Indlæg af Rocco1

    Hej alle :clap:


    Jeg ved, at I sikkert svarer på denne slags indlæg et par gange om dagen, men det er ganske uoverskueligt for mig at pløje forum igennem for at sammensætte svar, der passer på netop min situation.


    Jeg har været ude af PC gaming i ca. et årti, og har derfor mistet ethvert touch med hvad der rykker, og hvad tingene koster. Jeg håber derfor på den sædvanlige meget kompetente hjælp fra dette forum! :rules:


    Har uploadet et billede af en tegning jeg har fået lavet over det jeg håber blive mit lille gaming-hjørne, når jeg får tingene købt hjem - blot for at give jer en forståelse af hvad jeg har i tankerne.


    Lidt om mine behov/forudsætninger:

    • Jeg er på udkig efter en færdigbygget gamer-PC. Jeg har ingen kompetencer til at kunne OC og har ikke tid til selv at bygge, men betaler gerne for, at en leverandør gør det. Jeg er derfor interesseret i steder som Geek’d eller andre leverandører, hvor man selv kan bede dem indkøbe de dele man ønsker, hvorefter de samler det.
    • Den skal vitterligt ikke bruges til andet end gaming. Jeg gamer alle genrer, dog med fokus på FPS og RPG
    • Jeg leder også efter en passende god skærm, der skal vægmonteres for at spare plads på bordet (se billede). Hvad er en optimal størrelse på skærmen (synes at have læst, at det er 27” til FPS spil, hvis man sidder den sædvanlige lille meters penge fra den)
    • Kabinet skal helst ikke være større end medi-tower pga den begrænsede plads (se billede)
    • Prisleje for PC omkring 10-12.000 kr. og tænker, at en god skærm står mig i 2-3.000, men det er selvfølgelig den fornemmelse, som jeg gerne vil teste af hos jer.
    • Jeg har tænkt mig at lave købet inden for en måned, maks to. Særligt ville jeg være villig til at vente, hvis vi inden for den periode står overfor release af nyt hardware, der forventes at rykke ydelsen på systemet markant. Også her kommer jeres viden ind i billedet :9xo
    • Jeg har i forvejen et Corsair Gaming K63 keyboard, Corsair gaming DarkCore RGB SE mus og SteelSeries Arktis Pro headset. Det udstyr er jeg ok glad for, så det behøver I ikke tage med i ligningen, ligesom I heller ikke behøver at tage højde for højtalere - jeg bruger kun headset.

    I må endelig sige til, hvis der mangler information i forhold til hvad jeg er ude efter.


    På forhånd mange tak for hjælpen, guys.


    Det er super input, drenge! Det er en god pointe med "fremtidssikringen" (så vidt det kan lade sig gøre) Ebo, selv om Crossfire måske ikke understøttes af vildt mange spil lige nu. Det er i øvrigt en ret stor overraskelse for mig, for det var samme argument for 10 år siden. Det tyder på, at producenterne hellere vil maksimere performance på ét kort end prøve at effektivisere SLI/Crossfire.


    Jeg vil prøve at kontakte butikken for at høre om mulighederne for at skifte en komponent ud her og der. Hvis det er muligt, hvilket i7 har de 6 kerner og hvad skal hastigheden på RAM være, hvis de 1600 er for lidt, som Dnope nævner?

    Tak for Jeres input.


    Jeg er gået lidt væk fra tanken om at samle selv og har i stedet kig på en konfig. 4 eller 5 på denne side: Topdata


    Mit spørgsmål er nok om det er en bedre investering at tage 2x HD 7970 med i5 eller 2x HD 7950 med i7? Igen - det er kun til gaming. I øvrigt: Når man kigger på de to opsætninger står der ikke noget om at der er tale om DDR3 SDRAM - kan man bare efterhånden gå ud fra, at der er tale om SD?


    Tak.

    Cool! Tak.
    Det ville dog være fedt, hvis du også kunne bruge et par tanker på nogle af mine spørgsmål, f.eks. i relation til, om jeg bør skifte skærmen ud og om det giver noget at køre SLI/Crossfire?
    Det er ok, hvis jeg må gå til flere forhandlere - så må jeg finde en kammerat, der kan samle det for mig. Jeg har i forvejen dette kabinet. Vil det stadig kunne bruges?
    Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med, at jeg måske ikke har det største behov - er det netop ikke krævende for systemet, hvis man gerne vil kunne køre de frække FPS'ere på max?
    Tak for hjælpen.

    Boys,


    Jeg har været ude af PC bygge-selv-halløjet i temmelig lang tid og har efterhånden nået en alder, hvor jeg simpelthen ikke længere har tid til at holde mig ajour. Det skal dog ikke forhindre mig i gerne at ville opgradere "spanden" med ca. 3 års mellemrum - og det er ved at være tid.


    Jeg ville meget gerne have linket til mit eget forslag, som I kunne kommentere på, men jeg aner ganske enkelt ikke hvor jeg skal starte. Jeg håber derfor, at I kan guide mig på vej med forslag baseret på min beskrivelse: Jeg skal have udskiftet hele mit nuværende system (jeg ville blive decideret overrasket, hvis nogle af mine nuværende komponenter kan "genbruges") med undtagelse af tastatur/mus og højtalere (og muligvis skærm, se nedenfor).


    Jeg bruger kun mit system til gaming og spiller alt fra ikke-krævende strategispil til FPS'ere, hvor det efterhånden gør ondt på mig, at jeg ikke kan køre high performance. Jeg bruger altså ikke systemet til film/video og går ikke op i lyden (har bare nogle 2.1 højtalere) og skal ikke OC (aner ikke hvordan).


    Jeg har en pris-range på 8-10.000. Da jeg sidst samlede PC, var der en del at spare på at indkøbe hardware og selv samle, men det kunne være fedt, hvis I kunne finde komponenterne hos én forhandler, der evt. samler skidtet for en pris - så skal jeg ikke til at bøvle med det (med fare for fejl mv.).


    Mit nuværende system:


    MB: Gigabyte, EP45-DS3
    CPU: Intel Duo Core E8600 @ 3.33GHz
    RAM: 4 GB (mener det er Mushkin 2x2 PC8000)
    Gfx: ATI Radeon HD 4870X2 (Hvad med SLI/Crossfire - er det efterhånden blevet noget spillene/MB kan udnytte eller er det (stadig) spild af penge?)
    Skærm: SyncMaster 245B Plus (Digital) 24"w
    Onboard lydkort
    HDD: SAMSUNG HD642JJ ATA, 640GB
    PSU: Corsair HX620W
    Standard DVD-drive x 2 (har i virkeligheden nok kun brug for ét fremadrettet)
    OS: Vista 64B


    Jeg er faktisk ok tilfreds med min skærm (ved den er gammel, men husk den er ikke til film), men er det efterhånden ikke standard, at der trækkes HDMI kabel fra Gfx til skærmen - eller gør det ingen forskel på gaming? Skærmen kan ikke tage HDMI.


    Håber I har tid/lyst til at hjælpe.


    På forhånd tak.

    Hey - tak for svar.


    Beklager jeg vist har formuleret mig for upræcist.


    Jeg fik Netgear routeren hos Fullrate. Grunden til at jeg skal bruge en trådløs router mere er, at min PS3 og Yousee boks ikke kan logge særligt stabilt på det trådløse netværk jeg har i lejligheden. Da det ikke giver mening at trække et kabel over 40 meter og bruge en switch i stuen, vil jeg gerne have en router nr 2 i stuen (og så forbinde PS3 og Yousee med kabel fra stuerouteren).


    Jeg kan ikke sætter to routere på det samme netværk på samme tid, hvilket betyder, at jeg ville miste det trådløse netværk når jeg går over på stuerouteren, hvis ikke min stue-router ikke også er trådløst. Derfor tænkte jeg naturligt at købe en router magen til den jeg fik fra Fullrate, men det kan som sagt ikke lade sig gøre.


    Derfor er jeg ude efter en andet model router, men med de samme specs (eller bare specs, der sikrer, at jeg stadig kører 30 mbit i stuen).

    Hey,


    Jeg er kunde hos Fullrate med en 30/2 forbindelse. Da jeg opgraderede fra en 20 Mbit forbindelse til 30, sagde Fullrate, at jeg var nødt til at skifte den trådløse router fra ZyXel Prestige 2602HW-DIA til Netgear VVG2000 for at kunne få de 30 Mbit. Jeg går ud fra, at det har noget at gøre med Netgears specs i forhold til ZyXel.


    Af forskellige årsager skal jeg bruge en trådløs router både på mit kontor og i stuen. Jeg har forsøgt at finde Netgear VVG2000 på nettet, men det virker ikke som routeren sælges direkte til slutkunderne. Jeg har også kontaktet Fullrate, der ikke sælger routeren i løssalg.


    Jeg aner ikke hvad det præcist er i specs på Netgear, der betyder, at jeg kan trække min 30 Mbit, men har I nogle ideer til en alternativ trådløs router, der lever op til de samme specs, så jeg udnytter forbindelse som ved Netgear?


    På forhånd tak.


    /Rocco

    Hey drenge,


    Jeg har i mange år været en "stationær PC mand" og mit kendskab til bærbare er derfor begrænset til min X200 fra arbejdet.


    Situationen er den, at min kæreste mangler en ny bærbar, da hendes nuværende Acer er omkring 4 år gammel og jeg er ærlig talt lidt træt af at holde liv i den. Men jeg er totalt ude af loop'et med priser og gode modeller.


    Hun har ikke de store krav til ydelse, da hun udelukkende surfer og ser billeder mv. på PC'en, dvs. gaming/TV ikke er must/prioritet. Til gengæld tror jeg, at det ville være godt, hvis den ikke er mindre end den 17" eller 17½" som hun har nu. Jeg kender som sagt ikke til priserne i øjeblikket, men jeg havde ikke forestillet mig at give mere end 3-3.500 for den. Den skulle gerne leveres med OS (Vista).


    Har I nogle gode forslag?


    På forhånd tak for hjælpen.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af sENITY
    Jeg spillede engang gammelt spil, som foregik i fremtids rummet, og i window mode - Det var et "rumskib" Space skydefly ligende noget, Og jeg savner det faktisk, Men INGEN ide hvad det hedder mere, hjææælp mig :$


    Kan det være Elite eller WingCommander-serien? Eller lidt nyere: Microsofts Starlanzer?

    Hej igen, drenge


    Jeg fik købt en god gamer PC efter jeres super gode anvisninger. Tak for det.


    GFX fylder super meget i kabinettet og det er kun lige med nød og næppe, at kablet, der går fra min powerknap til MB kan nå. Der er faktisk ikke plads til at jeg også sætter mit lydkort i.


    Jeg ved ikke hvad kablet hedder, men kan jeg købe en slags "forlænger" til det strømkabel, så jeg også kan få lydkortet i og ikke må nøjes med det integrerede? Hvis det lykkedes at få lydkortet i, hvordan vil I så anbefale at jeg skifter driveren ud med de Realtek drivere der er der nu? Skal jeg bare installere driveren fra lydkortets CD eller ville I først afinstallere MB lyddrivere?


    Og så lige her til sidst og OT: Leder efter et racerspil til PS3... Helst klassisk racer, hvor man kører mod hinanden eller CPU - ikke kombineret skyd/racer mv. Nogle bud?


    På forhånd tak for hjælpen.

    Jeg har lige købet en ny PC (E8600 og 4870 x2 + Samsung 245B i 24"). Skærmen har native 1920X1200.


    Hvorfor lader Crysis mig ikke vælge 1920x1200 i settings?! Jeg får ikke lov til at trykke "apply" - kun hvis jeg samtidig fravælger "vsync" eller lign.


    Kører Vista Premium

    Hej,


    Jeg har netop købt Vista Home Premium. Følger der automatisk DirectX 10 med den, og hvor ser jeg generelt hvilken DX version jeg har installeret?


    På forhånd tak.

    D'herrer, mange tak for input. Jeg har nok til at bestille - glæder mig som en lille dreng.


    Jeg mangler blot et WiFi netværkskort i PC'en, så jeg kan streame med TV'et i lejligheden. Findes der kort hvor antennen ligger inde i kabinettet? Har nemlig ikke voldsomt med plads til antennen stikkende ud bag på kabinettet?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Mushkin red line RAM er meget populære, har dog aldrig selv haft dem. De skulle clocke rigtig godt.


    Eller har jeg haft gode erfaringer med OCZ, Kingston og Geil.


    Jeg har opfattelsen af, at Mushkin er ret vellidte. Spørgsmålet fra før er bare, hvilke RAM det skal være, 6400, 8500 osv. Jeg kan som før nævnt ikke finde ud af at OC.