Ny gaming PC (beklager - atter en af disse tråde)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rocco1


    Men har du et link til en god begynder guide?


    Og har du en god luftkøler i tankerne? Du nævnte desuden at PSU'en måske er for lille?


    Jeg ville personligt vælge en lidt større PSU hvis du vil smide et 4870X2 i, det sluger altså godt med strøm under load.


    Af gode luftkølere er der jo TRUE og den nye Corecontact køler fra Sunbeam. Tror den er anmeldt her på siden.


    Der er masser af OC guides på nettet , ellers er det jo bare at spørge herinde, der er helt sikkert nogen som kan hjælpe dig igang, som har samme bundkort/CPU...

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • Tak for svar Skjold - det er meget hjælpsomt.


    Ingen der har et bud på hvor stor en PUS vi skal op på? Eller kan give et link til køleren (synes sgu der er så mange produkter, at man bliver i tvivl om, hvorvidt det passer til det man allerede har valgt) og kan svare på mit RAM spg.?

  • Mushkin red line RAM er meget populære, har dog aldrig selv haft dem. De skulle clocke rigtig godt.


    Eller har jeg haft gode erfaringer med OCZ, Kingston og Geil.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Mushkin red line RAM er meget populære, har dog aldrig selv haft dem. De skulle clocke rigtig godt.


    Eller har jeg haft gode erfaringer med OCZ, Kingston og Geil.


    Jeg har opfattelsen af, at Mushkin er ret vellidte. Spørgsmålet fra før er bare, hvilke RAM det skal være, 6400, 8500 osv. Jeg kan som før nævnt ikke finde ud af at OC.

  • D'herrer, mange tak for input. Jeg har nok til at bestille - glæder mig som en lille dreng.


    Jeg mangler blot et WiFi netværkskort i PC'en, så jeg kan streame med TV'et i lejligheden. Findes der kort hvor antennen ligger inde i kabinettet? Har nemlig ikke voldsomt med plads til antennen stikkende ud bag på kabinettet?

  • Hmm, har lige fået en mail fra Getmore, at den bestilte Samsung 245B skulle være udgået hos producenten. Har I hørt om det og hvilken 24" Samsung model har i givet fald overtaget?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rocco1


    Det er ikke fordi jeg ikke VIL OC - jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Du lyder som om du også lige har lært det? Må jeg spørge: Hvor har du læst dig til det? Jeg synes diverse artikler i forum ikke rigtigt tager det fra bunden for en noob som mig.


    Det er faktisk utroligt nemt at op til 800mhz, men opefter bliver det noget mere indviklet. Men de 800mhz er gjort en ret stor forskel for mig i spil og 3dmarks. Hvilket bundkort har du købt?

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MadsHilde


    Det er faktisk utroligt nemt at op til 800mhz, men opefter bliver det noget mere indviklet. Men de 800mhz er gjort en ret stor forskel for mig i spil og 3dmarks. Hvilket bundkort har du købt?


    GA-EP45-DS3

  • Hej igen, drenge


    Jeg fik købt en god gamer PC efter jeres super gode anvisninger. Tak for det.


    GFX fylder super meget i kabinettet og det er kun lige med nød og næppe, at kablet, der går fra min powerknap til MB kan nå. Der er faktisk ikke plads til at jeg også sætter mit lydkort i.


    Jeg ved ikke hvad kablet hedder, men kan jeg købe en slags "forlænger" til det strømkabel, så jeg også kan få lydkortet i og ikke må nøjes med det integrerede? Hvis det lykkedes at få lydkortet i, hvordan vil I så anbefale at jeg skifter driveren ud med de Realtek drivere der er der nu? Skal jeg bare installere driveren fra lydkortets CD eller ville I først afinstallere MB lyddrivere?


    Og så lige her til sidst og OT: Leder efter et racerspil til PS3... Helst klassisk racer, hvor man kører mod hinanden eller CPU - ikke kombineret skyd/racer mv. Nogle bud?


    På forhånd tak for hjælpen.


  • Du kan helt sikkert købe forlænger til dit strømkabel.


    Nu har jeg ikke haft seperat lydkort længe, men på mit gamle nforce bundkort, kunne jeg slå onboard lyd fra i bios. Eller kan du jo bare i windows gå ind og deaktivere det i enhedshåndtering.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240