kan ikke starte pc

  • Hej alle
    Har brug for lidt hjælp...


    Kan ikke starte min pc, der sker intet når jeg trykker på power knappen.
    Dette er sket efter strømmen har været afbrudt en god uges tid.
    Der sidder et Asus logo på bundkortet som lyser blåt, når man tænder for strømmen, så det kan vel ikke være strømforsyningen, eller?? har tjekket om alle kabler sidder som de skal.


    Håber på at I har det "gyldne" råd!!!

    Intel Core2Duo E6600 2.4 Ghz
    Asus P5K-E Wifi AP
    4 GB Kingston HyperX 800 Mhz
    GForce 8800 GTS 320 MB DDR3 RAM
    7.1 Surround
    2 x 320GB Seagate HDD SATA 300
    Plextor DL DVD-R

  • Du må systematisk prøve at tage overflødige enheder ud, og se om det virker der. Ellers må du prøve en anden psu, for at være sikker på at det ikke er den.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Du kan også prøve at kortslutte de 2 pins der står PWR SWITCH på med en skruetrækker f.eks. Det kunne jo være noget så simpelt som din powerknap der er en løs forbindelse i.
    (det er de 2 pins som du forbinder stikket fra din powerknap til bundkortet med)

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • tak for svarene...
    er nu ved at være ret frustreret!!!! har prøvet at pille alt fra helt ned til bundkortet, en ting af gangen.
    Har prøvet det med at kortslutte de to pins, men dette kan jeg ike få til at virker, har også prøvet dette på et system der virkede, men heller ikke her virkede dette trick ( hvad gør jeg galt)


    Efter at have alt pillet fra, helt ned til bundkortet uden opstart. købte jeg et nyt bundkort, da det måtte være det.
    men det var det heller ikke!


    Synes at have prøvet alt!!


    Kan man starte et bundkort uden noget tilsluttet, heller ikke CPU?? kun strøm


    håber på hjælp, da dette efterhånden er lidt træls!!!

    Intel Core2Duo E6600 2.4 Ghz
    Asus P5K-E Wifi AP
    4 GB Kingston HyperX 800 Mhz
    GForce 8800 GTS 320 MB DDR3 RAM
    7.1 Surround
    2 x 320GB Seagate HDD SATA 300
    Plextor DL DVD-R

  • Du kan ikke være sikker på at det ikke er din PSU der fejler selvom du har en stndby. diode aktiv på dit bundkort.
    Ved at kikke på den her kan du se at du allerede efter 2 spørgsmål ender ud på "Proceed to Powersuply failure"
    Flow Chart


    ... fin guide, men kedeligt at næste link så ikke virker når man klikker på Proceed to Powersuply failure

  • har prøvet en ny strømforsyning, men den manglede strømstik til mit GFX, så den blev afprøvet med strøm til alle dele undtagen GFX.
    GFX sad dog i, under testen...
    Kan det have gjordt at den ikke ville starte der??

    Intel Core2Duo E6600 2.4 Ghz
    Asus P5K-E Wifi AP
    4 GB Kingston HyperX 800 Mhz
    GForce 8800 GTS 320 MB DDR3 RAM
    7.1 Surround
    2 x 320GB Seagate HDD SATA 300
    Plextor DL DVD-R

  • tja ved ikke.


    Tror jeg ja, eller den ville nok være meget ustabil hvis den var startet.


    Strømstikket er jo til ekstra strøm til kortet da porten ikke kan levere nok..

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB