comp starter ikke!

  • Ja jeg er godt nok kommet i en lidt uheldig situation!


    jeg har endeligt fået alle dele hjem til min computer og sat det hele sammen efter aller bedste evne!
    Men når jeg så trykker på start knapper sker der simpelthen ingenting nada nix.


    Jeg har tjekket power cablet fra kabinettets front fra min strømforsyning (520w corsair) har jeg sat 2 stik ned i mit bundkort (Gigabyte GA-P35- DS3) men intet sker!


    Ja some i nok forstår er gode ideer velkommne :P

  • Jeg har det samme problem... Min forklaring: Jeg er en klovn til at samle computere :P


    Jeg har et Asus P5Q bundkort, og synes nok jeg har sat alle de ledninger i hvor de skal til, som jeg nu bedst kunne, men der sker ikke en skid. Ret frustrerende.


    Hvis nogen kunne linke til en rigtig god og omfattende guide, eller selv hurtigt lave en, hvad som helst næsten, ville jeg blive mucho meget taknemmelig!

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900

  • nu er jeg nu ikke ekspert på området, men i har tilkoblet, strømforsyningen til motherboard, begge kablerne er tilkoblede, husket at tænde for psu, tjekke alle kabler sidder hvor de skal, der står på kablet, hvad de skal bruges til, da der ikke kun skal føres støm, men også andre forbindelser, ellers prøv at tage et bille, så kan vi andre se hvad der sker.

  • Tjek alle kablerne til bundkortet. både 24 pins og 4/8 pins stik som også skal side i før boardet tænder.
    Prøv evt at starte bundkort med en skrue trækker :D
    Det gør man ved at sætte den hen over de 2 pins på bundkortet hvor man startet bundkort de skal bare lige have kontakt så skulle det starte :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xploor
    Jeg har prøvet skruetrækker tricket uden held. Har ligeledes forsøgt at stikke en clips ind i ATX stikket uden respons :S


    Så er det nok et dødt board :(
    Har lidt det samme problem med mit Asus P5E3 efter jeg skiftede til mit Silverstone Tj07 kabinet.
    Det kunne dog godt starte til sidst men der var ingen kontakt til boardet