Efterlysning: ossi55 aka Oscar

  • Jeg søger Oscar også kaldet ossi55 her på forummet.


    http://www.tweak.dk/forum/profile.php?userid=3233&sid=


    Jeg har betalt ham 300 kr for et TV-kort. Jeg har blot ikke modtaget noget og han svare ikke på emails eller sin telefon.


    Hans telefon kan han selvfølgelig have tabt under en jogging tur i skoven og nu kan han ikke finde den igen. Han kan selvfølgelig også være et sted hvor man ikke har adgang til internet.


    Men i så fald er han vel enten i respirator på intensiv afdeling eller blevet kidnappet af Den Lysende Sti.


    Er der nogen der kender ham? Har hans adresse? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at kigge forbi næste gang jeg er i København.


    300 kr er jo peanuts, men jeg bryder mig ikke om at blive snørret/ignoreret på den måde.


    Han har nummer 40466748 og hans email er 020667@gmail.com


    Mvh
    Kristian


  • Har du ikke hans adresse?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Nej. Jeg overførte pengene via netbank.


    Annoncen var på DBA og der stod han var CPR valideret så jeg brugte ikke så meget energi på at få hans adresse inden.


    Jeg har kontaktet DBA mhp at få ham identificeret. I morgen kontakter jeg min bank mhp det samme.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kristian_Wraae
    Nej. Jeg overførte pengene via netbank.


    Annoncen var på DBA og der stod han var CPR valideret så jeg brugte ikke så meget energi på at få hans adresse inden.


    Jeg har kontaktet DBA mhp at få ham identificeret. I morgen kontakter jeg min bank mhp det samme.


    Så vender dba nok tilbage med lidt info på fyren tænker jeg. Han har jo været her på sitet nogle år så nogen må kende ham her oxo. :idea:
    Han bor på chr.havn kan jeg se hvis ikke det er løgn altså.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Ja sikkert.


    Ellers kan jeg se at han har solgt en del på forskellige sites så før eller siden løber jeg vel ind i en som kender ham.


    Jeg kommer tit forbi København og specielt Christianshavn så det ville være en smal sag at "hente" kortet en dag.

  • Ingen tvivl om det når du har hans adresse. Det er nu altid en god ide at få fulde oplysninger på dem man handler med men nu ved du det til anden gang. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Så nu har jeg hans adresse.


    Den Blå Avis var dog ikke særlig behjælpelig.


    De må ikke videre give oplysninger om deres annoncører. Jeg ved så ikke hvad man skal bruge oplysningen om at personen er CPR valideret til.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kristian_Wraae
    Så nu har jeg hans adresse.


    Den Blå Avis var dog ikke særlig behjælpelig.


    De må ikke videre give oplysninger om deres annoncører. Jeg ved så ikke hvad man skal bruge oplysningen om at personen er CPR valideret til.


    Det er klart de ikke må give disse oplysninger videre. Jeg ville da heller ikke være særlig tryg ved at alle de forskellige sider jeg efterhånden er registreret på begynder at give mine oplysninger videre.


    CPR-valideret betyder vel bare at de har undersøgt at CPR-nummer passer på de øvrige oplysninger vedkommende har opgivet (sikkert gennem folkeregisteret).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af secz
    Det lyder rigtigt nok, dna, men hva kan køberen bruge det til, når han alligevel ikke kan få adressen udleveret? Totalt ubrugeligt IMO.


    Køberen kan bruge det som en sikkerhed (selv om alle systemer sikkert kan omgås) for at personen er den som vedkommende udgiver sig for. Skulle der komme en politianmedelse og retssag ud af det så er der da mulighed for at finde frem til personen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af secz
    Det lyder rigtigt nok, dna, men hva kan køberen bruge det til, når han alligevel ikke kan få adressen udleveret? Totalt ubrugeligt IMO.


    Så du mener de bare skal udlevere oplysninger til alle dem der spørger? Skal vi her på Tweak.dk så også til at begynde at udlevere folks IP adresser til alle dem der spørger?


    Det vil under alle omstændigheder være et brud på lovgivningen, og indehaveren af siden kan komme i voldsomme problemer ved bare at udlevere sådanne oplysninger. Men hvis det er en del af efterforskningen i en sag, kan politiet selvfølgelig få udleveret oplysningerne.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Så du mener de bare skal udlevere oplysninger til alle dem der spørger? Skal vi her på Tweak.dk så også til at begynde at udlevere folks IP adresser til alle dem der spørger?


    Det vil under alle omstændigheder være et brud på lovgivningen, og indehaveren af siden kan komme i voldsomme problemer ved bare at udlevere sådanne oplysninger. Men hvis det er en del af efterforskningen i en sag, kan politiet selvfølgelig få udleveret oplysningerne.


    Det var overhovedet ikke det jeg sagde, jeg sagde at man som køber ikke kan bruge "CPR-validering" til noget som helst overhovedet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af secz
    Det var overhovedet ikke det jeg sagde, jeg sagde at man som køber ikke kan bruge "CPR-validering" til noget som helst overhovedet.


    Det kan du da. I tilfælde af, at du bliver snydt, så er du sikker på, at politiet nemt kan få de relevante oplysninger om brugeren.


    Og det ændrer jo ikke på, at det vil være ulovligt for DBA.dk at udlevere sælgers adresse til køber.



    Men det er jo under alle omstændigheder en risiko man vil være nødt til at løbe hvis man ønsker at handle på nettet. Selvfølgelig findes der løsninger der kan være med til at formindske snyd f.eks. ewire og det nye privatbetaling, men risikoen for at blive snydt vil altid være der.

  • Jeg har stykket hans adresse sammen fra forskellige posts han har lavet på diverse websites.


    Jeg tror heller ikke på at han er ude på at snyde mig.


    Han er formentlig på ferie og var det sikkert også da jeg betalte ham for kortet. Han ville bare ikke sige det for at undgå at jeg købte en andens kort når jeg nu skulle vente x-antal uger på at han skulle kommer hjem fra ferie.


    Nu må vi se hvad han siger når jeg får fat i ham. Men hvis han har løjet om hvor han var for at narre mig til at købe et kort som han ikke kan sende fordi han er på ferie så er det ret tarveligt.


    Jeg har lånt mig frem til video udstyr for at overspille nogle ntsc vhs videoer med min hustrus netop afdøde moder og nu skal jeg altså vente på at herren tager sig sammen til at svare/sende mit tv-kort for at han kan tjene 300 kr. Foreløbig har han spildt en uge af min tid.


    Lavt......


    Hvis der er en som har et Terratec Cinergy 400 kort så er jeg interesseret. Det er det eneste kort jeg kender som er kompatibelt med Virtualdub og som kan læse PAL60 og fungere under Windows Vista 64bit.


  • Så ved du, at du ikke skal handle med ham igen :9xo

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Ja. Og måske kan denne tråd medvirke til at andre heller ikke gør det.


    Jeg kan forøvrigt se at han har været online i går aftes.


    Han har bare ikke brugt energi på at maile mig eller for den sags skyld ringe og forklare sig.


    Sikke et røvhul.

  • Stadig ikke en lyd fra fjolset (nu er det snart to uger siden jeg betalte ham).


    Det er tæt på topmålet af arrogance ikke at gide at sende så meget som en mail.


    Han får en email fra DBA i morgen.


    Svarer han ikke på den så bliver han bannet fra DBA. Lidt surt når man er CPR valideret....


  • Men et sted er det vel meget rart at han er CPR-valideret, eftersom DBA forhåbentlig så er smarte nok til aldrig at tillade det CPR-nummer at opnå gyldig validering igen. Det hjælper jo så bare desværre ikke dig i din situation.

  • Det hjalp at kontakte DBA.


    Der var svar indenfor 20 min fra hans kæreste som påstår at han blev sendt til Irak uden varsel.


    Han er i så fald blevet sendt afsted efter mine penge er gået ind på hans konto for jeg fik svar fra ham samme dag jeg havde sat dem ind.


    Man ved jo så ikke om historien er rigtigt. Men jeg synes jo nok hun kunne have emailet det til mig for 14 dage siden. Hvorfor skal jeg sende 10 emails og ringe 1 mio. gange uden svar og så sende DBA en enkelt email og så er der pludselig en meget god forklaring.


    Vi får se om der kommer penge på kontoen....

  • Så røg pengene ind.


    Hvis der er nogen der får problemer med ham i fremtiden så kontakt mig, jeg alle hans kontaktoplysninger inkl navn, adresse, telefonnumre og vellignende foto.