Indlæg af Mandriel

    Clausen>>> Så vidt jeg kan se i manualen har 650 og 750w de samme stik - Så jeg skulle antage at min også kan du?


    Det eneste jeg er i tvivl om er hvorvidt de der "+2" stik er legale at putte i - Umiddelbart passer de fint i nemlig.


    RasmusS>>> Lyser? - De lyser slet ikke, har ikke sat systemet til strøm endnu... Eller misforstår jeg dig?

    Hej, jeg har købt en ny computer som jeg sidder og er ved at samle selv.


    Her er jeg så løbet ind i et lille problem med Grafikkortet, et Asus ENGTX280.


    Det skal have strøm via to stik, et 2x3 pin og et 2x4 pin. på min strømforsyning, en Corsair TX750W sidder der 4 stik der hedder 2x3+2, hvor de "+2" sidder løst. Så jeg har taget et af disse stik og sat i GFXs 2x3 stik. Så langt så godt.


    Med til grafikkortet fulgte der et adapterkabel, hvor der kunne sættes to 2x3 ind i den ene ende og det ender så i en 2x4 i den anden ende som skulle passe ind i grafikkortet. Desværre tror jeg denne adaptor er blevet bøjet, da den på ingen måde kan presses ind i kortet, selvom plasticformen på adapter og grafikstik passer sammen.


    Nu vil jeg så spørge om nogen herinde ved om jeg kan sætte endnu et af de 2x3+2 fra PSUen i grafikkortet i stedet, det passer fint nok - men er det en korrekt tilslutning?


    Håber det giver mening. ;)

    Den store bliver helt sikkert delt op... - Ellers mister jeg overblikket. Men jeg kan forstå at OS kører lidt hurtigere hvis man holder sådan et lille bæst til det?

    Okay - Havde bare set en del steder at i anbefaldede at man ikke skulle spare på PSU - Så tænkte jeg hellere måtte være på den sikre side.


    Det jeg har nævnt i første post er også GTS, blot med en 1 giga ram i stedet - Men det er måske også overkill? -- Det vil heller ikke give en smule fremtidssikring?


    Fair med HDD, så finder jeg en Samsung F1 der passer til mig. 8)


    Edit: Ahh, Der var så et lille "S" der snød mig. Så en 512 GTS er bedre end end 1024 GT? Eller?

    Hej.


    Min nuværende skærm er på 17" -- Men jeg vil ikke udelukke at jeg køber noget større på et tidspunkt.


    Simon>> Tak for input, det ville være dejligt hvis du gad forklare hvorfor du synes det skal rettes?


    PSU: Jeg har indtryk af at hardware (specielt GFX) kræver meget strøm - Det kan jeg da huske var et problem da jeg købte den her. Jeg putter nok også et lydkort i maskinen, men det kræver måske heller ikke det vilde strøm. Synes bare ikke der var nogen grund til at spare de 200,- der.


    GFX>> Det giver ingen mærkbar forskel om der er 512 el. 1024 ram?


    HDD>> Er Samsungs HD bedre end Maxtor - Eller er det for den ekstra plads du anbefaler den?

    Hej. Jeg har forsøgt at sammensætte en ny computer med hjælp fra venner og jeres forum, men jeg bliver alligevel nødt til at belaste jer med endnu en tråd - beklager.


    Jeg er indtil videre nået frem til følgende sammensætning, men vil gerne være sikker på at det spiller sammen. Specielt er jeg lidt i tvivl om hvorvidt bundkortet og grafikkort matcher hinanden. Derudover er jeg i tvivl om SATA - Det er kommet til efter jeg samlede min nuværende, er der noget specielt jeg bør være opmærksom på der?


    Hvis der er et (eller flere) af produkterne der har et horribelt ry må i også gerne lige råbe op.


    På forhånd tak for alle svar og evnt. gode råd der måtte komme.


    Bundkort: ASUS P5E AiLifestyle Series


    CPU: Core 2 Duo E8400 3 GHz


    PSU: Corsair TX750W


    Ram: OCZ Platinum 2 x 2 GB


    Grafik: Gainward BLISS 8800GT PCX TV Dual DVI Golden Sample(1 GB)


    HDD: 1 x WD Raptor WD740ADFD 74 GB & 1 x Maxtor DiamondMax 22 750 GB


    Edit: Glemte lige et enkelt link.