Computerskærm - TV?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MarkD
    Jeg tænkte på noget...


    Jeg har en computerskærm, som jeg godt kunne tænke mig at lave om til at bruge den som tv?
    Kan jeg det, uden brug af selve computeren?
    Da jeg godt ved at man kan via. brug af computeren.


    TV Tuner?

  • Uden at kende til alle former for hardware, så er mit svar nej!
    Du kan ikke bruge din PC skærm som fjernsyn uden at computeren er tændt.


    Du mangler nemlig en TV tuner i skærmen.


    Man kan købe tuner kort til PC, men så kræver det selvfølgelig at PCen er tændt.

  • Du kan også købe en extern tuner box, men ved ikk lige hvor god kvalitet det er og gider ikke lige til at finde den nu, men har set det.. =)


    Men vil nok råde dig til at købe et TV istedet for.. det andet er noget bøvl og giver dårligt resultat, du kan evt slagte en gammel video eller et gammel CRT tv og så lave en SCART til VGA omformer så burde det kører over VGA stikket, selvfølgelig UDEN lyd..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg havde engang en tuner fra Viewsonic med VGA-ud. Var noget skrammel. Signalet var nogenlunde men fjernbetjeningen var noget lort, og man kunne ikke flytte rundt på kanalerne...

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Her er der 2 modeller som kan bruges, men som du kan se er de ikk billige.. Og mener langt fra at det er optimalt at bruge..


    http://www.danbit.dk/produkter/1518.phtml
    http://www.danbit.dk/produkter/1519.phtml


    Man er vel ved at kunne få et 19" tv til 2k eller sådan noget kan man ikk??

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Man kan godt få tv og computerskærm indbygget i samme skærm. Mine forældre har haft 2 nu. Den første var en dårlig en fra Bilka som heldigvis gik i stykker (heldigvis fordi den havde virkelig ringe billede), og den de har nu er en 19" Samsung som er langt bedre.


    Men det er stadig et kompromis hvor billedkvaliteten er ok ved både computerskærm og tv uden at være fremragende. Og desuden er der ikke rigtig nogle penge at spare. Det er nogenlunde samme pris som hvis man køber 2 eksterne enheder. Fordelen er selvfølgelig at man ikke skal have 2 skærme stående på en gang.


    Jeg mener det er denne skærm mine forældre har. På edbpriser kan man vælge TV/FM under "Skærme". Så kommer der 3 forskellige med tv-tuner (alle er samsung): Disse!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------