WinRAR megalangsom med superprocessor?

  • Hej!


    Jeg har netop sat en QX9770 processor i min PC, og til min skræk er WinRAR nu betydelig mere langsom til at extracte fx en dvd-film på 4.3GB end da jeg havde en Celeron processor i min maskine...???


    Jeg kan se at der allokeres kun omkring 10-15% af de 4 kerner til processen, og det uagtet at jeg ikke har andet kørende....


    Det skal også siges at jeg ser voldsom forbedring ved andre applikationer helt som forventet.


    Hvad kan være årsagen?

  • Gid jeg havde råd til at bruge så mange penge på en CPU :)


    Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med hvad problemet kan være, da alle andre ting åbenbart kører fint. Prøv at lave et winRAR benchmark og så skriv hvad score du får.

  • Ja, og hos mig tager det cirka 7 minutter for en fil på 4.5GB..... - det er jo helt galt :(


    Jeg har lavet en bechmark på winrar og den siger: 1.342 KB/s, men der allokeres så lige pludselig omkring 77%.


    Meget mystisk - alt omkring driver/BIOS lignende er helt opdateret, og som nævnt har jeg kun problemet med unpacking med winrar og ikke andre applikationer - mystisk.... 8o

  • Jeg skal ikke kunne sige om det virker, men har du prøvet at slå Speedstep fra i din bios?


    Som sagt, ved jeg ikke om det virker. Forresten, hvilket bundkort har du?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hallo001
    Ja, og hos mig tager det cirka 7 minutter for en fil på 4.5GB..... - det er jo helt galt :(


    Jeg har lavet en bechmark på winrar og den siger: 1.342 KB/s, men der allokeres så lige pludselig omkring 77%.


    Meget mystisk - alt omkring driver/BIOS lignende er helt opdateret, og som nævnt har jeg kun problemet med unpacking med winrar og ikke andre applikationer - mystisk.... 8o


    Burde ligge noget højere, så tyder på der er et eller andet galt. Det der er hvad en dual core ligger på.


    Se nogle flere scores her.
    http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=83752&sid=