Indlæg af squazz

    Hej Drenge :)


    Jeg har et ASUS 3870 TOP jeg gerne vil have solgt.


    Grafikkortet er, som I sikkert ved, fabriks overclocket, og har ikke selv pillet ved det på nogen måde.


    Kortet har følgende specifikationer:
    512Mb GDDR ram
    GPU hastighed på 851MHz
    RAM hastighed på: 2286Mhz
    Memory Bus: 256-bit
    Understøtter DX 10.1


    Til sammenligning har et normalt 3870 kort disse hastigheder
    GPU hastighed på 777Mhz
    RAM hastighed på: 2252Mhz


    Kortet sælges i original emballage med kvittering.
    Spillet Company of Heroes kan også følge med efter aftale. Værdi, 100 kr

    Hvorfor ikke til vandkøling?


    Hmm, hvad kan det så have været?
    Crysis begyndte at lagge ret ekstremt, og lige pludseligt gik den i en orange skærm, men en masse streger på... Så ret wired ud, og så efter 10 sek. genstartede den...

    Hvad er der i vejen med Antec?
    Er det ikke et godt nok kabinet?


    Hmm, men ellers ser det da ud til at være et fint setup :)
    Tror jeg skal have fat i en del blæsere, kan her på billedet se at det er nødvendigt med i hvert fald 5 ^^


    BTW, er løbet ind i et andet problem, mit 3870'er GFX bliver ret varmt når jeg spiller Crysis, i går gik computeren ned fordi at GFX blev en del over 60 grader... Jeg har ikke gjort noget ved GFX, i BIOS er den sat til 100MHz... Hvorfor bliver den så varm? Og er der noget jeg kan gøre ved det? Endnu en blæser?

    Jeg har kigget lidt på at få fat i en Thermalright Ultra-120 extreme, men jeg har ikke helt fattet, kan det passe der ikke skal være nogen blæser på den?


    Regner med at når jeg køber nye blæsere, køber nogle Scythe S-FLEX SFF21E... Men jeg er lidt i tvivl om hvor mange jeg skal bruge, jeg har en Antec 182 kabinet... For jeg skal bruge minimum 3, (til at skifte stock ud), og så snakkede du om noget til rammene?


    Har du evt. nogle billeder der kunne illustrere? :D

    er det så også pengene værd?
    Kan man mærke det i ydelse? Jeg kan vel ikke booste mine ram mere i MHz når min FSB ikke kan komme højere op? Så er der vel kun timings tilbage?

    Hmm, de har jo heat spredere, men jeg kan ikke måle om det er nødvendigt med mere køling på dem? Er der en eller anden tommerfingerregel man kan gå efter?
    På rammene står der 1.8 volt, hvis jeg så giver dem 2.0 volt, bliver de så for varme?

    Jeg fandt dette online:


    http://www.thinkcomputers.org/…p?x=reviews&id=776&page=3


    Og har nu sat mine ram til 8-7-7-24...


    Edit: Har arbejdet mig lidt videre, (famlet mig frem i mørke) og har nu fået timings på 7-6-6-20...


    Men, er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg tester om det er stabilt, og hvordan jeg tester om jeg har fået noget ydelse ud af det?
    Og er der nogen som kan forklare mig noget om timings? Hvad de forskellige cifre indikerer, og om det er godt at have det så lavt som muligt, eller om det også kan være godt at have høje timings... Jeg er ret lost hvad ram timings angår ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    Skal da gøre hva jeg kan for at hjælpe


    Holder stadig på at din cpu max må blive 65 grader fuld load
    Kan du ikke manuelt sætte timings på dine ram eller hva, forstår ikke helt problemet da det er en rimelig åbenlys feature i bios, eller vil den bare ikke boote hvis du ændre dem?


    ja, det er en åbenlyd feature i BIOS, men den vil bare ikke boote hvis jeg ændrer på dem...
    Jeg har prøvet der der står på rammene, det der står som "primary" (det den selv sætter dem til i BIOS), jeg har prøvet det CPU-Z fortæller mig de er på, og så har jeg prøvet en del andre kombinationer, ingenting hjælper det :(


    Jeg har nyeste opdatering af BIOS, så det er ikke hér problemet er...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    hmm har du ikke fået svar på dit gamle indlæg som vist handlede om præcis det samme?


    Din køler er stadigvæk ikke go nok til et fornuftigt oc på luft


    Du mener dette indlæg?
    http://www.tweak.dk/forum/thre…ght=&hilightuser=0&page=1


    Tjo, helvt om halvt, jeg fandt aldrig helt ud af hvor varm en Q6600 med G0 stepping måtte blive... (BTW, tak for hjælpen i det topic)
    Må indrømme at det også var nogle andre ram jeg brugte dengang (selmom at jeg skrev havde dem i jeg havde nu, troede ikke det gav en ret stor forskel)...
    Men problemet her, er nok mest at jeg ikke ved hvad i al verden jeg gøre med mine ram... De er ureagerlige...


    Formålet med dette topic er nok også mest at prøve at se om der er nogen der vil hjælpe mig med at OC min computer, som sagt i det forrige indlæg er jeg newbie på dette område, og jeg vil gerne, hvis der var en, der "hånd i hånd" med mig ville hjælpe mig igennem...


    Sry for "dobbelt topic"

    - Så 65 grader er ikke for meget? Eller skal jeg stoppe her hvis jeg vil beholde levetid?
    - Har downloadet den nyeste BIOS, gjorde at jeg kunne bruge rammene, kunne jeg ikke før jeg opdaterede...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Hvis du kører 1:1 CL9 så er det waste :D


    Hvad mener du her?

    Hey allesammen


    Jeg har følgende setup:


    Q6600 G0 @ 3.33GHz
    Zalmann CNPS9700
    ASUS Maximus Extreme Republic of Gamers
    Corsair VX550W
    ASUS 3870 TOP
    4GB (2x2) Corsair XMS3 DHX 1600MHz CL9 (kan ikke stille timings på disse :S)


    Nu har jeg så følgende spørgsmål:
    1. Hvor varm på en Q6600 med G0 steppings blive?
    2. Hvorfor kan jeg ikke stille på settings til mine ram? Hvis de står på andet end Auto vil maskinen ikke starte...


    /
    Squazz

    Hvis du mener man ikke kan gøre mere for at få et bedre OC med de temperaturer og den blæser jeg har nu, så tror jeg bare jeg holder mig til 3.42GHz :P


    Har lige smadret min mobil, så der skal jeg også bruge lidt penge, en scooter og et webcam skal der også være plads til :P

    Så jeg kan ikke få temperaturen ned ved at stille på NB/SB?
    Eller lign?
    Hvad med timings på ram, hastighed, har dette noget at sige?

    Lad mig sige det sådan, at det er mit første oc, og at eftersom jeg kun har pillet ved FSB og ram, burde der da være noget der i det midste kunne gøre den kligere på dette sted?
    Jeg mener, et eller andet sted er jeg tilfreds med mit OC, 1GHz er meget pænt, lige nu, er det det jeg kæmper for nok mest temperaturen, jeg vil bare helst heller ikke slippe flere penge end jeg allerede har gjort, budgettet er ikke hvad det har været længere :) (Der er meget andet hardware der står på ønskelisten)


    - Ang. højere til et eller andet går i stykker, så har jeg smadre 3 stks Corsair PSU, 1 bundkort, og 3 forskellige DDR3 ram kit (alle fik jeg tilbage på RMA, eller penge retur), så ved jeg skal stoppe her ^^