Indlæg af Mattfan

    Jeg har netop siddet og leget med min i nat. Intet specielt, men den er crash-fri :)


    1.29 Vcore
    400fsb x 8.0


    Holder temperatur på 32-33 grader idle, og 40-45 i load (dvs downloads + WoW opdate + CoD4 + 7-8 steam spil opdateringer... Det var en ny comp jo, ikk?)


    På et tidspunkt toppede den ved 58 grader, men der havde jeg også fået åbnet wow, samtidig med CoD4 og downloads og opdateringer osv.


    Motherboard temp på 25-27 idle, ca 35 i load.


    EDIT:: Har også Antec 900, og ja, forfærdeligt kabelrod! Men jeg har et 9800GTX, det sidder da i kabinettet? ^^ Bare fjern den der blæser socket der sidder ved den øverste harddrive bay, så er den der ;)

    Jeg har det samme problem... Min forklaring: Jeg er en klovn til at samle computere :P


    Jeg har et Asus P5Q bundkort, og synes nok jeg har sat alle de ledninger i hvor de skal til, som jeg nu bedst kunne, men der sker ikke en skid. Ret frustrerende.


    Hvis nogen kunne linke til en rigtig god og omfattende guide, eller selv hurtigt lave en, hvad som helst næsten, ville jeg blive mucho meget taknemmelig!

    Hey hey,


    Jeg turde ikke rigtigt OC min så meget, såe..


    Men hvad er dine settings, fordi vil da gerne ha min op på 3450 mhz :D den er kun 2950 nu nemlig,
    og sidst men ikke mindst, hvor meget køling har du?

    Vi fik det til at virke igen (undskyld for langsom respons :P)


    Den havde sat sig selv til at boote CD'rom før harddisken af sig selv, så lavede vi det om, og det virkede igen ;) Beklager panikken :D

    Hej, vi overclockede min kammerats Q9300, vi satte FSB til 400 og multiplier til 7.5 hvilket resulterede i den ikke ville boote. Den sagde noget med der var en disk fejl, og at vi skulle indsætte system disken og trykke enter. Vi satte Windows CD'en i (vista home premium 64-bit) og trykkede enter. Nu vil den installere Windows?


    Hvad har vi gjort galt?


    EDIT: skal lige siges vi satte alt i bios til standard, og den vil stadig ikke.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Hehe.. Hvad ser den kloge?


    "..Processoren er Intel's monster af en Quadcore med 4x 2.4ghz cpu og hele 8mb cache i cpu'en."
    Den første du linker til, er en E8200.. :crazyeyes:


    Haha, kunne godt være man ikke skulle bestille fra Topdata alligevel så? :)
    Niko, det var fordi der står i beskrivelsen, at det er med en Quad core CPU, mens i indholdsfortegnelsen (må det da næsten være?) står der det er en Dual core CPU.


    Jeg ville nok også foreslå SHG.
    Med et P35 bundkort, E8200 CPU, 8800GT/S grafikkort, 250gb harddisk (Western Digital eller samsung), 4gb Corsair ram (2gb hvis du vil kører med windows XP), Corsar 520W PSU, kabinet til omkring 6-800 kr. og så en dvd-afspiller.
    Så ender du på omkring 6.300 kr. Det giver lige til Styresystem ;)

    Til gengæld er Q9300 ikke lige så varm som Q6600, og bruger desuden mindre strøm - noget at sparer, plus lidt mere stabilt ;)


    så kunne du evt. overveje at overclocke den Q9300 til 3ghz - hvor den stadig ikke vil blive nær ustabil, eller varmere end Q6600 for den sags skyld. Desuden så betyder Cachen heller ikke SÅ meget, når det trods alt er gaming.


    Altså er det: Q9300, højere clocket + større overclocking potentiale, mindre strømforbrug, koldere.
    Q6600, større cache...
    Det var søreme ikke meget der talte for der? :) Du får alligevel noget for de 400kr.

    Som det står LIGE nu, vil jeg sige AMD's Quadcores er bedre end Intel's. Men det er bare mig, så lyt endelig ikke :P


    Desuden heller ikke fordi jeg er AMD-fanboy.


    Men jeg vil sige du skal holde dig til Intel, og især hvis du har tænkt dig at overclocke.


    Ville ikke tage det der gamle 8800GTX, så heller GX2'eren eller et andet nyt kort.


    Ellers tag et X38/48 med E8200/8400, og to styk ATI HD3870 gddr4 version. (Eller HD3870 X2)


    Ok, jeg jonglere jo med en masse idéer... HVIS det var mig, ville jeg tage et X38 eller X48 bundkort, en intel E8400 (hvis den er til at få fat i, ellers E8200) + køler, og så HD3870 i Crossfire.

    Da du har et 8800GT ville jeg ikke engang foreslå at du købte nyt... Du vil ikke kunne mærke nogen forskel fra det til 8800GTS eller 9800GTX. En lille smule i FPS, men så skal du også helt op og banke til toppen i opløsningerne. Jeg ville også vente til Juni (mener det er der) med at købe nyt, så kan du få et 9900 kort.

    For én god gangs skyld out-performer nVidia's chipset faktisk Intel's.


    790i er bedre end X48, på de fleste punkter, og det specielt grafik-messigt, men lige præcis på DDR3 området, mener jeg X48 tager over. Desuden overclocker 790i bedre end X48.


    Men alt i alt, gider du give 700-1200 kr. (eller mere) ekstra for den lille del det alligevel er?


    Ydelse i forhold til pris er X48 en stor vinder over 790i, men hvis penge var fuldstændigt ude af billedet, så er det 790i man skal tage ;)

    Jeg har to Cerwin Vega VE15-f stående, blæsende med bas lige ind i min computer, den tager det meget pænt :) De er målt til 400W R.M.S, men har kigget lidt rundt, og de spiller åbenbart op til ca. 1250W per styk.


    Så det burde du sagtens kunne gøre uden den tager videre større skade ;)

    Ville klart hellere tage Q9450, det andet er simpelthen for mange penge. Medmindre du virkelig, virkelig ikke har noget bedre at bruge pengene til, så lad vær' med at købe den. Den er sikkert enormt god, og du vil nok også blive glad for den, men så tror jeg den Q9450 og et par gode højttalere ville gøre bedre :P

    Om det er det værd... tja. Jeg ville nok hellere tage en computer til 8-9 tusind idag, og så senere opgradere - bare tag en bundkort der kan holde et godt stykke tid.


    Men så bliver det sådan noget med at opgradere om et halvt års tid. Hvis du så bruger de 15k nu, skal du først opgradere om et års tid måske, men så kan det lige pludselig komme til at blive ret dyrt.


    Derudover ville jeg tage Quad core hvad endten det er til gaming eller arbejde. Fremtidssikret, og man kan jo lige så godt være klar til fremtiden hvis man har råd til det.


    Hvad angår grafikkortet, så ville ATIs X2 nok være mere værd for pengene - men til gaming er Nvidias nok bedre. Det er bare meget at betale bare for et lidt mere spilegnet kort. Du kunne overveje SLI med et 790i bundkort (780i ville også sagtens kunne betale sig).

    Smag og behag ^^ Så det har jeg stemt ud fra - G9.


    Men ellers skulle du kigge på en Razer Lachesis, fedt design, enormt præcise i reaktioner (ikke kun i hastighed (altså dpi)), og der er vidst også en del knapper.

    Det kommer an på hvad du mener er bedre...


    Det understøtter jo SLI, hvilket efter min mening er fantastisk ^^, men i bundkortet i sig selv er ikke noget særlig i forhold til et 650i. Det overclocker desuden ikke nær så godt som bundkort med Intel chipsæt.


    Medmindre du har tænkt dig at køre SLI, altså to Geforce grafikkort, så synes jeg du skal holde dig fra Nvidia. Du vil få mere ud af Intel P35 eller X38.

    Har du tænkt dig at kører med Vista eller XP?
    Hvis du vil kører med Vista, og spille Crysis med "kun" 2gb ram, så kan det godt gå hen og knibe lidt.


    Så ville jeg hellere tage det første bundkort du valgte, ASUS P5K, og købe de 4gb ram.
    I lige præcis et spil som Crysis, som du jo vil spille i høj opløsning, kan de ram komme dig til gode.

    Havde samme problem. Ikke kun med den Q9450, men også E8400. Har helt opgivet, og tager bare en Q6600 - tror du får mere for pengene.


    Det lyder ikke helt forkert det med at de kan slappe af, efter som AMD "ikke kan" konkurrere med dem mere. "Ikke kan" fordi jeg fornyligt har læst en anmeldelse af de nye Phenon quadcore CPU'er fra AMD, og trods den lille cache, tror jeg bestemt ikke man skal sige de er dårlige.


    Hvis jeg var dig (er dog kun i din situation) ville jeg købe Q6600. Du skal ikke vente, og alle jeg har snakket med har kun talt godt om den - hvad endten det var en G0 eller en B3 version.

    Overvej (kraftigt) 4gb ram.


    Har længe kigget på et setup noget lign. (tror endda også jeg har besvaret din post på hol.dk?) og er efterhånden landet på quadcore istedet. Mere fremtidssikret (selv med den "gamle" Q6600), og det skulle virke fantastisk. Har ikke selv fået forøjelsen af at prøve en, men har kun hørt godt om den - faldt på quadcore da ventetiden på E8400 jo netop er så lang.


    Ellers en kanon god computer, den vil sagtens kunne spille Crysis.


    Med de ændringer jeg har foreslået kommer den op på ca 7000 kr, så er det bare op til dig om det er noget du er villig til at give ;)

    Har kigget på følgende:


    Gigabyte GA-X48-DQ6 - Det er bare top klasse :)
    Intel Core 2 Duo E8400
    Er en anelse i tvivl med grafikkortet... Ved ikke om jeg skal tage GTS eller GT, men lige nu står det til 8800GTS 512mb
    Western Digital Caviar SE16 250gb 16mb cache - senere opgraderet til RAID 0, og senere til RAID 5
    Corsair XMS2 2x2gb ddr2 1066mhz
    Corsair PSU, ved ikke om det er noget værd at give 200 kr for modulære kabler? Står mellem 520 og 550W, den med 520 har modulære kabler.
    Samsung dvd drev - det skal bare virke, ikke? :P
    Og så ved jeg ikke hvad for et kabinet... Har kigget på en del nu:
    Antec 900
    Antec P180 eller P182 - Er bare ikke så glade for Antec, de har PSU'en i bunden, hvor varmen så stiger op i kabinettet og varmer alle delene. - Også i Antec 900.
    Thermaltake Xaser XI eller Armor+, begge ret fede kabinetter med god køling, får bare at vide de ikke er så gode. Men ingen kan forklare hvorfor :P
    Og så til sidst: Lian Li PC-P60 - det skulle jo være top kvali?


    Man skal forresten ikke lade sig narre af prisen på X48 bundkortet... Det er top kvalitet, ja, men det er stadig kun mindre tweaks i forhold til X38. Jeg vælger det kun pga kvaliteten og kølingen - og måske lidt for OC skyld :)