HDRi Sunset

Oprindeligt indlæg af Flindt_DK
    Rigtig flot billede!

Men et trin ned i ISO ville gøre det en del bedre. Syntes jeg.

Tak for kommentaren.

Ang. ISO så vil jeg ikke komme med en kommentar til dette, men hvis du ved lidt om Nikon D40 vil du finde svaret. :D

• Herligt billede :D

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Tak for kommentaren.

Ang. ISO så vil jeg ikke komme med en kommentar til dette, men hvis du ved lidt om Nikon D40 vil du finde svaret. :D

Ja det ærgeligt det ikke kan gå længere ned end ISO 200, men ok.

Rigtigt flot billede du har fået lavet/skudt :)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Tak igen for kommentarer.

Selvom det ikke kan gå længere ned end ISO 200, synes jeg ikke det er mere støjfyldt end andre Dslr kameraer ved ISO 100.

Det skal dog også siges at i visse tilfælde kan forekomme mere støj på et HDRi end et alm. billede.

Oprindeligt indlæg af Schultz
    Rigtigt godt billede henrik!

Syns bar det er en skam med de pæle.. Havde været bedre hvis der ikke var noget tegn på "mennesker" i billedet..

Takker.

Ang. pælene og mennesker, hvorfor ?

Billedet er ikke fra vikingetiden. ;)

• Nej, ved jeg da godt det ikke er :)

Men syns bare det fjerner lidt af idyllen.. pæle eller ej, det er stadig et rigtigt godt billede :9xo

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Tak igen for kommentarer.

Selvom det ikke kan gå længere ned end ISO 200, synes jeg ikke det er mere støjfyldt end andre Dslr kameraer ved ISO 100. Det skal dog også siges at i visse tilfælde kan forekomme mere støj på et HDRi end et alm. billede.

Jeg syntes det er rimelig støjet, men det giver måske også lidt stemning i billedet.

Men ja, det må sgu være en del mere støj i billederne når det er HDR, end almindeligt. Det der kunne
    godt ligne mit 400D med ISO 400...

EDIT: Nu når jeg kigger på det igen, så er der mest støj i skyerne.. ikke i grasset.

• Jeg kunne også bruge et støj fjerningsprogram, med dette er jeg ikke ret tilhænger af da det der " Sminke " de lægger over billeder ødelægger billedet, men der er mange der bruger dem flittigt.
    Jeg går ud fra at du kun kan se støj i det store billede som er croppet næsten 100%, det vil der være men næsten alle kameraer ved ISO-200 og spec. når det er et solnedgangsbillede der er underbelyst. ;)

Prøv for sjov at ta' et billede her til aften ( Hvis der altså er sol ) med dit 400D ved ISO-200 og opload det ubehandlede billede her på siden i fuld størelse eller croppet 100%. ;)