Køb af elektronik i Vietnam?

• Jeg skal 3 måneder til Vietnam til september, og jeg ved at næsten alt er billigt derovre!
    Men hvad med elektronik og computer hardware? Jeg tænkte på at købe en bærbar computer hvis der er penge at spare i forhold til herhjemme?!

Nogen der har erfaringer?

Oprindeligt indlæg af HyPe
    Jeg skal 3 måneder til Vietnam til september, og jeg ved at næsten alt er billigt derovre!
    Men hvad med elektronik og computer hardware? Jeg tænkte på at købe en bærbar computer hvis der er penge at spare i forhold til herhjemme?!

Kan ikke forestille mig du kan finde ret meget der af nye ting og kan du sparer du sikkert ikke meget. Jeg har selv set efter ting i Thailand og har aldrig fundet noget der kunne betale sig at slæbe med hjem. Jeg snakker om hardware. ;)

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Oprindeligt indlæg af baloo

Kan ikke forestille mig du kan finde ret meget der af nye ting og kan du sparer du sikkert ikke meget. Jeg har selv set efter ting i Thailand og har aldrig fundet noget der kunne betale sig at slæbe med hjem. Jeg snakker om hardware. ;)

Ja, Thailand har meget tæt på samme priser på elektronik som Danmark har. Da jeg var der for en del år siden var der faktisk nogle ting der var dyrere i Thailand, hvilket er lidt underligt når man ser på deres lønninger.

Med Vietnam har jeg ikke den store erfaring. Hvis du ved at tingene er billigere i Vietnam så kan det vel godt betale sig, men husk på at når du kommer til DK så er der jo told og moms på varerne hvis man bliver taget i lufthavnen.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

Oprindeligt indlæg af HyPe
    Jeg skal 3 måneder til Vietnam til september, og jeg ved at næsten alt er billigt derovre!

Aner det ikke - men der er sat´me langt til Hanoi hvis lortet brænder sammen ;)

Oprindeligt indlæg af Flindt_DK
    Nu har de fleste hw firmaer jo direkte RMA, så du sender bare skidtet til dem ;)

Det er sgu smart....sætter jo mulighederne for indkøb i alle verdens kroge i et nyt perspektiv.... Såfremt "dem" altså ikke er flere hundrede kroners fragt væk?

Oprindeligt indlæg af Curious

Det er sgu smart....sætter jo mulighederne for indkøb i alle verdens kroge i et nyt perspektiv.... Såfremt "dem" altså ikke er flere hundrede kroners fragt væk?

Ja. Men fragt idag er slet ikke lige så dyrt som det har været. Det kostede mig omkring 70kr. at få fragtet mit kabinet (Se signatur) som jo er rimelig heavy, fra tyskland til danmark. Det blev afsendt en onsdag og jeg havde det fredag. Jeg syntes det er utrolig godt gået, og så til den pris.

• Vietnam er ikke lige det bedste sted at købe eletroknik. Har selv lige været der lidt tid, og udvalget er meget lille og halvdelen af forretningerne ser mildest talt suspekte ud.

Kan dog kun udtale mig om Hanoi, var ikke i Saigon.

Malaysia/Singapore er de bedste steder at handle elektronik i den del af østen.

På verdensplan er Danmark faktisk meget billigt når det kommer til computer, alene af den grund af vi er blandt de lande i verden hvor der er flest computere per capita.

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

Rettet 2 gange, sidst af Skjold ().

• Vi er hammerende enige. Når så det lander her er fidusen helt væk. Få en paypal account og køb på ebay bare sikre dig at det befinder sig inden for eu så er der ingen problemer. Man kan faktisk gøre nogle ok handler engang imellem. :D

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate