CPU Køler

  • Hey Tweak


    Står og skal skifte min CPU køler ud, men hvilken en er egentlig bedst til prisen?


    Det gør ikke noget hvis den yder godt, larmer lidt og ikke koster det hvide ud af øjnene :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Hvis den skal yde godt og være god til prisen kommer ud nok ikke uden om den her køler :D


    http://www.coolerkit.dk/produc…product=832&sub=50&page=1


    Sku lige til at linke til den:D dog kan du ikke bruge denne pasta med den:


    http://vcore.dk/shop/coollaboratory-liquid-912p.html


    Mvh Mads :T

  • Hva med Thermalright ultra extreme 120?
    Eller er den ikke længere den bedste luftkøler man kan få?

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • eller noget der er endnu bedre, men ikke larmer heller.. NorthQ siberian tiger ..og ikke ret meget dyrere end de ludtkølere.....og selv en der er meget utryg ved vandkøling som mig selv, har investeret i det....og jeg er meget tryg ved den måde man ikke skal gøre noget som helst ved det, udover at slutte det til :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ser rigtigt godt ud med de kølere :clap:


    Men lige et spørgsmål til, i mit kabinet sidder der kun 1 blæser. Hvis man skal til at OC'e skal der vil være noget mere luftgennemstrømning (?), hvordan kan man gøre det? kan man selv fixe endnu en blæser i kabinettet eller lign.

  • Hvilket kabinet er det?
    Det vigtigste er nok at få den varme luft ud.


    Du kan evt. tage et kig på antec three hundred som er meget billig.


    Lige før at den vil hjælpe mere end en normal luftkøler, hvis du ikke har udblæsningsmuligheder (omkring cpu / øverst oppe bagi)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Vandkøling ftw. Hvis du vil smide ca 1000 kr efter køling, kan du få et super godt vandkølingsset.
    http://coolerkit.dk/product.asp?product=879&sub=91&page=1 dette set er klart at anbefale! Husk dog at købe vand. Køb noget ikke-elektriskledende vand. Så sker der ikke noget hvis du spiler, eller dine slanger ikke er tilsluttet rigtigt.

    |Core i7 920 D0 @ 3,2Ghz (Vandkølet)|Asus Rampage II Extreme ROG|1600MHZ OCZ Gold|Corsair TX750|2x GTX260|Coolermaster ATCS840 (Modded)|Samsung Spinpoint F1 750GB|Windows 7 Ultimate 64 Bit|Samsung SyncMaster 245B|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Totalgamer
    Vandkøling ftw. Hvis du vil smide ca 1000 kr efter køling, kan du få et super godt vandkølingsset.
    http://coolerkit.dk/product.asp?product=879&sub=91&page=1 dette set er klart at anbefale! Husk dog at købe vand. Køb noget ikke-elektriskledende vand. Så sker der ikke noget hvis du spiler, eller dine slanger ikke er tilsluttet rigtigt.


    Highend luftkølere er lige så gode eller bedre end det sæt du linker til!

  • ja hvis du vil give 1500 kr for en køler så held og lykke! Men vand har en optagelses evne på 30 gange så meget. De optager varmen 30 gange lettere, og derfor får du mest for pengene i vandkøling.

    |Core i7 920 D0 @ 3,2Ghz (Vandkølet)|Asus Rampage II Extreme ROG|1600MHZ OCZ Gold|Corsair TX750|2x GTX260|Coolermaster ATCS840 (Modded)|Samsung Spinpoint F1 750GB|Windows 7 Ultimate 64 Bit|Samsung SyncMaster 245B|

  • enig men det northQ siberian tiger har prisen med sig..kun knap 600kr, og du skal ikke gøre en skid, udover at montere blæseren på radiator og sætte radiator på kabinet bagsiden, og så montere hovedet på cpuen med standard bracket...det kan ikke gøres mere simpelt og det køler altså en smule bedre end selv de gode luftkølere.......skal du op i noget der kan udvides eller som skal være ekstremt pga ekstrem oc, så skal der imo investeres mindst 2000kr for at få noget ordentligt..men det kræver så også lidt mere viden omkring vandkøling og vedligeholdelse....men igen, det er sådan set et helt andet behov det skal dække.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    enig men det northQ siberian tiger har prisen med sig..kun knap 600kr, og du skal ikke gøre en skid, udover at montere blæseren på radiator og sætte radiator på kabinet bagsiden, og så montere hovedet på cpuen med standard bracket...det kan ikke gøres mere simpelt og det køler altså en smule bedre end selv de gode luftkølere.......skal du op i noget der kan udvides eller som skal være ekstremt pga ekstrem oc, så skal der imo investeres mindst 2000kr for at få noget ordentligt..men det kræver så også lidt mere viden omkring vandkøling og vedligeholdelse....men igen, det er sådan set et helt andet behov det skal dække.


    100% enig, eller næsten, havde bedre temps med min Thermalright ultra 120 med en scythe kazemaster 2000 blæser på, end jeg havde med northq,


    har du stadig standard blæser på din northQ ??? for den er da godt nok ikke en skid værd


    og de 2 ting fåes til ca samme pris, TR´eren er dog lidt billigere

  • ja jeg har bare den almindelige blæser på, den er dejlig stille, og holder min cpu kølig nok, selv ved 4.11 ghz...men jeg har da også en revoltec 120mm blueled blæser til at blæse ned på bundkortet , da der elelrs ikker meget gennemstrømning ved nordbroen, og siden køleren fylder så lidt fysisk i det område, så nyder den nok også godt af det luft der komemr der...men så både den og swiftech sættet som begge er low-end vandkølingssæt, og swiftech er afgjort mere støjende i pumpen...den her siger ikke en bjælde, og blæserne siger heller ikke meget....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg tjekkede et review med den siberian tiger.. den når jo 67 grader med en q6600?
    Hvad er dine temps fragman? i idle og stress temp load?

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    Jeg tjekkede et review med den siberian tiger.. den når jo 67 grader med en q6600?
    Hvad er dine temps fragman? i idle og stress temp load?


    hvor kommer det review fra? for med 1.4 vcore og 415 fsb på min q6600 nåede jeg ikke 67 grader i fuld load med min northQ