere model?


    Er der noget specielt man skal kigge efter, eller skal man bare tage den billigste?

    MB: Asus P5K SE
    CPU: C2D E8400
    GFX: Zotac 8800GT AMP!
    RAM: 2x1 GB & 2x512 MB PC6400
    HDD: 2 x Raptor 74 GB.@Raid0

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kejserjorn
    Tak for dit svar,


    Den er vist lige en tand over mit budget, nogen der kan anbefale en lidt billigere model?


    Er der noget specielt man skal kigge efter, eller skal man bare tage den billigste?


    ved helt ærligt ikke hvor stor forskel der er på controllere, er det kun de 2 hdds du vil køre i raid?

  • Det er kun de 2 diske der skal køre raid. Hvorfor valgte du det kort? Det er jo voldsomt dyrt... 8o

    MB: Asus P5K SE
    CPU: C2D E8400
    GFX: Zotac 8800GT AMP!
    RAM: 2x1 GB & 2x512 MB PC6400
    HDD: 2 x Raptor 74 GB.@Raid0

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kejserjorn
    Det er kun de 2 diske der skal køre raid. Hvorfor valgte du det kort? Det er jo voldsomt dyrt... 8o


    tjah jeg fik det foræret da min far opgradere :D

  • Mit system:


    P5K SE


    E8400


    8800GT


    3 GB RAM


    Er der en grund til at du foreslår netop dén controller?


    Jeg vil såmænd gerne betale prisen for et ordentligt kort, men omvendt synes jeg også at pris kontra ydelse skal tage i betragtning...

    MB: Asus P5K SE
    CPU: C2D E8400
    GFX: Zotac 8800GT AMP!
    RAM: 2x1 GB & 2x512 MB PC6400
    HDD: 2 x Raptor 74 GB.@Raid0

  • Jeg har haft et par Adaptec kort før og de kørte ganske godt, dette kort er dog også se i lyset af det skal være billigt, nu ved jeg ikke lige hvad du vil spendere på et kort, nu er RAID 0 heller ikke det mest krævende og forskellen er ikke såå stor på et "billigt" kort og et midrange kort og så ud og giver flere tusind kroner for at køre to raptore i RAID 0 er lidt spild.

  • Det vil aldrig give mening at bruge mange penge på en dyr controller med XOR processor eller store mængder cache til et RAID-0 setup. Du vil få lidt ydelse ud af cachen, men ikke noget vildt.


    Hvis jeg var dig ville jeg købe det billigste jeg ku finde som understøtter raid-0 (hvilket alle raid controllere gør).


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • nyt bundkort??.. heh.. P5Q Deluxe anbefaler undertegnet.. og det har RAID..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650