Hjælp til OC af Q6600?

  • Hey allesammen


    Jeg har følgende setup:


    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9 (kan ikke stille timings på disse :S)


    Nu har jeg så følgende spørgsmål:
    1. Hvor varm på en Q6600 med G0 steppings blive?
    2. Hvorfor kan jeg ikke stille på settings til mine ram? Hvis de står på andet end Auto vil maskinen ikke starte...


    /
    Squazz

    System Setup:
    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9

    Rettet 2 gange, sidst af squazz ().



  • 70-75 grader bør man holde den under. Men hvis den kommer i nærheden så skal man nok overveje anden køling.
    Prøv at download en ny bios, eller download memset. Hvis du kører 1:1 CL9 så er det waste :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • - Så 65 grader er ikke for meget? Eller skal jeg stoppe her hvis jeg vil beholde levetid?
    - Har downloadet den nyeste BIOS, gjorde at jeg kunne bruge rammene, kunne jeg ikke før jeg opdaterede...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Hvis du kører 1:1 CL9 så er det waste :D


    Hvad mener du her?

    System Setup:
    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9

  • hmm har du ikke fået svar på dit gamle indlæg som vist handlede om præcis det samme?


    Din køler er stadigvæk ikke go nok til et fornuftigt oc på luft

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    hmm har du ikke fået svar på dit gamle indlæg som vist handlede om præcis det samme?


    Din køler er stadigvæk ikke go nok til et fornuftigt oc på luft


    Du mener dette indlæg?
    http://www.tweak.dk/forum/thre…ght=&hilightuser=0&page=1


    Tjo, helvt om halvt, jeg fandt aldrig helt ud af hvor varm en Q6600 med G0 stepping måtte blive... (BTW, tak for hjælpen i det topic)
    Må indrømme at det også var nogle andre ram jeg brugte dengang (selmom at jeg skrev havde dem i jeg havde nu, troede ikke det gav en ret stor forskel)...
    Men problemet her, er nok mest at jeg ikke ved hvad i al verden jeg gøre med mine ram... De er ureagerlige...


    Formålet med dette topic er nok også mest at prøve at se om der er nogen der vil hjælpe mig med at OC min computer, som sagt i det forrige indlæg er jeg newbie på dette område, og jeg vil gerne, hvis der var en, der "hånd i hånd" med mig ville hjælpe mig igennem...


    Sry for "dobbelt topic"

    System Setup:
    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9


  • skal da gøre hva jeg kan for at hjælpe


    holder stadig på at din cpu max må blive 65 grader fuld load
    kan du ikke manuelt sætte timings på dine ram eller hva, forstår ikke helt problemet da det er en rimelig åbenlys feature i bios, eller vil den bare ikke boote hvis du ændre dem?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    Skal da gøre hva jeg kan for at hjælpe


    Holder stadig på at din cpu max må blive 65 grader fuld load
    Kan du ikke manuelt sætte timings på dine ram eller hva, forstår ikke helt problemet da det er en rimelig åbenlys feature i bios, eller vil den bare ikke boote hvis du ændre dem?


    ja, det er en åbenlyd feature i BIOS, men den vil bare ikke boote hvis jeg ændrer på dem...
    Jeg har prøvet der der står på rammene, det der står som "primary" (det den selv sætter dem til i BIOS), jeg har prøvet det CPU-Z fortæller mig de er på, og så har jeg prøvet en del andre kombinationer, ingenting hjælper det :(


    Jeg har nyeste opdatering af BIOS, så det er ikke hér problemet er...

    System Setup:
    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af squazz


    ja, det er en åbenlyd feature i BIOS, men den vil bare ikke boote hvis jeg ændrer på dem...
    Jeg har prøvet der der står på rammene, det der står som "primary" (det den selv sætter dem til i BIOS), jeg har prøvet det CPU-Z fortæller mig de er på, og så har jeg prøvet en del andre kombinationer, ingenting hjælper det :(


    Jeg har nyeste opdatering af BIOS, så det er ikke hér problemet er...


    Nu vendte Rac aldrig tilbage men skal du kører luftkøling på den så prøv en anden køler end den zalman. noctua og scythe laver fine køler. På min infinity nåede jeg engang 4.0 stabilt på Q6700 men der var oxo godt airflow på den den har oxo 10 i multi jeg har aldrig været over 3.6 på q6600 (G0) og det var ikke rigtig stabilt desværre.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Hvis du vil clocke på luft er Thermal right 120 ultra extreme det åbenlyse valg
    Hvis dit budget er lidt stramt så er en xigmatek 1283 et godt alternativ


    forstår dog ikke helt hva problemt med dine ram kan være, så det overlader jeg til andre

  • Jeg fandt dette online:


    http://www.thinkcomputers.org/…p?x=reviews&id=776&page=3


    Og har nu sat mine ram til 8-7-7-24...


    Edit: Har arbejdet mig lidt videre, (famlet mig frem i mørke) og har nu fået timings på 7-6-6-20...


    Men, er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg tester om det er stabilt, og hvordan jeg tester om jeg har fået noget ydelse ud af det?
    Og er der nogen som kan forklare mig noget om timings? Hvad de forskellige cifre indikerer, og om det er godt at have det så lavt som muligt, eller om det også kan være godt at have høje timings... Jeg er ret lost hvad ram timings angår ;)

    System Setup:
    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9

    Rettet en gang, sidst af squazz ().

  • kan ikke lige komme med en forklaring på timings der vil være nogenlunde kort og forståelig
    så det undlader jeg lige, men det kan forholdsvis nemt googles


    Memtest kan klare det du efterspørger


    Diverse 3dmarks burde osse kunne gi en indikation

  • Kan rammene blive for varme? Og hvordan måler jeg dette?

    System Setup:
    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9

  • Hmm, de har jo heat spredere, men jeg kan ikke måle om det er nødvendigt med mere køling på dem? Er der en eller anden tommerfingerregel man kan gå efter?
    På rammene står der 1.8 volt, hvis jeg så giver dem 2.0 volt, bliver de så for varme?

    System Setup:
    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9

  • kan sgu dårligt huske om HWmonitor kan måle ram temps


    og ja hvis du giver dine ram mere guf vil de jo automatisk osse udvikle mere varme!
    heatspreadere er mere eller mindre kun til pynt, standard heatspreadere er ikke en skid værd


    men en 80mm blæser henover dem er rigelig køling

  • er det så også pengene værd?
    Kan man mærke det i ydelse? Jeg kan vel ikke booste mine ram mere i MHz når min FSB ikke kan komme højere op? Så er der vel kun timings tilbage?

    System Setup:
    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9

  • Jeg har kigget lidt på at få fat i en Thermalright Ultra-120 extreme, men jeg har ikke helt fattet, kan det passe der ikke skal være nogen blæser på den?


    Regner med at når jeg køber nye blæsere, køber nogle Scythe S-FLEX SFF21E... Men jeg er lidt i tvivl om hvor mange jeg skal bruge, jeg har en Antec 182 kabinet... For jeg skal bruge minimum 3, (til at skifte stock ud), og så snakkede du om noget til rammene?


    Har du evt. nogle billeder der kunne illustrere? :D

    System Setup:
    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9

  • Tror også mere jeg mente et pic af en Thermalright extreme med 2 blæsere :D Er det bare at sætte den fast med elastikker? Eller er der en mere holdbar måde?

    System Setup:
    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9

    Rettet en gang, sidst af squazz ().