Strøm til Asus ENGTX280

  • Hej, jeg har købt en ny computer som jeg sidder og er ved at samle selv.


    Her er jeg så løbet ind i et lille problem med Grafikkortet, et Asus ENGTX280.


    Det skal have strøm via to stik, et 2x3 pin og et 2x4 pin. på min strømforsyning, en Corsair TX750W sidder der 4 stik der hedder 2x3+2, hvor de "+2" sidder løst. Så jeg har taget et af disse stik og sat i GFXs 2x3 stik. Så langt så godt.


    Med til grafikkortet fulgte der et adapterkabel, hvor der kunne sættes to 2x3 ind i den ene ende og det ender så i en 2x4 i den anden ende som skulle passe ind i grafikkortet. Desværre tror jeg denne adaptor er blevet bøjet, da den på ingen måde kan presses ind i kortet, selvom plasticformen på adapter og grafikstik passer sammen.


    Nu vil jeg så spørge om nogen herinde ved om jeg kan sætte endnu et af de 2x3+2 fra PSUen i grafikkortet i stedet, det passer fint nok - men er det en korrekt tilslutning?


    Håber det giver mening. ;)


  • Står selv lidt i samme dilemma , men ja at finde en rigtig adapter til det gfx er svært , det er et 6 pins og 8 pins der skal bruge, på en normal PSU sidder der 2x 6 pins stik men ingen 8 pins ,ikke på min anyhow , så har valgt og købe en Corsair TX650w som passer perfekt til det kort da det har en 8 pins PCI express på den og så har jeg en 6 pins adapter som ligger ved siden af hvis jeg skal få brug for den.


    Og den adapter som de har medsendt dig , det kan måske være en motherboard adapter , der er 2 forskellige slags 8 pins, en til bundkortet og en til pci express , den jeg fik med var til bundkort hvilket er en smule fucked fordi den passer ikke ind i korten, på manuelen til dit kort skulle der os gerne være 2 billeder , 1 af hvordan en rigtig 8 pins adapter skal se ud i enden og 1 af hvordan den forkerte ser ud og jeg kiggede på det billede og fandt ud af min var den forkerte adapter så jeg bestilte som sagt den anden PSU TX650 fra Corsair , siden flere på edbpriser har sagt den passer til deres GTX280.


  • Umildbart vil jeg sige ja. Lyser dine connectors i grafikkortet grønne eller røde?

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Clausen>>> Så vidt jeg kan se i manualen har 650 og 750w de samme stik - Så jeg skulle antage at min også kan du?


    Det eneste jeg er i tvivl om er hvorvidt de der "+2" stik er legale at putte i - Umiddelbart passer de fint i nemlig.


    RasmusS>>> Lyser? - De lyser slet ikke, har ikke sat systemet til strøm endnu... Eller misforstår jeg dig?